امروزه به دلیل افزایش مشکل چاقی، روش های مختلفی برای کاهش وزن ابداع شده اند؛ از انواع رژیم ها و ورزش ها گرفته تا جراحی های لاغری. اسلیو معده یکی از رایج ترین عمل های لاغری است که برای کاهش وزن افراد مبتلا به چاقی مفرط که با ورزش و رژیم موفق به لاغری نشده اند، مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم درباره این عمل لاغری و ویژگی های افراد مناسب برای جراحی اسلیو معده صحبت کنیم.

عمل اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده جدیدترین روش جراحی لاغری است که به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی انجام می شود. در طی این عمل پزشک متخصص با ایجاد برش هایی در قسمت فوقانی شکم حدود 80 درصد از حجم معده را از بدن خارج می کند و در نهایت بخش کوچکی از معده باقی می ماند که به شکل آستین می باشد. کلمه Sleeve در زبان انگلیسی به معنای آستین است، به همین دلیل این عمل را با نام عمل اسلیو می شناسند.

افراد مناسب برای جراحی اسلیو معده

این عمل یکی از گزینه هایی است که بعد از به نتیجه نرسیدن تلاش ها در راستای بهبود عادات غذایی و فعالیت های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. اما به طور کلی افراد مناسب برای عمل اسلیو معده افرادی هستند که دارای شرایط زیر باشند:

اضافه وزن بیشتر از 45 کیلوگرم

افرادی که بیشتر از 45 کیلوگرم وزن اضافه دارند می توانند تحت عمل جراحی اسلیو معده قرار بگیرند.

شاخص توده بدنی بالاتر از 40

افرادی که شاخص توده بدنی آن ها بالاتر از 40 است و به عبارتی به چاقی مفرط مبتلا هستند، افراد مناسب برای جراحی اسلیو معده می باشند.

ابتلا به دیابت نوع دو و فشار خون بالا

از دیگر شرایط افراد مناسب برای جراحی اسلیو معده می توانیم به این موضوع اشاره کنیم که چنان چه فردی دارای شاخص توده بدنی 35 الی 39.5 باشد و از دیابت و فشار خون بالا رنج ببرد می تواند برای لاغری از این روش کمک بگیرد.

عدم اعتیاد به دخانیات و الکل

فردی که به الکل و دخانیات اعتیاد نداشته باشد و از نظر روانی آمادگی لازم برای تغییر سبک زندگی خود را دارد و هم چنین از سلامت عمومی برخوردار است در لیست افراد مناسب برای جراحی اسلیو معده قرار می گیرد.

چاقی عصبی و روانی

برخی از افراد بر اثر مشکلات و بیماری های روانشناختی دچار چاقی عصبی و روانی می شوند. این اشخاص هم جزء افراد مناسب برای عمل اسلیو معده به شمار می آیند.

منبع: weightlossurgery.ir