یکی از قدرتمند ترین و سریع ترین روش های لاغری، انجام جراحی لاغری است که امروزه طرفداران زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده است. اما باید دانست که با انجام عمل لاغری به طور دائم و تضمینی از شر اضافه وزن خود خلاص نمی شوید. بلکه باید بعد از جراحی، هم یک رژیم غذایی متعادل داشت و سبک تغذیه خود را تغییر داد و هم ورزش را بعد از آن فراموش نکرد تا دچار بازگشت وزن بعد از عمل لاغری نشد.

ورزش بعد از عمل لاغری از چه زمانی پیشنهاد می شود؟

برای همه افرادی که روش جراحی را برای لاغری و کاهش وزن خود انتخاب کرده اند این سوال پیش می آید که  از چه زمانی می توان ورزش را شروع کرد؟ برای پاسخ بخ این سوال باید نکاتی را در نظر گرفت که در ادامه آنها را شرح می دهیم.

شروع به حرکت کنید

طبق تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، اولین قدم بعد از عمل لاغری این است که شروع به حرکت کنید. بعد از انجام عمل قطعاً احساس درد و ناراحتی خواهید داشت اما با کمی پیاده روی آرام (حدود 10 الی 15 دقیقه) برای چند مرتبه در روز می توانید در روند سریع تر بهبودی قرار بگیرید. پس از جایتان بلند شده و حرکت کنید.

به تدریج تحرکات بدنی خود را افزایش دهید

به مرور زمان و به تدریج می توانید فعالیت خودتان را در دوران بهبودی افزایش دهید. در حالت کلی دو هفته بعد از عمل لاغری حتی اگر کمی درد دارید، شروع ورزش بی خطر است.

بهترین ورزش ها بعد از جراحی لاغری کدام اند؟

در کل انجامم ورزش های هوازی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری برای افزایش ضربان قلب و تمرینات قدرتی مانند وزنه برداری برای عضله سازی و حفظ آن بسیار مهم هستند. اما در این بین تمریناتی هستند که جراح لاغری متخصص و متبحر بعد از جراحی به شما پیشنهاد می کند که شامل موارد زیر می شود:

تمرینات هوازی

انجام تمرینات هوازی فواید بسیاری دارد که از بین آنها می توان به افزایش متابولیسم و سوزاندن کالری و بهبود کیفیت خواب اشاره کرد. برخی از تاثیرگذارترین تمرینات هوازی شامل موارد زیر می شود:

·         پیاده روی

·         دوچرخه سواری

·         رقص

·         شنا

·         پیلاتس

·         طناب زدن

تمرینات کششی

از اولین تمرین هایی که پزشک به عنوان ورزش بعد از جراحی لاغری به شما توصیه می کند تمرینات کششی است. این تمرینات باعث افزایش سرعت جریان خون به عضلات شده و از گرفتگی عضلات و آسیب دیدگی در هنگام انجام سایر ورزش ها جلوگیری می کند. علاوه بر این دامنه حرکتی شما را افزایش داده و تاندون ها را شل می کند.

منبع: weightlossurgery.ir