امروزه چاقی و اضافه وزن تبدیل به یک معضل بزرگ شده و بیشتر افرادی که به آن مبتلا هستند، تمایل دارند در مدت زمان کوتاهی به وزن ایده آل و لاغری برسند. به دلیل همین امر چاقی روز افزون در جوامع، رژیم لاغری لاغری مختلفی به وجود آمده اند که یکی از آنها رژیم لاغری سه ماهه است. این رژیم یکی از معقول ترین رژیم های لاغری است زیرا بهترین بازه زمانی برای لاغری، سه ماه است که می توان در آن به مرور زمان کاهش وزن پیدا کرد.

چه چیزهایی در رژیم سه ماهه باید مصرف شود؟

رژیم لاغری سریع یکی از انواع رژیم لاغری سریع و در حقیقت کوتاه مدت به شمار می رود که در آن با رعایت یک رژیم غذایی مناسب می توان تا 10 کیلو کاهش وزن داشت.

مصرف پروتئین های کم چرب

مواردی مانند تخم مرغ، گوشت گاو و محصولات لبنی که منابع غنی پروتئین هستند را در رژیم غذایی خود به صورت متعادل قرار دهید. زیرا طبق تحقیقات انجام شده، مصرف پروتئین های کم چرب به کاهش وزن کمک می کنند. با مصرف ۱۰۰ تا ۱۳۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی، رژیم غذاییتان را کامل کنید.

حذف کالری های اضافه

بهتر است که برای نتیجه گیری بهتر از این رژیم، میزان کالری ای که در طول روز مصرف می کنید را یادداشت کنید تا بتوانید این کالری دریافتی روزانه را کنترل کنید.

غلات تصفیه نشده

غلات تصفیه شده در مواد غذایی مانند نان جو، برنج قهوه ای، پاستا و ذرت وجود دارد. غلات تصفیه نشده غلاتی اند که حاوی مقادیر بالای فیبر و ویتامین بوده و بسیار مفید هستند.

نوشیدن مایعات زیاد

اینکه در طول رژیم غذایی بدن خود را هیدراته نگه دارید، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و کمک بزرگی به کاهش وزن می کند. گاهی اوقات تشنگی به صورت گرسنگی خود را نشان می دهد و نیازی که با کمی آب رفع می شود را با خوردن غذا و در نتیجه دریافت کالری بیشتر دفع می کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید امروزه یک رژیم لاغری معروف به نام رژیم آب درمانی آمده است که باعث لاغری سریع در افراد می شود.

مصرف سبزیجات و میوه تازه

در کنار وعده های غذایی خود، میوه و سبزیجات بخورید. این مواد حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند و می توانید با خیال راحت آن ها را مصرف کنید. همچنین با مصرف آن ها احساس سیری، زودتر به سراغتان می آید.

 

منبع: foodonly.ir