اضافه وزن و چاقی از بزرگترین معضلاتی است که امروزه افراد زیادی با آن مواجه هستند. چاقی علاوه بر اینکه تناسب اندام را بهم می ریزد، در بلندمدت می تواند مشکلاتی مانند مشکلات قلبی-عروقی، فشار خون، کلسترول بالا، کمر درد و زانو درد و ... را برای فرد به وجود آورد. برای همین افراد همواره به دنبال بهترین روش لاغری هستند تا از این اتفاقات جلوگیری کنند.

بهترین روش لاغری چیست؟

در این بخش قصد داریم بهترین روش لاغری را که بر اساس مصرف صحیح مواد غذایی و کنترل سوخت و ساز بدن طراحی شده است معرفی کنیم.

مصرف فراوان میوه و سبزیجات

بر اساس نظر برخی از متخصصان مصرف فراوان میوه و سبزیجات بهترین روش لاغری است زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و مصرف آن ها تا حد زیادی احساس سیری به شما داده و معده را پر می کند. علاوه بر این میوه و سبزیجات جزء مواد غذایی کم کالری هستند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشند که همین مواد به سوخت و ساز بدن کمک کرده و موجب چربی سوزی می شوند.

داشتن وعده های غذایی منظم

بر اساس تحقیقات خوردن غذا در زمان های منظم در طی روز سرعت کالری سوزی را افزایش داده و وسوسه خوردن میان وعده های غذایی را که معمولاً دارای چربی و قند هستند، کاهش می دهد. برای پیروی از بهترین روش لاغری وعده های غذایی تان را در زمان های منظم میل کنید.

انجام فعالیت های بدنی

یکی از مهم ترین عوامل چاقی ساکن بودن است. در صورتی‌ که سبک زندگی شما به واسطه‌ ی شغلی که دارید، باعث می‌ شود تا بیشتر از این‌ که تحرک داشته باشید، روی صندلی بنشینید، بهتر است زمانی را به انجام فعالیت‌ های بدنی اختصاص دهید. قطعاً سالم ‌ترین و بهترین روش لاغری ورزش کردن است.

خوردن غذاهای کم چرب

برای پیروی از بهترین روش لاغری سعی کنید در وعده های خود از مواد غذایی استفاده کنید که میزان چربی کمتری داشته باشند. وجود چربی در غذا، می ‌تواند تأثیر زیادی در کالری سازی و بروز اضافه وزن داشته باشد.

کنترل میزان مصرف کربوهیدرات

حذف کامل کربوهیدرات یک راه آسان برای کاهش چربی های بدن است اما خیلی عاقلانه به نظر نمی رسد چرا که کربوهیدرات جزء گروه های غذایی مورد نیاز بدن است و فواید بسیاری از جمله تامین انرژی بدن به همراه دارد. سعی کنید هفته خود را به روزهای پرکربوهیدرات، کم کربوهیدرات و بدون کربوهیدرات تقسیم نمایید.

منبع: dietplanner.ir