x تبلیغات
دکتر فیت

تغذیه ورزشی مناسب؛ قبل و بعد ورزش چی بخوریم؟

همانطور که می دانید بهترین روش لاغری، داشتن یک تغذیه مناسب در کنار تمرینات ورزشی است. اما یک تغذیه ورزشی مناسب شامل چه مواد غذایی می شود؟ قبل و بعد ورزش باید چه مواد غذایی مصرف کنیم؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به این سوالات شما پاسخ دهیم.

بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و فشار خون بالا با انجام ورزش در کنار داشتن یک رژیم لاغری اصولی، کاهش پیدا می کنند. تغذیه ورزشی نوعی رژیم غذایی است که منجر به بهبود عملکرد بدن حین ورزش می شود و شما سریع تر به نتیجه دلخواه خود می رسید.

تغذیه مناسب در ورزش چه تاثیری دارد؟

بدن ما برای انجام هر فعالیت بدن یو ورزشی به انرژی ای نیاز دارد که این انرژی از طریق غذایی که مصرف می کنیم به دست می آید. لازم به ذکر است که این تغذیه ورزشی در هر فردی با توجه به نیازهای بدن و همینطور ورزشی که انجام می دهد متفاوت خواهد بود.

ویژگی های یک تغذیه مناسب بعد از ورزش برای لاغری

یک تغذیه ورزشی مناسب برای لاغری باید سرشار از انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب و پروتئین بدون چربی باشد. این در حالی است که خیلی از افراد تصور می کنند باید لاغری و کاهش وزن باید مصرف پروتئین و چربی را به طور کامل از کالری مورد نیاز روزانه خود حذف کنند.

تغذیه مناسب قبل از ورزش

در صورت داشتن یک رژیم غذایی مناسب قبل از ورزش، انرژی و قدرت شما برای انجام آن فعالیت بدنی تامین می شود. بهتر است 2 الی 3 ساعت قبل از ورزش، مواد غذایی که شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم هستند مصرف کنید. مصرف کربوهیدرات باعث تامین سوخت ماهیچه ها شده و قرار داشتن پروتئین در تغذیه قبل از ورزش منجر به بهبود عملکرد ورزشی می شود، همچنین سنتز پروتئین عضلانی را نیز بیشتر می کند.

برخی از این مواد غذایی مناسب برای قبل از ورزش شامل موارد زیر می شوند:

·         املت تخم‌ مرغ و نان تست + مقداری میوه

·         ساندویچ نان سبوس‌دار + مرغ بدون چربی و سالاد

تغذیه مناسب بعد از ورزش

بعد از فعالیت ورزشی هم باید از پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم استفاده کنید. پروتئین منجر به ترمیم و ساخت عضلات می شود. کربوهیدرات ها هم انرژی از دست رفته در طول تمرین را جبران می کنند. مصرف مقدار کمی چربی هم بعد از ورزش مفید است.

از جمله مواد غذایی مناسب برای تغذیه بعد از ورزش عبارتند از:

·         سیب‌ زمینی

·         انواع میوه ‌ها

·         املت تخم‌ مرغ با نان تست

·         ماست یونانی

·         ماهی سالمون

·         مرغ کبابی با سبزیجات برشته و برنج

·         کره بادام ‌زمینی

منبع: https://www.foodonly.ir/

قدم به قدم رژیم اسلیو معده

درک می کنیم که بعد از عمل اسلیو معده مشتاقانه منتظر بدن جدید خود هستید و برای آن لحظه شماری می کنید. اما باید این نکته را بدانید که برای رسیدن به تناسب اندام و هیکل هدف خود، تازه بعد از عمل اسلیو معده اقدامات شما شروع می شود. رعایت رژیم اسلیو بسیار حائز اهمیت است و برای کمک به بهبودی سریعتر و جلوگیری از عوارض خطرناک اسلیو معده موثر است.

رژیم غذایی قبل از اسلیو معده

یکی از هدف های رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو، کاهش چربی های کبد است. به دلیل قرارگیری کبد درست در کنار معده شما، وجود چربی های زیاد و در نتیجه داشتن یک کبد بزرگ، عمل جراحی را سخت و حتی خطرناک می کند. برای کاهش چربی های کبد، 2 هفته قبل از عمل به شما رژیم غذایی خاصی داده می شود تا با استفاده از آن چربی کبد شما کاهش پیدا می کند.

این یک رژیم غذایی سخت است که کالری و همچنین کربوهیدرات ها مانند شیرینی، سیب زمینی و ماکارونی را کاهش می دهد. دو روز قبل از جراحی، شما باید یک رژیم غذایی شفاف و مایع داشته باشید که ممکن است شامل یک شیک پروتئین، آبگوشت، ژله و بستنی بدون قند باشد.

رژیم هفته اول بعد از عمل اسلیو معده

در هفته اول همان مایعاتی که در روزهای آخر قبل از عمل مصرف می کردید را دامه می دهید. زیرا بدن شما برای بهبودی نیاز به زمان دارد و این رژیم به این هدف کمک خواهد کرد. در این هفته مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید ولی حواستان باشد هیچ چیزی را با شکر ننوشید. زیرا می تواند باعث تهوع شدید، خستگی، اسهال و حتی استفراغ شود.

رژیم هفته دوم بعد از اسلیو معده

در هفته دوم مایعات کمی غلیظ تر را مانند شیک های پروتئینی، پودینگ بدون قند و بدون چربی، ماست یونانی ساده بدون چربی و آبمیوه بدون پالپ، می توانید شروع کنید.

رژیم هفته سوم بعد از اسلیو معده

در این هفته می توانید غذاهای نرم و پوره شده ای مانند تخم ‌مرغ آب‌ پز شده نرم، سوپ، حمص و موز یا انبه رسیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم هفته چهارم بعد از اسلیو معده

از هفته چهارم بعد از عمل اسلیو معده به مرور می توانید غذاهای جامد را به رژیم روزانه خود بیفزاید. این مواد غذایی شامل سیب ‌زمینی ‌های شیرین، پنیر کم چرب، میوه و سبزیجات خوب پخته شده است.

رژیم هفته پنجم بعد از اسلیو معده

از هفته پنجم به بعد دیگر زمان آن رسیده است که مواد غذایی جامد را به رژیم خود اضافه کنید. بهترین مواد غذایی که بعد از عمل اسلیو باید مصرف کنید غذاهای کم کالری و مغذی هستند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

رژیم سالمندی و تغذیه مناسب سالمندان شامل چه مواد غذایی است؟

داشتن تغذیه مناسب در تمامی سنین حائز اهمیت است زیرا انرژی شما را تامین می کند و می تواند از بروز ابتلا به برخی بیماری ها مانند پوکی استخوان، دیابت نوع دو، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و حتی برخی سرطان ها جلوگیری کند. در سالمندان رعایت و پیروی از یک تغذیه سالم و یک رژیم سالمندی مناسب سخت تر است و این می تواند وابسته به دلایلی مانند تنها زندگی کردن و وضعیت سلامتی آنها که آشپزی را برایشان سخت تر می کند، باشد.

تغذیه مناسب سالمندان

یک رژیم سالمندی باید حاوی مواد زیر باشد:

مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب با امگا 3 بالا

اسیدهای چرب امگا 3 برای سالمندان بسیار مفید هستند و از بروز آرتروز، روماتیسم، سرطان و مشکلات قلبی جلوگیری می کنند. بنابراین به یاد داشته باشید که اسیدهای چرب با امگا 3 را حتما در تغذیه سالمندان جای دهید.

مواد غذایی سرشار از فیبر

با بالا رفتن سن سیستم گوارش کندتر کار می کند و دیواره های دستگاه گوارش ضخیم تر می شوند که همین مشکل به دلیل انقباضات کندتر و کمتر، باعث می شود که فرد در سنین سالمندی دچار یبوست شود. همچنین مصرف این مواد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را نیز کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: استپ وزن و روش های درمان آن

مواد غذایی سرشار از منیزیم

بیش از صد عملکرد بیولوژیکی بدن وابسته به منیزیم است. در صورتی که بدن منیزیم کافی داشته باشد، فرد در کنار سیستم ایمنی قوی و استخوان های مستحکم، یک قلب سالم دارد. هر چه سن بالاتر می رود، جذب منیزیم در بدن کاهش پیدا می کند که به همین دلیل پزشکان به برخی سالمندان توصیه می کنند برای افزایش جذب منیزیم مصرف دارو را توصیه می کنند. همچنین منیزیم بیشتر در سبزیجات، میوه ها، غلات کامل و آجیل یافت می شود.

مواد غذایی سرشار از ویتامین C

آنتی اکسیدان های ویتامین C باعث پیشگیری از ابتلا به برخی سرطان ها و بیماری های قلبی می شوند. علاوه بر این ویتامین سی در کلاژن سازی و در نتیجه افزایش خاصیت ارتجاعی پوست تاثیر بسیار زیادی می گذارد.

مواد غذایی سرشار از کلسیم

کلسیم باعث استحاک استخوان ها می شود و همینطور تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون افراد دارد. مانند منیزیم، با بالا رفتن سن جذب کلیسیم در بدن فرد کاهش پیدا می کند و گاهش نیاز است که در کنار مصرف مواد غذایی سرشاز از کلسیم، مکمل های کلسیم دار هم مصرف کرد تا میزان کلسیم بدن به میزان کافی خود برسد.

منبع: https://www.foodonly.ir/

رژیم کارمندی؛ رژیم لاغری برای افراد پرمشغله

امروزه درصد زیادی از افراد جامعه کارمند هستند و به دلیل تحرک کم و نشستن در یک جا بیشتر از افراد دیگر دچار چاقی می شوند. کارمندان در اثر عدم تحرک و همچنین تغذیه ناسالم با مشکلاتی مانند چاقی، آرتروز مفاصل و انواع اختلالات استخوانی مواجه می شوند که برای جلوگیری از بروز این مشکلات راه حل های را پیشنهاد می کنیم:

ورزش کردن

یکی از کارهای مهمی که کارمندان برای پیشگیری از مشکلات جسمی و روحی می توانند انجام دهند ورزش کردن است. اگر زمان کافی برای ورزش ندارید می توانید ورزش و نرمش های سبک انجام دهید. فقط کافی است تا بهترین زمان ورزش برای لاغری را بدانید و بتوانید در آن به ورزش و فعالیت بدنی بپردازید.

مصرف مایعات

در رژیم کارمندی توصیه می شود که از مصرف زیاد آب و مایعات غافل نشوید. کارمندان حداقل باید روزانه 6 الی 8 لیوان آب بنوشند.

معرفی یک رژیم کارمندی مناسب

یک رژیم لاغری اصولی برای کارمندان باید ویژگی های خاصی داشته باشد که شامل موارد زیر می شود:

مواد غذایی مفید برای چشم

کارمندان مدت زمان زیادی را به کامپیوتر نگاه می کنند و چشمشان درگیر است. در یک رژیم کارمندی باید به این عضو مهم و حساس توجه ویژه ای کرد.  از جمله مواد غذایی که برای سلامت چشم ها مفید هستند عبارتند از:

·         تخم مرغ

·         میوه ها

·         سبزیجات

·         انواع توت ها

·         آجیل

·         ماهی هایی مانند ماهی قزل آلا و خاویار

·         غلات و میگو

·         مرکبات

غذاهای تقویت کننده مغز

بعد از چشم، مغز دومین عضو درگیر یک کارمند است، بنابراین به این عضو محرک بدن توجه کرد. از جمله غذاهای تقویت کننده مغز عبارتند از:

·         ماهی هایی مانند قزل آلا، ماهی آزاد

·         آجیل ها

·         مواد غذایی حاوی فیبر بالا مانند بلغور، جو دوسر، برنج قهوه ای، آب انار و شکلات تلخ

نکات کلیدی در رژیم کارمندی

·         روزانه 2 الی 3 لیوان لینیات استفاده کنید.

·         مصرف 2 الی 4 واحد میوه در روز توصیه می شود.

·         سالاد و سبزیجات را به اندازه نامحدود مصرف کنید.

·         توصیه می شود که حداقل یک عدد سیب درختی در روز بخورید.

·         موز، پرتقال، هویج خام، سبزیجاتی مثل کلم، گلم کلم و کلم بروکلی را در رژیم روزانه خود قرار دهید.

·         به خانم های کارمند توصیه می شود که هفته ای 2 عدد قرص آهن در بین غذا میل کنند و چنانچه دچار کم خونی نیز هستند، مصرف روزانه یک عدد قرص آهن توصیه می شود.

·         پیاده روی های کوتاه مدت به کارمندان پشت میز نشین توصیه می شود.

منبع: https://www.foodonly.ir/

لاغری سریع در سه روز را تجربه کنید

رژیم 3 روزه آمریکایی جزو رژیم لاغری سریع به حساب می آید که شما را در کمتر از یک هفته حدود 5 کیلوگرم لاغر می کند. این رژیم یکی از رژیم های لاغری ارزان است و بابت خرید موادغذایی آن نیازی به پرداخت هزینه زیادی نیست. این رژیم برای افرادی که گیاه خوار هستند می تواند بسیار مناسب و حتی آسان باشد.

مصرف کافئین در این رژیم لاغری بلامانع است اما بیشتر توصیه می شود که مایعاتی مثل آب و چای سبز بنوشید. مواد غذایی موردنیاز در رژیم لاغری 3 روزه به شرح زیر است:

·         گریپ ‌فروت

·         موز

·         سیب

·         نان کامل

·         کره بادام‌ زمینی

·         بستنی وانیلی

·         تخم ‌مرغ

·         پنیر چدار

·         هات ‌داگ

·         دانه ‌های سبز

·         بروکلی

·         هویج

مزایای رژیم شوک سه روزه

·         یکی از اصلی ترین مزایای این رژیم لاغری شوک، کاهش وزن حدود 5 کیلوگرم در 3 روز است.

·         رژیم سه روزه برخلاف اکثر رژیم های لاغری، بخشی از مواد غذایی را از برنامه روزانه شما حذف نمی کند. به اسن صورت که  این رژیم تمام مواد مغذی مورد نیاز شامل پروتئین، چربی، کربوهیدرات و … را در خود جای داده است.

·         امکان جایگزینی برخی موادغذایی مانند هات داگ، بستنی و …  در برنامه رژیم با برخی مواد دیگر وجود دارد.

ترفندهای موثر در لاغری در 3 روز

·         میزان آب مصرفی خود را در این رژیم افزایش دهید.

·         در طول این ورزش از انجام فعالیت های بدنی شدید بپرهیزید.

·         خوردن صبحانه را تحت هیچ شرایطی فراموش نکنید.

·         آهسته و آرام غذا بخورید.

·         استرس خود را با انجام حرکات ورزشی مانند یوگو کنترل کنید.

·         به هیچ عنوان پروتئین ها را از برنامه روزانه خود حذف نکنید. پروتئین ها علاو بر اینکه سوخت و ساز بدن را بالا می برند، همچنین باعث احساس سیری هم می شوند.

بیشتر بخوانید: غذاهای سیرکننده

آیا پزشکان لاغری سریع در سه روز را قبول دارند؟

به گفته متخصصین تغذیه در صورتی که روزانه کمتر از 900 کالری دریافتی داشته باشید، کاهش وزن برای شما اتفاق می افتد. اما چیزی به اسم لاغری سریع در سه روز آن هم تا 5 کیلو را به هیچ عنوان قبول ندارند!

شما برای کاهش نیم کیلو از وزن، باید کالری دریافتی روزانه خود را 500 کالری آن هم برای یک هفته کم کنید. با این کار در طول یک هفته 3500 کالری دریافتی کمتری داشته اید. در حالی که برای کاهش 5 کیلو وزن در سه روز باید کالری دریافتی خود را تا 35000 کالری کاهش دهید که این کار از نظر متخصصین در سه روز بسیار خطرناک است.

منبع: https://www.foodonly.ir/

عمل بای پس معده؛ روشی مطمئن برای کاهش وزن

امروزه افراد بیش از پیش برای لاغری به سراغ انواع عمل لاغری رفته اند. در این بین عمل اسلیو معده و بای پس معده از معروف ترین آنها هستند. بعد از انجام این عمل ها فرد تمایل کمتری به غذا خوردن دارد و در نتیجه کالری کمتری جذب می کند و لاغر می شود. در طی عمل بای پس معده مجرای تازه ای برای دریافت و هضم غذا در بدن ایجاد می شود.

عمل بای پس معده چگونه است؟

در عمل بای پس معده جراح معده را به دو قسمت تقسیم و جدا می کند به طوری که قسمت بالایی کوچکتر و قسمت پایینی بزرگ تر است. قسمت کوچک بالایی جایی است که غذای مصرفی وارد آنجا می شود؛ این بخش حدود 28 گرم غذا را در خود جای می دهد. به همین دلیل فرد پس از جراحی تمایل کمتری به غذا خوردن پیدا می کند و کاهش وزن حاصل می شود. در مرحله بعد، مسیر بای پس در روده ایجاد می شود.

در این مرحله جراح بخش کوچکی از روده کوچک را به قسمت بالایی معده متصل می کند که باعث می شود غذای مصرفی فرد از طریق این مسیر جدید وارد بخشی از روده کوچک شود.

مینی بای پس معده چیست؟

مینی بای پس معده روشی ترکیبی است که در طی آن معده و روده کوچک تنها توسط یک نقطه اتصال به هم متصل می شوند. در این حالت طول پیوند روده ای کوتاه تر و سرعت ریکاوری نیز در آن بالاتر است و این روش ممکن است برگشت پذیر باشد.

ساسی بای پس معده چیست؟

ساسی بای پس معده ترکیبی از 2 روش عمل اسلیو معده و بای پس معده است. این جراحی به روش لاپاراسکوپی انجام می شود و  در طی آن، معده برش داده شده و به قسمتی از روده کوچک پیوند زده می شود اما بخش انتهایی معده دستکاری نمی شود؛ به همین دلیل سطح جذب مولتی ویتامین ها در بیمارانی که این روش جراحی را انتخاب کرده اند بالاتر است.

مزایا و معایب بای پس معده

بای پس معده جهات مثبت و منفی زیادی دارد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

مزایای بای پس معده

·         کاهش وزن سریع (به طوری که بیمار در طی دو سال پس از جراحی حدود 70 درصد از وزن خود را از دست می دهد.)

·         کنترل یا بهبود بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون بالا و ...

معایب بای پس معده

·         خستگی مفرط

·         تغییر خلق و خو

·         خارش بدن

·         خشکی پوست

·         ریزش مو

منبع: https://www.foodonly.ir/

تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند

امروزه به دلیل افزایش آمار جهانی چاقی، انواع عمل های لاغری نیز رواج پیدا کرده اند که استفاده از تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، برای دستیابی به نتیجه هر چه بهتر این عمل اهمیت بسیاری دارد.

مزایای آشنایی با تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند

برای اینکه در هر نوع عملی به نتیجه بهتری برسیم و دچار درگیری های کمتری چه قبل از عمل و چه بعد از آن شویم، نیاز است تا از تجربه کسانی که قبلا این عمل ها را انجام داده اند استفاده کنیم. آشنایی با تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، تاثیر و مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

آشنایی با مراقبت های قبل و بعد از عمل

برای نتیجه گیری بهتر در عمل جراحی لاغری، بهتر است تا بیمار قبل و بعد از جراحی، یک سری نکات را رعایت کند. تمام این موارد را پزشک متخصص برای بیمار شرح می دهد، اما دریافت راهنمایی از افراد با تجربه نیز بسیار کاربردی می باشد.

کمک به انتخاب پزشک بهتر

شما با مشورت از کسانی که قبلا عمل لاغری انجام داده اند می توانید پزشک مناسبی انتخاب کنید.

کاهش استرس و نگرانی

نحوه انجام عمل، شدت درد، دوران نقاهت و زمان بهبود بعد از عمل، موضوعاتی هستند که بسیاری از بیماران نگرانی های زیادی درباره آن دارند. با شنیدن تجربه کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، می توان این نگرانی ها را به حداقل رساند و استرسی بابت جراحی نداشت. برای مثال شایعاتی درباره خطر مرگ در عمل اسلیو معده وجود دارد که بسیاری از بیماران را از انجام این عمل لاغری پشیمان می کند. اما مشورت با افراد با تجربه در این زمینه، این نگرانی را برطرف می کند.

روش های دستیابی به نظرات افراد با تجربه در زمینه عمل لاغری

با 3 روش زیر می توان به نظرات افراد با تجربه در این زمینه دست یافت:

سایت پزشکان مرتبط

با مراجعه به سایت پزشک مورد نظر خود و مشاهده نظرات افراد در سایت، می توانید با آنها ارتباط گرفته و از تجربیاتشان راجع به عمل لاغری و پزشک مربوطه استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی

با گسترش انواع شبکه های مجازی در دنیای امروز، افرادی که عمل های لاغری انجام داده اند تجربیات خود را در شبکه های مختلفی مانند، اینستاگرام، فیس بوک، یوتیوب و ... به اشتراک می گذارند.

جستجو بین دوستان و آشنایان

قدیمی ترین و سنتی ترین روش برای به دست آوردن تجربیات کسانی که عمل لاغری انجام داده اند، جستجو بین دوستان و آشنایانی است که این عمل لاغری را انجام داده اند و یا مراجعه حضوری به مطب پزشک مورد نظر و صحبت با بیمارانی است که برای معاینات دوره ای به پزشک خود مراجعه کرده اند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

بهترین زمان ورزش برای لاغری

 زمان ورزش یکی از عواملی است که بر عملکرد شما و همچنین میزان چربی سوزی شما تاثیر می گذارد. عوامل دیگری مانند شدت و مدت زمان ورزش نیز نقش بسیار مهمی در چربی سوزی شما دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین زمان ورزش برای لاغری صحبت کنیم. یکی از روش های کاهش وزن و لاغری، ورزش کردن است و بهترین روش لاغری، داشتن یک برنامه ورزشی منظم در کنار یک رژیم لاغری اصولی است. اما برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید نیاز است که بدانید بدن در چه ساعتی از شبانه روز کالری سوزی بهتری دارد.

هدف شما از ورزش کردن چیست؟

اگر هدف شما از ورزش کردن کاهش وزن و چربی سوزی است؛ بهترین زمان ورزش برای لاغری دقیقا زمانی است که شما انرژی کافی برای ورزش کردن را داشته باشید و این زمان به خود شما بستگی دارد.

ورزش برای چربی سوزی شکم

بهترین زمان ورزش برای لاغری شکم، بعد از ظهر یا عصر است. انجام تمرینات شکم به هیچ عنوان در ساعات اولیه صبح و اواخر شب توصیه نمی شود؛ زیرا در اول صبح، خطر کمر درد را افزایش می دهد و همچنین انجام این تمرینات در اواخر شب ممکن است ریتم خواب شما را به هم بزند.

ورزش برای افزایش انرژی

اگر هدف شما از ورزش کردن افزایش انرژی بیشتر در طول روز است توصیه می کنیم که ورزش را در همان ساعات ابتدایی صبح انجام دهید.

ورزش بدنسازی

بهترین زمان ورزش برای بدنسازی یک یا دو ساعت پس از خوردن صبحانه است. حتی اگر در صبح امکان انجام تمرینات را به طور کامل ندارید می توانید در صبح تنها چند ورزش سبک هوازی انجام دهید و بقیه تمارین سنگین را بعد از سرکار انجام دهید.

ورزش برای عضله سازی

بهترین زمان ورزش برای عضله سازی، ساعات پایانی عصر است. زیرا در این ساعات سطح هورمون های بدن در بالاترین حد ممکن است و قدرت بدن می تواند به اوج خود برسد.

مزایای ورزش صبحگاهی چیست؟

·         افرادی که مقید به انجام ورزش صبحگاهی هستند، تمرکز و انرژی بیشتری برای انجام فعالیت های روزانه دارند.

·         انجام ورزش در صبح و قبل از خوردن صبحانه به سرعت به لاغری کمک می کند و همچنین سطح انرژی در دسترس بدن را در طول روز به منظور چربی سوزی ارتقا می دهد.

·         اصولا احتمال ترک ورزش در افرادی که در تمرینات صبحگاهی شرکت می کنند نسبت به افرادی که در ساعات دیگری از روز ورزش می کنند بسیار کمتر است.

منبع: https://www.foodonly.ir/

با عوارض کوتاه مدت و بلندمدت عمل اسلیو معده آشنا شوید

با گسترش زندگی کارمندی و پشت میز نشینی، چاقی به شدت افزایش پیدا کرده و به یکی از بزرگترین معضلات در جوامع امروزی تبدیل شده است. اما باید دانست که چاقی صرفا داشتن هیکل نا متناسب نیست و در پی آن بیماری های زیادی مانند فشار خون بالا، دیابت و ... را برای فرد می تواند به ارمغان بیاورد. همانطور که می دانیم بهترین روش لاغری برای افراد دارای اضافه وزن، داشتن یک رژیم لاغری اصولی به همراه ورزش است.

اما خیلی از افراد این راه را طولانی می بینند و تمایل دارند با سرعت بیشتر و همچنین میزان بیشتری لاغری شوند. این جور افراد به سراغ انواع عمل عای لاغری مانند عمل اسلیو معده، عمل بای پس معده و ... می روند.

عمل اسلیو معده چگونه است؟

رایج ترین عمل لاغری که با هدف کم کردن حجم معده انجام می شود، عمل اسلیو معده است که به روش لاپاراسکوپی انجام شده و در طی آن حدود 80 درصد معده برداشته می شود. در نتیجه این عمل به دلیل کم شدن حجم معده، فرد زودتر احساس سیری کرده و کالری کمتری دریافت می کند که همین ها باعث کاهش وزن فرد می شود.

عوارض بلند مدت اسلیو معده را بشناسیم

اسلیو معده یک جراحی تقریبا بدون عارضه به حساب می آید اما در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام نشود و یا نکات و مراقبت های بعد از عمل در آن به خوبی رعایت نشود، می تواند عوارضی را به همراه داشته باشد که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم. عوارض اسلیو معده شامل بلندمدت و کوتاه مدت می شود که موارد زیر عوارض بلند مدت عمل اسلیو معده به شمار می روند:

لخته شدن خون

لخته شدن خون یکی از عوارض اسلیو معده است که در صورت عدم درمان به موقع می تواند خطرناک باشد. از مهم ترین علائم لخته شدن خون می توان تورم، درد، رنگ پریدگی و احساس فلج شدگی را نام برد.

سنگ کیسه صفرا

یکی از عوارض بلندمدت اسلیو معده، به وجود آمدن سنگ کیسه صفرا است که طبق بررسی های انجام شده در بیماران زیادی بعد از گذشت 2 سال بروز پیدا می کند. درد در بالای شکم و نفخ و حالت تهوع از مهم ترین علائم سنگ کیسه صفرا هستند.

عوارض کوتاه مدت اسلیو معده

ریزش مو

ریزش مو از عوارض طبیعی در ماه های اول بعد از عمل است که به دلیل کمبود پروتئین است و با رژیم غذایی اصولی جبران می شود.

بوی بد دهان

یکی از مشکلات نادری که بعد از اسلیو معده ممکن است رخ بدهد، بوی بد دهان است. کم آبی بدن و رفلاکس معده علت بوی بدن دهان بعد از عمل اسلیو هستند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

انواع رژیم آب درمانی و فواید و معایب آن

با گسترش زندگی ماشینی و سبک نادرست زندگی افراد شامل مصرف بیش از حد فست فود، روز به روز آمار چاقی زیاد شده است و افراد به دنبال بهترین روش لاغری هستند. یکی از انواع رژیم های لاغری که افراد زیادی آن را برای لاغری خود انتخاب می کنند، رژیم آب درمانی است.

رژیم آب درمانی چیست؟

رژیم لاغری آب یا به اصطلاح رژیم آب درمانی، یکی از روش های کاهش وزن می باشد که امروزه انواع مختلفی دارد. در انواع این رژیم مجاز به نوشیدن آب به مقدار زیاد هستید و مواد غذایی با توجه به نوع رژیم انتخابی شما کاملاً حذف و یا محدود می شوند.

انواع رژیم لاغری آب درمانی

3 نوع رژیم آب درمانی وجود دارد که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

رژیم آب درمانی 3 روزه

در رژیم لاغری آبی که به مدت 3 روز است، فقط مجاز به نوشیدن آب هستید و سایر مواد غذایی دیگر به طور کامل حذف می شوند. این رژیم سم زدایی قوی ای دارد و در لاغری بسیار موثر است.

رژیم آب درمانی 40 روزه

یکی از انواع سخت لاغری با آب، رژیم 40 روزه است که در طی این 40 روز فقط باید آب بنوشید. طبق تجربه کسانی که از این رژیم استفاده کرده اند، شش روز اول این رژیم بسیار سخت بوده ولی از روز هفتم بدن عادت کرده و تحمل شرایط آسان تر می شود. بعد از پایان دوره لازم است تا ابتدا با انواع غذاهای مایع رژیم عادی خود را به دست آورید.

رژیم آب درمانی ژاپنی

رژیم آب درمانی ژاپنی اصولی دارد که به شرح زیر است:

·         به محض بیدار شدن از خواب و با معده خالی 4 الی 6 لیوان آب ولرم بنوشید.

·         بعد از نوشیدن آب مسواک بزنید و تا 45 دقیقه چیزی نخورید.

·         به مدت 2 ساعت بعد از هر وعده چیزی نخورید و ننوشید.

فواید رژیم آب درمانی

·         سم زدایی بدن

·         کاهش وزن سریع

·         زیبایی و شفاف سازی پوست

·         بهبود عملکرد کلیه و کبد

·         چربی سوزی در شکم و پهلو

·         کمک به تنظیم فشار خون

معایب رژیم لاغری آب درمانی

·         سردرد، سرگیجه و ضعف شدید بدن

·         افت فشار خون

·         کمبود سدیم بدن که اسپاسم عضلات و تپش قلب نا منظم را در پی دارد.

·         تحلیل رفتن عضلات به دلیل حذف مواد معدنی و مغذی

·         بعد از پایان رژیم و مصرف مواد غذایی دیگر، بدن به سرعت شروع به افزایش وزن می کند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

صفحه قبل 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد