بیماران بعد از عمل لاغری به دلیل عوامل مختلفی ممکن است علائمی مانند حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند و ما در این مقاله قصد داریم مهم ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

رایج ترین علل حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل اسلیو معده

تاثیر داروهای بیهوشی: برای انجام تمام عمل های لاغری حتی در بهترین کلینیک لاغری در تهران، نیاز به بیهوشی عمومی است و قبل از شروع این بیهوشی، تعدادی دارو به بیمار تجویز می شوند تا کاملا او را بیهوش کنند. پس از اتمام عمل، تاثیر داروها می تواند تا مدتی روی بدن باقی بماند. یکی از این تاثیرات حالت تهوع بعد از عمل اسیلو معده است.

مصرف برخی از داروها: حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده می تواند ناشی از ناشتا خوردن برخی داروها باشد. به عنوان مثال مصرف برخی مکمل های ویتامینی یا برخی از داروهای دیگر با معده خالی ممکن است چنین وضعیتی ایجاد کند.

کم آبی بدن: یکی از شایع ترین علائم کم آبی بدن احساس حالت تهوع است. اگر حالت تهوع بعد از عمل لاغری را تجربه می کنید احتمال اینکه بدنتان کم آب شده باشد زیاد است. شما باید مطابق دستور جراح لاغری خود، پس از عمل لاغری آب فراوان بنوشید.

سندروم دامپینگ: یکی از عوارض نسبتا رایج بعد از عمل بای پس و حتی عمل اسلیو معده می تواند سندروم دامپینگ باشد. سندروم دامپینگ اشاره به تخلیه سریع غذا از معده به مری دارد و می تواند به فاصله چند دقیقه بعد از خوردن غذا رخ دهد.

حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده چقدر طول خواهد کشید؟

احساس تهوع بعد از عمل اسلیو اگر ناشی از داروهای بیهوشی و تغییرات خود عمل باشد معمولا تا چند روز پس از عمل برطرف خواهد شد. اما در سایر موارد دیگر مانند پر خوری، کم آبی و … می تواند تا ۵ روز و گاها برای مدت بیشتری ادامه داشته باشد تا زمانی که شما کاملا به توصیه های جراح لاغری عمل کنید.

چطور حالت تهوع بعد از عمل لاغری را کاهش دهیم؟

حالت تهوع بعد از عمل لاغری موقتی است و پیش آمدن آن چیز عجیب و غیر عادی ای نیست. در ضمن با روش هایی می توان از بروز آن پیشگیری کرد و یا آن را بهتر مدیریت کرد. به طور مثال 2 روش تجویز دارو و تغییر عادات غذایی از روش های سرکوب و درمان این مشکل کوتاه مدت هستند.

با مصرف به موقع این داروها دیگر ناراحت حالت تهوع نخواهید بود. در ضمن شما می توانید از طریق ایجاد تغییرات عادت غذایی، احتمال حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده را کاهش دهید.

منبع: weightlossurgery.ir