از آنجایی که عمل اسلیو معده و بای پس معده، رایج ترین جراحی های لاغری هستند، اکثر افراد اطلاعات خوبی درباره این عمل های لاغری دارند و از دیگر جراحی های لاغری و لاپاراسکوپی بی اطلاع هستند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با عمل مینی بای پس معده آشنا کنیم.

مینی بای پی چیست؟

عمل مینی بای پس معده از ترکیب 2 روش اسلیو معده و بای پس معده به وجود می آید. این جراحی، از عمل بای پس معده ایمن تر و کم تهاجم تر و از عمل اسلیو معده تهاجمی تر است. در این عمل کاهش وزن، معده به دو قسمت کوچک و بزرگ تقسیم می شود. مانند عمل بای پس کلاسیک، بعد از این کار قسمتی از معده را دور می زنند؛ با این تفاوت که معده کوچک را کشیده تر می کنند مانند عمل اسلیو.

در عمل اسلیو قسمت زیادی از معده برداشته می شود، اما در عمل مینی بای پس هیچ قسمتی از معده برداشته نمی شود. در این عمل جراحی، معده و روده کوچک را در یک قسمت به هم متصل کرده؛ بر خلاف عمل بای پس نرمال. بای پس تک آناستوموزی، نامی است که این عمل  با آن شناخته می شود. در این عمل به دلیل محدود شدن حجم معده، باعث می شود معده دیرتر خالی شود و به همین دلیل فرد بیشتر احساس سیری کند.

آیا جراحی مینی بای پس معده برگشت پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید گفته بله. اگر به هر دلیلی جراحی موفقیت آمیز نباشد و یا شخص از انجام آن شده باشد، می توان آن را به حالت اولیه برگرداند. در عمل مینی بای پس معده، قسمت میانی روده کوچک به قسمت انتهایی معده جدید با یک آناستوموز وصل می شود. از این رو اگر این عمل موفقیت آمیز نباشد، می توان آن را به حالت اولیه برگرداند.

میزان کاهش وزن با مینی بای پس معده چقدر است؟

بعد از این جراحی لاغری، اکثر افراد به سرعت با کاهش وزن خوبی مواجه می شوند. این کاهش وزن بعد از سه ماه، یک سوم وزن اضافی و کاهش وزن بعد از یک سال، دو سوم تا سه چهارم وزن اضافی بدن خواهد بود. بیشتر افرادی که تحت این عمل لاغری قرار می گیرند، بعد از یک تا دو سال بهترین نتیجه را از این عمل گرفته و به بیشترین درجه از لاغری خود می رسند.

البته بعد از این مدت زمان، فرد دوباره مقداری به وزنش افزوده می شود. اما هنوز نتایج بلند مدت این عمل لاغری دیده می شود و فرد حدود 70 درصد از وزن خود را از دست می دهد.

منبع: weightlossurgery.ir