افرادی که برای لاغری و کاهش وزن به ورزش و یک رژیم غذایی مناسب روی آورده اند، می توانند با مصرف برخی نوشیدنی ها، سوخت و ساز و چربی سوزی بدن خود را افزایش دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا 5 نوشیدنی چربی سوز را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

بهترین نوشیدنی های چربی سوز

معمولا برای افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی در بدن از نوشیدنی های زیر استفاده می شود:

آب کرفس

کرفس برای بدن فواید زیادی دارد و حاوی ویتامین K، ویتامین C و پتاسیم است. این ماده کم کالری در مقابله با سرطان و بیماری های کبد، کاهش التهابات، بهبود سلامت قلب و عروق تاثیرگذار است. از طرفی به دلیل داشتن کالری کم و فیبر بالا، برای کاهش وزن مفید است.

آب کرفس یکی از معروف ترین نوشیدنی های چربی سوز است که به دلیل فیبر بالایی که دارد، به مدت طولانی مدت شما را سیر نگه می دارد. با نوشیدن آب کرفس، بدن کالری کمی دریافت می کند و برای تامین انرژی خود به سراغ چربی های بدن می رود.

آب کرفس را می توان به صورت ترکیبات زیر مصرف کرد:

·         آب کرفس، خیار، سیب و زنجبیل

·         آب آناناس، کرفس، خیار و جعفری

·         آب کرفس و لیمو

معجون لیموناد زنجبیل

لیموناد زنجبیل یک نوشیدنی چربی سوز قوی است. لیمو و زنجبیل سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می دهند و سرعت هضم غذا را بالا می برند. مصرف این نوشیدنی به همراه ورزش برای کاهش وزن بسیار مفید است.

برای تهیه معجون لیموناد زنجبیل باید تکه کوچکی از زنجبیل را رنده کرده و در آب جوش دم کرد. بعد از دم کشیدن و خنک شدن آن باید سه عدد لیمو را در دمنوش زنجبیل چکاند و با کمی عسل مصرف کرد.

آبمیوه مرکبات برای چربی سوزی

مرکبات حاوی ویتامین C و فیبر بالا هستند؛ بنابراین با مصرف آبمیوه مرکبات فرد زودتر احساس سیری می کند و اشتهای او با این نوشیدنی ها کاهش می یابد. معمولا ورزشکاران در تمرینات ورزش خود از این نوشیدنی استفاده می کنند و بدن برای تامین انرژی خود در هنگام ورزش به سراغ چربی ها می رود.

چای سبز یک نوشیدنی چربی سوز

یک فنجان چای سبز هر روز به کاهش وزن و چربی سوزی کمک زیادی می کند. این چای حاوی آنتی اکسیدان است که باعث چربی سوزی در شکم و پهلو می شود. البته مصرف بیش از حد این چای برای کبد مضر است.

منبع: foodonly.ir