یکی از مشکلاتی که برخی افرادی که برای لاغری خود جراحی اسلیو معده را انتخاب کرده بودند با آن روبرو هستند، استپ وزن بعد از اسلیو معده است. استپ وزن اتفاقی است که در طی داشتن رژیم لاغری هم گاهی اتفاق می افتد. در ابتدای مسیر لاغری معمولا افراد کاهش وزن خوبی را تجربه می کنند. اما ممکن است بعد از مدتی سرعت لاغری و کاهش وزنشان کم شده و اصلا متوقف شود. در این مطلب قصد داریم تا علت این اتفاق و همچنین روش های خروج از آن را معرفی کنیم.

علت استپ وزن بعد از عمل اسلیو چیست؟

در این قسمت مهم ترین علل استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده را به شما معرفی خواهیم کرد:

ریزه خواری

می توان ریزه خواری را مهم ترین علت استپ شدن کاهش وزن بعد از عمل لاغری اسلیو معده دانست. افراد ممکن است تصور کنند که ریزه خواری مشکلی برایشان پیش نمی آورد زیرا میزان کالری و مصرف آن ها محدود است. در حالی که اینطور نیست و به مرور زمان ریزه خواری ها باعث دریافت کالری بیشتر و متوقف شدن روند کاهش وزن می شود. بنابراین برای دوری از استپ وزن باید از ریزه خواری در طول روز پرهیز کرد.

کم آبی بدن

کم آبی بدن از دیگر دلایلی است که موجب استپ وزن بعد از جراحی لاغری می شود. بعد از انجام جراحی اسلیو معده توصیه می شود که روزی 8 لیوان آب بخورید. نوشیدن آب کافی و هیدراته ماندن بدن به شما احساس سیری می دهد و کنترل تغذیه را آسان تر می کند.

ابتلا به بیماری ها و اختلالات

ابتلا به آپنه خواب، اختلالات تیروئیدی، سندروم تخمدان پلی کیستیک، نوسانات هورمونی، عدم تعادل روده، بی خوابی، مسمومیت و … از جمله اختلالات و بیماری هایی هستند که می توانند منجر به استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده و یا حتی بازگشت وزن بعد از عمل لاغری شوند. برای درمان این مشکلات باید داروهای خاصی مصرف کرد.

عدم ورزش و فعالیت بدنی

بعد از انجام انواع عمل لاغری، تمرکز بیشتر افراد بر روی رژیم غذایی سالم است؛ این در حالی است که نمی توان تاثیر ورزش بعد از عمل جراحی را انکار کرد. سبک زندگی بدون تحرک نه تنها برای سلامتی آسیب زاست، بلکه رسیدن به کاهش وزن را هم سخت تر می کند.

روش های خروج از استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده

·         تغییر برنامه ورزشی

·         تغییر دادن وعده ها و سبک غذایی

·         پیگیری کردن برنامه روزانه

·         کنترل استرس

·         داشتن خواب کافی

منبع: weightlossurgery.ir