با توجه یا افزایش روز افزون چاقی در جوامع مختلف، انواع رژیم های لاغری مختلفی به وجود آمده اند که بعضی از آنها ادعا می کند که می تواند در مدت زمان کوتاعی باعث لاغری در فرد شود. این رژیِم های لاغری سریع مانند رژیم لاغری سه روزه به دلیل محدودیت های بسیاری که در بدن ایجاد می کنند، در اغلب اوقات به بدن افراد آسیب وارد می کنند. یک رژیم اصولی، رژیم است که در کنار کاهش وزنی که برای فرد به ارمغان می آورد، سلامت او را به خطر نیندازد. یکی از انواع رژیم های لاغری اصولی، رژیم لاغری یک ماهه است که ما در این مطلب قصد دریم نکاتی را درباره آن به شما ارائه دهیم.

یک رژیم متعادل چگونه است؟

برای کاهش وزن لازم نیست به مدت 30 روزه بدنتان را از برخی مواد غذایی محروم کنید و به خودتان سخت بگیرید. منظور از یک رژیم متعادلی رژیمی است که همه گروه های غذایی زیر را شامل شود:

پروتئین

تقریباً تمامی رژیم های لاغری یک ماهه و سریع پروتئین را به طور کامل حذف می کنند. در حالی که پروتئین از مواد اساسی مورد نیاز بدن است و برای کمک به بدن در ساخت و ترمیم ماهیچه ها، بافت، غضروف و پوست ضروری می باشد.

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی بدن بوده و تقریبا نصف کالری دریافت روزانه فرد باید از این گروه ماه غذایی تامین شود. البته توجه داشته باشید که در رژیم لاغری یک ماهه خود باید به جای استفاده از کربوهیدرات های ساده مانند نان، بیسکوئیت، آرد گندم و برنج سفید از کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای و جو دو سر استفاده کنید که فیبر و مواد مغذی بالایی دارند.

انواع ویتامین ها

انواع ویتامین ها مانند A، E، D و B12 و مواد معدنی دیگر برای بدن ضروری هستند و موجب بهبود عملکرد اعصاب و عضلات، حفظ استخوان ها، افزایش متابولیسم و تولید سلول می شوند. این مواد را می توانید از سبزیجات، گوشت قرمز و ماهی به دست بیاورید.

چربی های سالم

چربی ها جزو آن گروه های غذایی است که برای بدن ضروری است اما به اشتباه در خیلی از رژیم های لاغری حذف می شوند. چربی ها، هورمون ها را می سازند، ویتامین ها را ذخیره و انرژی را تامین می کنند. بر اساس پیشنهاد متخصصین تغذیه، 20 درصد از رژیم لاغری یک ماهه شما باید از چربی های سالم تشکیل شود.

استفاده از روغن های زیر بهترین راه برای رساندن چربی های سالم به بدن می باشد:

·         روغن زیتون

·         روغن خردل

·         روغن کنجد

·         روغن دانه سویا

·         روغن بادام زمینی

·         روغن آفتابگردان

·         روغن سبوس برنج

منبع: dietplanner.ir