x تبلیغات
دکتر فیت

معرفی بهترین جراح لاغری در ایران

تنها روش کاهش وزن برای افرادی که دچار چاقی مفرط هستند و از اضافه وزن خود رنج می برند، انجام جراحی لاغری است. البته بسیار مهم است که عمل لاغری شما توسط یک پزشک و جراح لاغری ماهر انجام شود که هم نتیجه بهتری حاصل شود و هم احتمال بروز عوارض بعد از عمل به حداقل برسد.

فواید جراحی لاغری

جراحی لاغری به عنوان یکی از روش های کاهش وزن، فواید بسیاری برای افراد دارد که به شرح زیر می باشد:

کاهش وزن سریع

با انجام عمل لاغری به دلیل دستکاری در حجم معده و سیستم گوارش، فرد دیگر قادر به پرخوری نیست و با کاهش حجم غذای مصرفی، کاهش وزن سریع هم اتفاق می افتد.

بهبود بیماری های ناشی از چاقی

افرادی که دارای اضافه وزن هستند، در معرض خطر ابتلا به بیماری های ناشی از چاقی می باشند. این بیماری ها عبارتند از:

·         دیابت نوع دو

·         بیماری های قلبی

·         کبد چرب

·         انواع سرطان

·         فشارخون بالا

·         آسم

·         رفلاکس معده

·         قاعدگی نامنظم در خانم ها

افزایش قدرت باروری

یکی دیگر از فواید جراحی لاغری، افزایش قدرت باروری می باشد. همانطور که ذکر کردیم چاقی باعث قاعدگی های نامنظم در بانوان می شود که با کاهش وزن می توان این مشکل را برطرف کرد و علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را به حداقل رساند. رفع این مشکلات باعث برطرف شدن ناباروری در خانم ها می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح لاغری در کرج

بهترین جراح لاغری در ایران

تعدادی از بهترین جراح های لاغری در ایران را در ادامه معرفی می کنیم.

دکتر طاها عنبرا

دکتر طاها عنبرا به عنوان بهترین جراح لاغری در ایران شناخته شده است. ایشان متخصص جراحی عمومی و لاپاراسکوپی پیشرفته هستند و با بیش از 11000 عمل موفق اسلیو معده، دارای بیشترین آمار جراحی لاغری در ایران می باشند.

دکتر پیمان علی بیگی

دکتر پیمان علی بیگی دارای فوق تخصص لاپاراسکوپی و جراحی متابولیک می باشد که بیش از 20 دوره جراحی لاپاراسکوپی و لاغری را در خارج از کشور گذرانده و در زمینه جراحی لاغری تجربیات بسیاری دارد به همین علت می توان نام او را در لیست بهترین جراح لاغری در ایران قرار دارد.

دکتر سعید شمس

دکتر سعید شمس یکی از جراحان لاغری می باشد که فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و فوق تخصص جراحی های لاپاراسکوپیک در تهران می باشد. نام این پزشک متخصص هم در لیست 10 تایی بهترین جراح لاغری در این به چشم می خورد.

 

منبع: weightlossurgery.ir

رژیم کالری شماری چیست؟

رژیم کالری شماری یک روش برای افزایش و کاهش وزن است که پایه آن روی شمردن کالری ها تنظیم شده است. این بدان معنا است برای مثال اگر شما برای کاهش وزن این روش را انتخاب کرده اید برای یک هفته کالری روزانه خود را یادداشت می کنید و در آخر برای شروع رژیم غذایی افزایش وزن به میزان کالری ها اضافه می کنید و برای کاهش وزن از کالری روزانه خود کم می کنید.

برای کاهش وزن باید کالری دریافتی را کاهش دهیم

پس از برآورده شدن نیازهای انرژی فوری بدن، انرژی اضافی در بدن ذخیره می شود. برخی از آن به عنوان گلیکوژن در عضلات ذخیره می شود، اما اکثر آن به عنوان چربی در بدن انباشته می گردند. به همین ترتیب اگر کالری بیشتری از نیاز بدن خود دریافت کنید، بیشتر از چربی، وزن خواهید گرفت.

از طرف دیگر، اگر کالری دریافتی از رژیم غذایی شما برای تامین نیازهای فوری شما کافی نباشد، بدن شما را مجبور به جبران ذخیره انرژی خود می کند. این همان چیزی است که بیشتر از چربی باعث کاهش وزن شما می شود و ما معمولا آن را در بهترین روش های لاغری دنبال می کنیم.

عوارض رژیم غذایی کالری شماری

برنامه کالری شمار، یکی از انوع برنامه ها و رژیم هایی بود که برای مقابله با چاقی و رسیدن به تناسب اندام معرفی شد. تاریخچه دقیقی از معرفی این رژیم در دست نیست اما بسیاری آن را منتسب به متخصص تغذیه، نویسنده و محقق آمریکایی، Jonny Bowden می دانند. این متخصص تغذیه تحقیقات فراوانی بر روی تغذیه و رژیم های غذایی انجام داده و کتاب های متعددی نیز در این زمینه ها به چاپ رسانده است.Bowden و همکاران او می گفتند می توان انرژی و کالری غذاها و مواد مغذی را محاسبه کرد. با استفاده از این مفهوم نیز می توان کالری غذاهای مختلف مصرفی روزانه را محاسبه کرده و با میزان کالری های سوزانده شده روزانه مقایسه کرد.

استفاده از اپلیکیشن های لاغری

یکی از روش های لاغری در جوامع امروزی استفاده از بهترین اپلیکیشن های لاغری و برنامه های لاغری برنامه ریزی شده است. انواع نرم افزارهای برنامه غذایی و اپلیکیشن‌ های رژیم غذایی، برنامه‌ هایی هستند که می‌ توان بر روی تلفن همراه یا تبلت دانلود کرد. با استفاده از آن ها می توان به راحتی عادات و سبک زندگی مانند میزان کالری دریافتی و مصرفی و حتی فعالیت‌ های ورزشی را دنبال کرد.

منبع: weightlossurgery.ir

بهترین جراح لاغری در کرج کیست؟

جراحی لاغری یکی از روش های کاهش وزن است که امروزه طرفداران بسیاری دارد و انتخاب یک پزشک متخصص و ماهر یکی از مراحل اصلی آن است زیرا یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در نتیجه بخش بودن آن، تبحر جراح موردنظر است. ما در این مطب قصد داریم شما را با عمل های لاغری و بهترین جراح لاغری در کرج آشنا کنیم.

جراحی لاغری و انواع آن

جراحی لاغری مجموعه ای از روش هاست که با دستکاری در معده و سیستم گوارشی بدن منجر به کاهش وزن افراد می شود. این روش ها توسط پزشک جراح لاغری به روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرد. مهم ترین جراحی های لاغری شامل موارد زیر می شوند:

عمل بای پس معده

در عمل بای پس معده بخش زیادی از سیستم گوارشی که نقش جذب و هضم غذا را دارد، حذف شده و منجر به کاهش جذب مواد غذایی می شود. این روش که نسبت به عمل اسلیو معده قدمت بیشتری دارد، ممکن است به دلیل کاهش جذب مواد معدنی و ویتامین ها باعث بروز سوء تغذیه در فرد شود.

عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین عمل ها و جدیدترین روش جراحی لاغری می باشد که در آن حدود 80 درصد از حجم معده را خارج می کنند. در نتیجه با کاهش حجم معده، کالری دریافتی فرد نیز کاهش پیدا کرده و مقدار زیادی از وزن اضافی بدن کم می شود.

بهترین جراح لاغری در کرج

همه افراد سعی می کنند تا برای جراحی خود به بهترین جراح لاغری در ایران مراجعه کنند. در این مقاله لیستی از بهترین جراح لاغری در کرج را برای افرادی که ساکن کرج هستند عنوان می کنیم.

دکتر محمد جواد باقری

دکتر محمد جواد باقری فارغ التحصیل پزشکی عمومی از دانشگاه تهران و عضو رسمی انجمن بین المللی جراحی چاقی هستند. تمامی افرادی که تجربه جراحی لاغری توسط ایشان را داشتند به دلیل رضایتمندی از نتیجه عملشان، از او به عنوان بهترین جراح لاغری در کرج یاد می کنند.

دکتر مهران پیر سحرخیز

دکتر مهران پیر سحرخیز  بهترین جراح لاغری در کرج است که دارای مدرک دانشنامه تخصصی جراحی از دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد. ایشان متخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی ایران هم هستند. با خیالی راحت می توانید جراحی لاغری خود را به دکتر مهران پیر سحرخیز بسپارید.

دکتر فرهاد فتحی کازرونی

دکتر فرهاد فتحی کازرونی بهترین جراح لاغری در کرج است که در زمینه پیکرتراشی و جراحی زیبایی شکم مهارت دارد. او متخصص جراحی عمومی می باشد.

منبع: weightlossurgery.ir

 

عمل بای پس معده چیست؟ مقایسه آن با عمل اسلیو معده

اسلیو معده رایج ترین و شناخته شده ترین روش جراحی لاغری است و و پس از آن، عمل بای پس معده قرار دارد. هرچند که این عمل در خارج از کشور پرطرفدار است، اما در ایران به آن صورت مشهور نیست. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره این عمل لاغری به طور کامل توضیح دهیم.

عمل بای پس معده چیست؟

بای پس معده نوعی عمل لاغری به روش لاپاراسکوپی است که به منظور کاهش وزن موثر در افراد دارای چاقی مفرط انجام داده می شود. لازم به ذکر است که افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI آن ها ۴۰ یا بالاتر از آن باشد، چاقی مفرط دارند.

طی این عمل، جراح لاغری مسیر عبور مواد غذایی از مری به روده را تغییر داده و کوتاه می کند. به همین دلیل به این روش بای پس، میانبر نیز گفته می شود. در واقع جراح کاری می کند حجم معده کاهش یابد و غذای خورده شده بدون اینکه تمام حجم معده را اشغال یا طی کند وارد روده شود. این عمل نه تنها باعث سیری زودرس می شود، بلکه اغلب مواد غذایی اضافی خورده شده مستقیما وارد روده شده و آماده دفع شوند.

مراحل عمل اسلیو معده شامل چه مواردی است؟

ایجاد برش در معده و تقسیم معده به دو بخش: در فاصله مشخصی از زیر دریچه بین مری و معده، یک برش دور تا دور معده زده می شود و معده به دو بخش کوچک و بزرگ تقسیم می شود. این کار با استاپلر یا منگنه های خاصی انجام می شود و عملکردشان طوری است که همزمان کار برش و بخیه بافت را انجام می دهند.

میانبر زدن معده: با برشی که ایجاد شد، اکنون بیمار دو معده دارد. یک معده بسیار کوچک که شبیه به یک کیسه است و به مری وصل است و یک معده دیگر که بزرگ است و به دوازدهه متصل است. اکنون دیگر هیچ غذایی وارد معده بزرگ نمی شود زیرا به مری راه ندارد و غذا فقط وارد معده کوچک می شود.

اتصال روده به کیسه کوچک معده: در مرحله بعدی، روده باریک به فاصله کمی بعد از دوازدهه (اثنی عشر) بریده می شود و سر آزاد آن به انتهای معده کوچکی که به شکل کیسه در آورده شده متصل می شود. تا غذا از آنجا وارد روده شود.

اتصال سر آزاد اثنی عشر به روده: درست است که ما بخش بزرگی از معده را از مسیر گوارش دور زده ایم اما این به معنی خارج کردن کامل معده و اثنی عشر از فرآیندهای گوارشی نیست. در نتیجه برای اینکه این مواد ترشح شده و به هضم و جذب غذا کمک کنند، سر آزاد اثنی عشر را براشته و به پهلوی روده باریک متصل می کنیم.

لازم است تا این عمل را در بهترین کلینیک لاغری در تهران انجام دهید تا بهترین نتیجه را داشته باشید.

عمل اسلیو معده بهتر است یا بای پس معده؟

·         میزان تهاجم عمل اسلیو معده کمتر است.

·         عمل اسلیو معده غیرقابل بازگشت اما بای پس را می توان معکوس کرد.

·         پس از جراحی اسلیو توانایی جذب مواد مغذی شما همچنان به قوت خود باقی است اما در بای پس از دست دادن بخشی از روده کوچک توانایی جذب مواد مغذی را با مشکل روبرو می کند.

·         به دلیل پیچیدگی های موجود در عمل بای پس، هزینه آن نیز بیشتر از هزینه اسلیو معده خواهد بود.

منبع

محدوده هزینه جراحی لاغری چقدر است؟

ایرانیان زیادی دچار اضافه وزن و چاقی هستند و ۱۰ درصد هزینه خانواده هایی که دچار چاقی هستند صرف درمان چاقی و بیماری های مرتبط با آن می شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تعرفه ها و هزینه عمل لاغری آشنا کنیم.

هزینه عمل لاغری به طور متوسط چقدر است؟

همانطور که می دانید، تکنیک ها و روش های جراحی لاغری بسیار متنوع هستند. برای پیش بردن هر کدام از این روش ها نیز یک مسیر خاص طی می شود. بنابراین هر عمل لاغری، تجهیزات، مهارت، تخصص و نیازمندی های خاص خود را می طلبد. پس نمی توان گفت که مثلا هزینه جراحی لاغری ثابت بوده و به عنوان مثال ۳۰ میلیون تومان است.

هزینه کلی اعمال لاغری را به صورت بازه ای بیان می کنند و هزینه تکنیک ها و روش های جراحی (مانند اسلیو معده، بای پس و …) را به صورت یک بازه عنوان می کنند.

هزینه عمل لاغری به عوامل مختلفی بستگی دارد و مهم ترین فاکتورهایی که می توانند این هزینه ها را کم و زیاد کنند عبارتند از:

·         نوع عمل

·         تخصص، سابقه و مهارت جراح لاغری

·         نوع بیمه

·         میزان شاخص توده بدنی

·         نوع بیمارستان (دولتی یا خصوص بودن)

·         پیچیدگی های عمل

·         هزینه بستری در بیمارستان

·         هزینه وسایل و تجهیزات

بر همین اساس هزینه عمل لاغری بدون بیمه از ۷۸ میلیون تومان شروع می شود. البته برخی از جراحان تا ۱۰۰ میلیون تومان نیز هزینه دریافت می کنند. لازم به ذکر است که بیمه های درمانی و مکمل تنها زمانی هزینه جراحی را تقبل می کنند که شاخص توده بدنی یا BMI افراد بالای ۴۰ باشد؛ زیر این قیمت هزینه به صورت آزاد حساب می شود.

درست است که با مراجعه به بهترین کلینیک لاغری در تهران هزینه نهایی عمل شما افزایش پیدا می کند، اما این عامل در نتیجه بخش بودن عمل شما بسیار موثر است.

هزینه جراحی لاغری اسلیو معده در سال ۱۴۰۲ است؟

عمل لاغری اسلیو معده رایج ‌ترین و موثرترین روش جهت درمان چاقی مفرط است که در طی آن جراح 80 درصد معده فرد را طی عمل از بدن خارج می کند و قسمت باقی مانده شبیه به موز خواهد بود. متخصصان باریاتریک محدوده قیمتی برای اسلیو معده را همان ۷۸ میلیون تومان به بالا در نظر گرفته اند.

هزینه عمل جراحی بای پس معده در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

بای پس معده بعد از اسلیو، یکی از موثرترین و ایمن ترین روش های جراحی لاغری است. هزینه عمل بای پس معده تقریبا مشابه هزینه اسلیو معده برآورد می شود و به دلیل پیچیدگی های نسبی که دارد کمی بیشتر است. در حال حاضر ممکن است هزینه عمل لاغری بای پس معده تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد.

منبع

آشنایی کامل با جراحی لاپاراسکوپی

جراحی لاپاراسکوپی یک شیوه مدرن و پیشرفته جراحی است که برای انجام عمل‌ های ناحیه شکم و لگن به کار می ‌رود. در این روش، جراح لاغری ابزارهای بسیار باریک و ظریفی را از طریق برش‌ های بسیار کوچکی به داخل شکم و بخش‌ هایی از لگن وارد می ‌کند.

یکی از ابزارهای وارد شده به شکم، لاپاراسکوپ یا دوربین لاپاراسکوپی است که تصویر زنده ای از شکم و لگن را به مانیتور ارسال می ‌کند و تیم جراحی از طریق این تصویر، کلیه اقدامات و روند جراحی را کنترل می ‌کنند.

جراحی لاپاراسکوپی و لاپاراتومی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

لاپاراتومی نوعی روش جراحی است که در آن برش های وسیعی روی شکم ایجاد می شود و در پی آن حفره شکم به صورت عمودی کاملا باز می شود. به دلیل خطراتی که این عمل به همراه دارد، در بسیاری از موارد می توان از لاپاراسکوپی به جای جراحی لاپاراتومی صورت استفاده کرد.

در مقایسه با لاپاراتومی، لاپاراسکوپی برش های بسیار کمتری دارد، عوارض آن بسیار جزئی و نادر هستند، استرس ندارد، مشکلات و هزینه های کمتری دارد و نیاز به بستری شدن طولانی ندارد و در کل دوره نقاهت با این روش بسیار کوتاه مدت است.

جراحی لاپاراسکوپی در چه مواقعی استفاده می شود؟

·         برداشتن و حذف اندام های دچار بیماری، مانند کیسه صفرا یا آپاندیس

·         حذف یا ترمیم قسمت های معینی از روده بزرگ یا معده (سیستم گوارش)

·         حذف یا ترمیم مثانه و کلیه ها (سیستم ادراری)

·         حذف یا ترمیم اندام های تولید مثل زنان، مانند رحم و لوله های فالوپی

·         بستن لوله های رحمی

·         جدیدترین جراحی های لاغری مانند اسلیو معده یا بای پس

·         مشاهده کبد و پانکراس به منظور بررسی وجود تومورهای سرطانی

·         مشاهده اندام های شکمی برای بررسی علائم بیماری هایی که تشخیص آن ها دشوار است

·         مشاهده تومور در شکم

·         جست و جوی منبع خونریزی داخلی یا خون مردگی (چنانچه بیمار فشار خون طبیعی داشته باشد).

عمل های لاپاراسکوپیک چقدر طول می کشند؟

بسته به هدف از انجام این تکنیک که در بالاتر تعدادی از آنها را نام بردیم، مدت زمان این جراحی متفاوت است. ولی برای عمل های لاغری بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه خواهد بود. در سایر روش ها ممکن است بیش از یک ساعت باشد.

عمل لاپاراسکوپی توسط چه پزشکانی انجام می شود؟

تنها پزشکانی اجازه استفاده از تکنیک های جراحی لاپاراسکوپی را دارند که دوره های تخصصی آن را پشت سر گذاشته باشند. این ها اغلب جراحان عمومی، ارتوپدی، متخصص زنان و سایر جراحان دیگر هستند. در حال حاضر، جراحان لاغری و باریاتریک به صورت گسترده از این روش برای کمک به کاهش وزن استفاده می کنند.

منبع: https://weightlossurgery.ir/

 

4 علت اصلی حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده چیست؟

بیماران بعد از عمل لاغری به دلیل عوامل مختلفی ممکن است علائمی مانند حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند و ما در این مقاله قصد داریم مهم ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

رایج ترین علل حالت تهوع و استفراغ بعد از عمل اسلیو معده

تاثیر داروهای بیهوشی: برای انجام تمام عمل های لاغری حتی در بهترین کلینیک لاغری در تهران، نیاز به بیهوشی عمومی است و قبل از شروع این بیهوشی، تعدادی دارو به بیمار تجویز می شوند تا کاملا او را بیهوش کنند. پس از اتمام عمل، تاثیر داروها می تواند تا مدتی روی بدن باقی بماند. یکی از این تاثیرات حالت تهوع بعد از عمل اسیلو معده است.

مصرف برخی از داروها: حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده می تواند ناشی از ناشتا خوردن برخی داروها باشد. به عنوان مثال مصرف برخی مکمل های ویتامینی یا برخی از داروهای دیگر با معده خالی ممکن است چنین وضعیتی ایجاد کند.

کم آبی بدن: یکی از شایع ترین علائم کم آبی بدن احساس حالت تهوع است. اگر حالت تهوع بعد از عمل لاغری را تجربه می کنید احتمال اینکه بدنتان کم آب شده باشد زیاد است. شما باید مطابق دستور جراح لاغری خود، پس از عمل لاغری آب فراوان بنوشید.

سندروم دامپینگ: یکی از عوارض نسبتا رایج بعد از عمل بای پس و حتی عمل اسلیو معده می تواند سندروم دامپینگ باشد. سندروم دامپینگ اشاره به تخلیه سریع غذا از معده به مری دارد و می تواند به فاصله چند دقیقه بعد از خوردن غذا رخ دهد.

حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده چقدر طول خواهد کشید؟

احساس تهوع بعد از عمل اسلیو اگر ناشی از داروهای بیهوشی و تغییرات خود عمل باشد معمولا تا چند روز پس از عمل برطرف خواهد شد. اما در سایر موارد دیگر مانند پر خوری، کم آبی و … می تواند تا ۵ روز و گاها برای مدت بیشتری ادامه داشته باشد تا زمانی که شما کاملا به توصیه های جراح لاغری عمل کنید.

چطور حالت تهوع بعد از عمل لاغری را کاهش دهیم؟

حالت تهوع بعد از عمل لاغری موقتی است و پیش آمدن آن چیز عجیب و غیر عادی ای نیست. در ضمن با روش هایی می توان از بروز آن پیشگیری کرد و یا آن را بهتر مدیریت کرد. به طور مثال 2 روش تجویز دارو و تغییر عادات غذایی از روش های سرکوب و درمان این مشکل کوتاه مدت هستند.

با مصرف به موقع این داروها دیگر ناراحت حالت تهوع نخواهید بود. در ضمن شما می توانید از طریق ایجاد تغییرات عادت غذایی، احتمال حالت تهوع بعد از عمل اسلیو معده را کاهش دهید.

منبع: weightlossurgery.ir

3 تا از بهترین اپلیکیشن های لاغری

 

یکی از روش های لاغری در جوامع امروزی استفاده از اپلیکیشن ها و برنامه های لاغری برنامه ریزی شده است. انواع نرم افزارهای برنامه غذایی و اپلیکیشن‌ های رژیم غذایی، برنامه‌ هایی هستند که می‌ توان بر روی تلفن همراه یا تبلت دانلود کرد. با استفاده از بهترین اپلیکیشن های لاغری، می توان به راحتی عادات و سبک زندگی مانند میزان کالری دریافتی و مصرفی و حتی فعالیت‌ های ورزشی را دنبال کرد.

اپلیکیشن لاغری سیرا

یکی از بهترین اپلیکیشن های لاغری، اپلیکیشن سیرا است که افراد با توجه به شرایط بدنی و حتی بیماری های خود مانند دیایت، می تواندد در آن رژیم غذایی مناسب خود را دریافت کنند. در این برنامه، بهترین رژیم های لاغری و همینطور چاقی برای افراد زیر نظر متخصص تغذیه، ارائه می شود. ویژگی خاص این برنامه، ارائه رژیم اسلیو برای کسانی است که جراحی اسلیو معده انجام داده اند.

امکانات اصلی ارائه شده اپلیکیشن سیرا

·         محاسبه BMI

·         مانیتورینگ فعالیت های عمومی مانند کالری شماری، فعالیت های روزانه، گام شماری، درج اهداف خواب و …

·         دریافت رژیم اختصاصی از کارشناس تغذیه

·         ارائه مجله رایگان آموزشی

·         آموزش دستور پخت انواع غذاها

مانکن یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های لاغری

برنامه مانکن، افراد را برای رسیدن به هدف اصلی یعنی کاهش وزن همراهی خواهد کرد. اپلیکیشن مانکن یک برنامه ریز و محاسبه گر است که شاخص های مختلف تناسب اندام و سلامت را برای افراد اندازه گیری می کند و با ابزارهایی مانند کالری شمار، گام شمار، آنالیز بشقاب و … فرد را جهت دستیابی به اهدافی که دارد، یاری می کند.

امکانات اصلی اپلیکیشن

·         کالری شمار

·         آنالیز تناسب اندام

·         تمرینات ورزشی

·         محاسبه درصد چربی بدن

·         مقدار آب مصرفی روزانه

کرفس از بهترین اپلیکیشن های لاغری در ایران

افراد می توانند برای دریافت رژیم غذایی منحصر به فرد خود، روی کرفس حساب باز کنند. رژیم غذایی منحصر به فرد شما باعث می‌ شود تا در مدت زمان معینی به سمت وزن دلخواه خود حرکت کنید. کرفس، یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که افراد چاق و لاغر را برای رسیدن به تناسب اندام و وزن ایده آل همراهی می کند.

·         امکانات این برنامه

·         کالری شماری دقیق

·         بانک قدرتمند غذاهای مختلف و کالری آن‌ ها

·         قدم شمار

·         آب‌ شماری

·         ارائه رژیم شخصی

·         ارائه ورزش های مناسب در خانه

منبع: weightlossurgery.ir

برای انتخاب بهترین جراح لاغری چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

اگر شاخص توده بدنی یا BMI شما برابر با ۴۰ یا بیشتر از آن است و با هیچ روش دیگری نتوانسته اید تاکنون در محدوده وزنی سالم قرار بگیرید، این یعنی احتمالاً شما برای کاهش وزن با عمل لاغری می توانید کاندید خوبی باشید. در این حین برای انجام عمل جراحی، باید به دنبال بهترین جراح لاغری باشید تا نتیجه عمل شما بهترین باشد.

مهم ترین ملاک ها برای پیدا کردن یک جراح متخصص چاقی

در ادامه به ملاک هایی که در انتخاب یک جراح لاغری خوب تاثیرگذار هستند، اشاره خواهیم کرد:

تسلط بر همه روش های جراحی لاغری

به طور کلی جراحی لاغری یک روش نسبتاً بی خطر است و بیشتر بیمارانی که این عمل را انجام داده اند، بدون عارضه و با درصد موفقیت بالایی توانسته اند چاقی خود را درمان کنند. عمل اسلیو معده و بای پس معده متداول ترین جراحی های لاغری هستند که افراد برای خود در نظر می گیرند. بهترین جراح لاغری نه تنها باید به این دو روش، تسلط کامل داشته  باشد بلکه باید به تمام روش ها و تکنیک های مختلف جراحی چاقی مسلط باشد.

اهمیت جان و سلامتی بیمار برای جراح

بهترین جراح لاغری با زندگی بیمارانش سر پول و هزینه بازی نمی کند. اگر شما واقعا کاندید مناسبی برای عمل جراحی نباشید او دست رد به سینه شما می زند. او نه تنها شما را عمل نمی کند بلکه دلسوزانه به شما توصیه می کند که هیچگاه چنین عملی انجام ندهید.

تخصص جراح

یک جراحی عمومی و یا جراح دیگری هم می تواند این عمل را انجام دهند؛ اما آن ها تنها به صورت تجربی انجام این عمل ها را یاد گرفته اند. جراح لاغری علاوه بر دوره جراحی عمومی، چند سال دوره های تخصصی جراحی چاقی و باریاتریک را می گذراند و طی این مدت تمام تکنیک های لاپاراسکوپی را فرا می گیرد.

آمار و درصد موفقیت عمل های انجام شده توسط جراح

این حق بیمار است که درباره نحوه عملش و همچنین درصد موفقیت یا شکست اعمالی که جراحش انجام داده مطلع شود. زمانی که جراحتان به شما اطلاعات و آمار و ارقام کاملی از عمل های انجام شده و نتایج پس از عمل بیمارانش به صورت صادقانه ارائه داد، می توانید به او به چشم بهترین جراح لاغری نگاه کنید.

نظرات و تجربه بیماران

یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن بهترین جراح لاغری، پرس و جو از بیماران و مراجعان آن جراح است. اگر جراح در شبکه های اجتماعی فعالیت دارد یا وبسایت اختصاصی دارد می توانید به بخش نظرات مراجعان و بیماران سر بزنید تا نظرات آن ها را ببینید.

منبع: weightlossurgery.ir

آپنه خواب چیست و جراحی لاغری چگونه آن را درمان می‌ کند؟

آپنه خواب از جمله مشکلاتی است که سبیاری از افراد چاق و دارای اضافه وزن با آن روبه رو هستند. در واقع این افراد اغلب به دلیل آپنه، خواب و استراحت با کیفیت ندارند و بنا به دلایلی شب ها به خوبی نمی خوابند. خستگی، بی حالی و اضافه وزن بیشتر از جمله عوارض مرتبط با این مشکل هستند.

آپنه خواب چیست؟

آپنه انسدادی خواب (Sleep apnea) یا وقفه تنفسی همانطور که از نامش پیداست یک مشکل تنفسی است که باعث ناراحتی افراد در طول خواب می شود. شخصی که دچار آپنه انسدادی خواب است، در طول شب با قطعی تنفس روبرو می شود. هر وقفه تنفسی ممکن است چند ثانیه یا حتی چند دقیقه طول بکشد. بیمار ممکن است در طول شب ده ها و صدها بار آپنه خواب را تجربه کند و گاها با وحشت و تنگی نفس از خواب بیدار شود.

دلایل آپنه خواب چیست؟

آپنه انسدادی که به اختصار (OSA) نوشته می شود: وقتی که عضلات گلو در حین خواب ریلکس و شل می شوند، راه هوایی در گلو را میبندد و بنابراین جریان ورودی هوا را مسدود می کند.

آپنه مرکزی به اختصار (CSA) نوشته می شود: زمانی که مغز بنا به دلایلی سیگنال های درست و به موقعی به عضلات کنترل کننده مراکز تنفسی مخابره نمیکند.

آپنه پیچیده : اگر شخصی که osa دارد در حین درمان بنا به دلایلی آپنه اش به نوعی csa تبدیل شود، گفته می شود که آپنه درمانی یا پیچیده دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح لاغری در ایران

آپنه انسدادی خواب چگونه درمان می ‌شود؟

روش های مختلفی برای درمان این مشکل تنفسی وجود دارد. اما با توجه به اینکه چاقی یکی از علل اصلی به وجود آمدن و تشدید این عارضه است، درمان چاقی می تواند به درمان آپنه نیز کمک کند. بنابراین اگر با چاقی مفرط مواجه هستید و مشکل وقفه تنفسی هم دارید، بهترین روش برای شما مراجعه به یک جراح لاغری برای خلاص شدن از شر چاقی و آپنه خواب است.

شایع ترین علائم وقفه تنفسی چیست؟

·         خرناس کشیدن در خواب

·         سردردهای صبحگاهی

·         از خواب بیدار شدن های مکرر

·         خواب آلودگی بیش از حد در طول روز

·         رفت و آمدهای زیادی به تولت در طول شب

·         بی خوابی

·         بی حالی

بهترین عمل لاغری برای درمان وقفه تنفسی کدام است؟

برآوردها نشان میدهد که انجام عمل جراحی با روش اسلیو معده موفقترین روش برای حل مشکل آپنه است و عمل باندینگ نیز کم اثرترین عمل در این خصوص است. به عبارت دیگر ، جراحی لاغری بدون توجه به انواع آن، درمانی قطعی برای انسداد خواب است.

منبع: weightlossurgery.ir

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد