کاهش وزن قبل از بارداری موجب افزایش احتمال باروری در افراد میشود که همچنین در میزان فعالیت های روزانه شما پس از بارداری نیز تاثیر مثبت خواهد داشت. پس از بارداری هم با استفاده از رژیم شیردهی میتوانید به وزن ایده آل خود دست یابید.

بدین ترتیب باید بدانید که با داشتن یک برنامه اصولی که زیر نظر پزشک باشد میتواند این مسیر را برای شما تسهیل بخشد.

وزن هدف:

با اندازه گیری و محاسبه میزان وزنی که باید کاهش دهید میتوانید زمان لازم برای این کار را مشخص کنید و متمرکزتر به کارتان ادامه دهید.

نکته مهم این است که شاخص توده بدنی یک شخص با وزن نرمال بین 18.5 الی 24.9 است. کاهش وزن 900 گرمی بطور هفتگی بهترین و امن ترین راه برای کاهش وزن است که میتوان آن را حفظ کرد. هر فرد با اندازه پیری شاخص توده بدنی خود میتواند بفهمد که با وزن ایده آل خود چقدر فاصله دارد. همچنین با انتخاب بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان می توانید به وزن دلخواه خود برسید.

تعیین میزان کالری مصرفی:

بعضی از زنان با وجود اینکه ترکیب غذایی درستی دارند اما میزان کالری زیادی دریافت میکنند. اگر وزن خود را کنترل میکنید و قصد کاهش آن را دارید بهتر است که میزان کالری روزانه خود را دقیق محاسبه کنید و بصورت روزانه آن را کاهش دهید. برای کاهش کالری راه های متعددی وجود دارد مثل: جایگزین کردن مواد غذایی و یا تغییر آنها. بعد از محاسبه کالری دریافتی خود به مقدار 1000 کالری از آن کم کنید تا بتوانید به مقدار کاهش وزن 900 گرمی در هفته برسید.

پیروی از یک رژیم غذایی اصولی:

در این راه بهتر است که با یک رژیم لاغری سالم و اصولی شروع کنید. رژیم هایی از جمله رژیم مدیترانه ای ، رژیم کتوژنیک و ... از رژیم های لاغری سریع همانند رژیم لاغری سه روزه دوری کنید و 5 گروه غذایی مهم را در رژیم خود جای دهید. استفاده از سبزیجات و حبوبات، میوه ها، نان و غلات سبوس دار، شیر، ماست، پنیر، گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، دانه ها و آجیل را فراموش نکنید.و بدانید که اجتناب از غذاهای فست فود، بیسکوئیت، چیپس و باقی مواد روغنی به شما در این رژیم کمک میکند.

ورزش روزانه:

پس از کاهش 1000کالری بصورت روزانه حال نوبت آن است که ورزش را وارد برنامه روزانه خود کنید.

افزودن ورزش به فعالیت های روزانه باعث میشود که میزان کالری بیشتری بسوزانید. حداقل یک ساعت ورزش باعث میشود که به برنامه ایده آل کاهش وزن خود نزدیکتر شوید. کمبود زمان برای انجام ورزش امری شایع در بین افارد است که میتوانید با ورزش نیم ساعته در صبح زود و یا پیاده روی بعد از شام آن را جبران کنید.

تاثیر اضافه وزن در باروری مردان:

چاقی و اضافه وزن همانطور که در خانم ها تاثیرگذار است در مردان هم تاثیر زیادی دارد. بدین صورت که اگر مردان دچار چاقی مفرط وزن خود را کاهش دهند، تاثیر بسزایی در کیفیت و تعداد کل اسپرم ها بگذارد. مردان تا 3ماه قبل از باروری زمان برای رسیدن به وزن سالم را دارند.

https://www.foodonly.ir/