امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی ها و عدم تحرک، اضافه وزن به یکی از اصلی ترین مشکلات افراد تبدیل شده است. از این رو روش های بسیاری برای رسیدن به تناسب اندام ابداع شده اند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. تزریق بوتاکس معده یکی از نوین ترین روش های لاغری است که به افراد دارای اضافه وزن پیشنهاد می شود.

بوتاکس معده چیست؟

یکی از روش های سریع کاهش وزن، بوتاکس معده است که به روش آندوسکوپی انجام می شود. این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد و به صورت سرپایی انجام می شود.

مراحل انجام عمل بوتاکس معده به چه ترتیبی است؟

·         در ابتدا بیمار توسط متخصص بیهوشی، بیهوش می شود.

·         سپس دستگاه آندوسکوپ که در انتهای آن سوزن تزریق قرار دارد، از طریق مجاری دهان وارد مری و سپس معده بیمار می شود.

·         با رسیدن لوله به محل موردنظر، پزشک به آرامی بوتاکس را تزریق و در حقیقت وارد معده می کند.

·         در آخر نیز دستگاه آندوسکوپ از بدن بیمار خارج می شود.

این عمل طی 20 الی 30 دقیقه انجام می شود. بعد از آن فرد می تواند به خانه برگردد و به فعالیت های روزمره خود بپردازد. البته مرخص شدن بیمار مستلزم این است که فرد به طور کامل هوشیاری خود را به دست آورده باشد.

با تزریق بوتاکس داخل معده، اعصاب و همچنین عضلات معده به مدت 4 تا 6 ماه فلج می شوند و غذا به مدت زمان بیشتری در معده می ماند و بیشتر طول می کشد تا هضم شود. در نتیجه اشتهای فرد کاهش پیدا می کند و فرد مدت زمان بیشتری احساس سیری می کند.

مزایای تزریق بوتاکس معده

روش لاغری تزریق بوتاکس به معده دارای مزایایی به شرح زیر می باشد:

·         یک روش غیر تهاجمی برای کاهش وزن است.

·         دوره نقاهت ندارد.

·         محدودیت سنی ندارد.

·         حین انجام آن خبری از درد و خونریزی نیست.

·         برای انجام آن به برش های عمیق نیازی نیست.

·         نسبت به روش های جراحی لاغری به بافت معده آسیب کمتری وارد می کند.

میزان کاهش وزن بعد از تزریق بوتاکس

افرادی که از این روش لاغری استفاده می کنند، می توانند انتظار داشته باشند که بین 5 تا 10 درصد از کل اضافه وزنشان کاهش پیدا کند. چنانچه همه چیز به خوبی پیش رود، می توان تا 15 درصد نیز کاهش وزن را تجربه کرد.

اثربخشی بوتاکس چگونه است؟

معمولاً یک هفته الی 10 روز بعد از تزریق بوتاکس معده فرد متوجه می شود که احساس گرسنگی کمتری دارد و تمایل به خوردن غذا در او کاهش یافته است.

منبع: weightlossurgery.ir