هر ماده غذایی که مصرف می کنیم مقدار معینی انرژی دارد که به آن کالری گفته می شود و برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است. مصرف کالری روزانه تاثیر مستقیمی در وزن فرد دارد، به این صورت که اگر فرد کالری که در روز دریافت می کند بیش از حدی باشد که در طی روز می سوزاند، دچار افزایش وزن شده و برعکس اگر میزان کالری دریافتی آن روز کمتر از میزانی باشد که در یک روز می سوزاند، با کاهش وزن رو به رو می شود.

افراد زیادی برای لاغری از یک رژیم به نام رژیم کالری شماری استفاده می کنند که در آن به محاسبه کالری مصرفی روزانه توجه می شود. در ادامه این مقاله به معرفی محبوب ترین و بهترین غذاهای کم کالری می پرداختیم که برای لاغری بسیار مناسب هستند.

انواع سوپ

سوپ ها با انواع مختلف یکی از پر طرفدارترین غذاها در لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن هستند. این غذا به دلیل نیمه مایع بودن هضم راحتی هم دارد، به همین علت در بین غذاهای کم کالری برای شام هم بهترین گزینه است. از مهم ترین سوپ هایی که می توانید در رژیم خود با خیال راحت میل کنید، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

·         سوپ جو

·         سوپ اسفناج

·         سوپ ورمیشل

·         سوپ با بروکلی

·         سوپ کدو حلوایی

انواع غذاهای بدون نان و برنج

انواعی از غذاهای بدون نان و برنج هم در لیست غذاهای کم کالری قرار دارند. این غذاها سرشار از پروتئین هستند و استفاده از آن ها در بسیاری از رژیم های لاغری اصولی توصیه می شود. انواع این غذاها به شرح زیر می باشند:

مرغ گریل شده

یکی از غذاهایی که در لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج به چشم می خورد، مرغ گریل شده می باشد. برای تهیه آن می توانید مرغ را با پیاز، سیر، فلفل دلمه، زعفران و انواع ادویه ها طعم دار کرده و سپس آن را گریل و یا کباب کنید.

ماهی سالمون

در رژیم خود، مصرف ماهی به خصوص ماهی های کم کالری مانند سالمون را نباید فراموش کنید. سالمون را با پودر سیر و پیاز، روغن زیتون و آب لیموی تازه مزه دار کنید و آن را در فر و یا تابه رژیمی گریل کنید. ماهی سالمون یکی از غذاهای موجود در لیست غذاهای کم کالری برای ناهار است.

باقالاقاتق

این غذای گیلانی را می توان هم در وعده ناهار و هم شام مصرف کرد. باقالی تازه، شوید وسیر تازه و خرد شده، روغن زیتون، تخم مرغ، زردچوبه و نمک از مواد اولیه برای تهیه این غذای خوشمزه هستند. تخم مرغ، پروتئین و کلسترول خوب را در این غذا تامین می کند و باعث سیری طولانی مدت می شود. این غذا تنها 42 کالری دارد.