اضافه وزن یکی از مشکلات رایج در همه سنین می باشد که امروزه به یکی از اصلی ترین دغدغه افراد در سراسر دنیا تبدیل شده است. به همین دلیل افراد به دنبال بهترین روش لاغری هستند. یکی از روش های پرطرفدار برای کاهش وزن انجام عمل های لاغری است که در افراد با شاخص توده بدنی بالا به کار می رود. اما یکی از بزرگترین دغدغه های افراد بعد از جراحی لاغری خود، بازگشت وزن است.

در ابتدا لازم می دانیم تا تعریفی مختصر درباره جراحی لاغری را در اختیارتان قرار دهیم. عمل لاغری شامل فرآیندی است که با دستکاری در حجم معده و سیستم گوارشی بدن موجب کاهش غذای مصرفی فرد و بعد از مدتی کاهش وزن اضافه بدن می شود.

بازگشت وزن بعد از عمل لاغری تا چه اندازه شایع است؟

در افرادی دیده شده است که پس از عمل لاغری، دوباره به وزن سابق خود بازگشته اند. اما لازم به ذکر است که بازگشت وزن بعد از عمل لاغری در 80% افراد انفاق نمی افتد و تنها 20% از کسانی که تجربه جراحی لاغری داشته اند، به وزن سابق خود بازگشته اند.

علت بازگشت وزن بعد از جراحی لاغری چیست؟

عوامل مختلفی بر روی بازگشت وزن بعد از عمل لاغری تاثیرگذار هستند که برخی از آن ها به شرح زیر می باشند:

·         وزن اولیه

·         اعتیاد به مواد مخدر یا الکل

·         نداشتن پشتیبان و حامی

·         وضعیت روحی بعد از جراحی

·         ریزه خواری

چگونه از بازگشت وزن بعد از عمل لاغری جلوگیری کنیم؟

با رعایت مواردی که ذکر می کنیم می توان از بازگشت وزن بعد از عمل لاغری جلوگیری کرد.

دنبال کردن یک سبک زندگی سالم

برای ادامه دار بودن کاهش وزن پس از جراحی لاغری، باید به برنامه غذایی خود به دید یک سبک زندگی جدید و سالم نگاه کرد. اگر این موضوع را رعایت نکنید، ممکن است دچار استپ وزن و یا حتی بازگشت وزن شوید.

ملاقات های منظم با پزشک مربوطه

بعد از جراحی لاغری، لازم است که بیمار با پزشک خود و یا تیم پزشکی معرفی شده توسط جراح لاغری ملاقات منظم داشته باشد تا بتواند با دقت و انگیزه بیشتری اهداف خود را دنبال کند. بر اساس تحقیقات، تحت نظر بودن افراد بعد از انجام عمل های لاغری به آن ها کمک می کند تا وزن بیشتری کم کنند.

افزایش تحرک

هرچه تحرک بیشتری داشته باشید بدنتان سالم تر خواهد بود. افزایش فعالیت های فیزیکی و اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه بعد از انجام عمل عای لاغری باعث زیبایی بیشتر فرم بدنتان می شود.

منبع: weightlossurgery.ir