x تبلیغات
دکتر فیت

اصول تثبیت وزن برای عدم بازگشت آن چگونه است؟

تثبیت وزن به معنی کنترل و ثابت نگه داشتن وزن بعد از گرفتن یک رژیم افزایش وزن و یا لاغری است. اما امروزه افراد زیادی را میبینیم که بعد از کاهش یا افزایش وزن هدفدار خود، پس از مدتی دوباره به حالت قبل خود بازمیگردند و موفق به تثبیت وزن خود نمی شوند.

بعد از تغییر در وزن فرد، بدن از خود مقاومتی نشان می دهد، زیرا بدن با وزن و شرایط قبلی خود راحت بوده و به آن عادت کرده بوده است. همچنین اگر لاغری شما با پیروی از یک رژیم لاغری سریع و سخت حاصل شده باشد، امکان بازگشت وزن پس از اتمام دوره رژیم بسیار زیاد است.

برای حفظ وزن خود و تثبیت آن لازم است که تغییراتی را در سبک زندگی خود ایجاد کنید و همیشه به آن پایبند باشید. بنابراین طبق توضیحاتی که داده شد، گرفتن رژیم های لاغری سریعی مانند رژیم لاغری یک ماهه در عین حال که فرد را در کوتاه مدت به نتیجه دلخواه می رساند، اما به طور کلی توصیه نمی شوند.

اصول تثبیت وزن سالم شامل چه مواردی می شود؟

برای رسیدن به هرچیزی باید مراحل و اصولی را پیش برد تا به نتیجه دلخواه خود رسید. تثبیت وزن هم از این قاعده متثنی نیست و اصولی برای تثبیت وزن در نظر گرفته شده است که در ادامه به معرفی این قواعد می پردازیم:

تبدیل تثبیت وزن به یک سبک زندگی نع فقط یک رژیم غذایی

برخی از افراد پیروی از رژیم لاغری را تنها محدود به زمانی می دانند که هنوز به وزن دلخواه خود نرسیده اند و پس از کاهش وزن به رژیم غذایی و فعالیت بدنی قبلی خود باز می گردند. اما باید بدانید در صورتی که در حفظ وزن خود کوشا نباشید ممکن است خیلی سریع به وزن قبلی خود بازگردید. پس به هیچ وجه ثابت قدم بودن در تثبیت وزن خود را فراموش نکنید. برای تثبیت وزن خود به هیچ عنوان وعده صبحانه را حذف نکنید.

خواب کافی داشته باشید

در صورتی که خواب و استراحت کافی نداشته باشید، این موضوع باعث بالا رفتن سطح استرس شما و اختلالات هورمونی می شود که در این شرایط ثابت نگه داشتن وزن کار دشواری خواهد بود.

مصرف پروتئین و فیبر بیشتر برای تثبیت وزن

در دوران تثبیت وزن، فیبر و پروتئین بهترین دوستان شما هستند. فیبر و پروتئین باعث کاهش سرعت هضم و احساس سیری طولانی مدت می شوند. وقتی که گرسنه می شوید دریافت پروتئین خود را در هر وعده 10 گرم افزایش دهید و همچنین از سبزیجات غیرنشاسته ای استفاده کنید.

نکات مهم قبل و بعد از عمل های لاغری

منظور از جراحی لاغری چیست ؟ عمل لاغری چگونه در کاهش وزن ما موثر است؟ افرادی که به اضافه وزن و چاقی مفرط مبتلا هستند همیشه به دنبال بهترین روش لاغری مورد تایید پزشکان هستند. جراحی لاغری درمانی است که با کاهش اندازه معده، میزان غذایی را که می ‌توانید بخورید به حداقل می ‌رساند.

کاهش وزن در انواع مختلف جراحی لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده متفاوت است. رسیدن به وزن ایده آل فقط به عمل جراحی بستگی ندارد بلکه ایجاد یک سبک زندگی سالم است که می تواند دوام نتیجه جراحی را تضمین کند.

آمادگی های قبل از جراحی لاغری

قبل از جراحی لاغری، شما باید با چندین متخصص تغذیه، روانپزشک یا روانشناس، یک متخصص داخلی ملاقات کنید.

·         پزشک در مورد سابقه پزشکی شما سؤال می‌ کند، یک معاینه بدنی کامل بر روی شما انجام می ‌دهد و آزمایش خون می‌دهید. اگر شما یک فرد سیگاری هستید، او احتمالاً از شما می‌ خواهد سیگار کشیدن را حداقل 6 هفته قبل از عمل جراحی متوقف کنید.

·         جراح لاغری درباره جراحی از جمله نحوه آماده ‌سازی برای آن و نوع پیگیری به شما اطلاعات بیشتری خواهد داد.

·         متخصص تغذیه توضیح می ‌دهد که بعد از جراحی چه چیز و چه مقدار قادر به خوردن و نوشیدن هستید و به شما کمک می‌ کند تا برای تغییر سبک زندگی خود پس از جراحی آماده شوید.

·         روانپزشک یا روانشناس ممکن است ارزیابی کند که آیا جراحی چاقی برای شما گزینه خوبی است یا خیر.

این متخصصان همچنین به شما توصیه می‌ کنند قبل و بعد از جراحی بیشتر فعالیت کنید و یک برنامه غذایی سالم در پیش بگیرید. در برخی موارد، کاهش وزن و نزدیک شدن سطح قند خون به قبل از جراحی ممکن است احتمال بروز مشکلات مربوط به جراحی را کاهش دهد.

اقدامات بعد از جراحی لاغری

پس از جراحی، باید به اندازه کافی استراحت کرده تا بهبود بیابید. اگرچه نوع پیگیری با توجه به نوع جراحی متفاوت است، اما برای اطمینان از دریافت درست و کافی ویتامین‌ ها و مواد معدنی باید مکمل ‌هایی را که پزشک برای شما تجویز می‌ کند مصرف کنید.

راه رفتن و حرکت در خانه می تواند به بهبود شما سرعت بخشد. ورزش کردن را به ‌آرامی شروع کنید و ورزش هایی که دکترتان برای شما انتخاب کرده است را با دقت انجام دهید. به میزانی که احساس راحتی بیشتری می ‌کنید، فعالیت بدنی خود را نیز بیشتر کنید.

پس از جراحی، اکثر افراد طی چندین هفته و به مرور از یک رژیم غذایی مایع به سمت یک رژیم غذایی نرم مانند پنیر، ماست یا سوپ و سپس به سمت غذاهای جامد می ‌روند. شما باید وعده‌های غذایی کوچک بخورید و غذای خود را به‌خوبی بجوید.

منبع: weightlossurgery.ir

4 تا از بهترین غذاهای کم کالری را بشناسیم

 

هر ماده غذایی که مصرف می کنیم مقدار معینی انرژی دارد که به آن کالری گفته می شود و برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است. مصرف کالری روزانه تاثیر مستقیمی در وزن فرد دارد، به این صورت که اگر فرد کالری که در روز دریافت می کند بیش از حدی باشد که در طی روز می سوزاند، دچار افزایش وزن شده و برعکس اگر میزان کالری دریافتی آن روز کمتر از میزانی باشد که در یک روز می سوزاند، با کاهش وزن رو به رو می شود.

افراد زیادی برای لاغری از یک رژیم به نام رژیم کالری شماری استفاده می کنند که در آن به محاسبه کالری مصرفی روزانه توجه می شود. در ادامه این مقاله به معرفی محبوب ترین و بهترین غذاهای کم کالری می پرداختیم که برای لاغری بسیار مناسب هستند.

انواع سوپ

سوپ ها با انواع مختلف یکی از پر طرفدارترین غذاها در لیست غذاهای رژیمی برای کاهش وزن هستند. این غذا به دلیل نیمه مایع بودن هضم راحتی هم دارد، به همین علت در بین غذاهای کم کالری برای شام هم بهترین گزینه است. از مهم ترین سوپ هایی که می توانید در رژیم خود با خیال راحت میل کنید، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

·         سوپ جو

·         سوپ اسفناج

·         سوپ ورمیشل

·         سوپ با بروکلی

·         سوپ کدو حلوایی

انواع غذاهای بدون نان و برنج

انواعی از غذاهای بدون نان و برنج هم در لیست غذاهای کم کالری قرار دارند. این غذاها سرشار از پروتئین هستند و استفاده از آن ها در بسیاری از رژیم های لاغری اصولی توصیه می شود. انواع این غذاها به شرح زیر می باشند:

مرغ گریل شده

یکی از غذاهایی که در لیست غذاهای رژیمی بدون نان و برنج به چشم می خورد، مرغ گریل شده می باشد. برای تهیه آن می توانید مرغ را با پیاز، سیر، فلفل دلمه، زعفران و انواع ادویه ها طعم دار کرده و سپس آن را گریل و یا کباب کنید.

ماهی سالمون

در رژیم خود، مصرف ماهی به خصوص ماهی های کم کالری مانند سالمون را نباید فراموش کنید. سالمون را با پودر سیر و پیاز، روغن زیتون و آب لیموی تازه مزه دار کنید و آن را در فر و یا تابه رژیمی گریل کنید. ماهی سالمون یکی از غذاهای موجود در لیست غذاهای کم کالری برای ناهار است.

باقالاقاتق

این غذای گیلانی را می توان هم در وعده ناهار و هم شام مصرف کرد. باقالی تازه، شوید وسیر تازه و خرد شده، روغن زیتون، تخم مرغ، زردچوبه و نمک از مواد اولیه برای تهیه این غذای خوشمزه هستند. تخم مرغ، پروتئین و کلسترول خوب را در این غذا تامین می کند و باعث سیری طولانی مدت می شود. این غذا تنها 42 کالری دارد.

معرفی بهترین جراح لاغری در تهران

در مقاله ای در سایت، لیستی از بهترین جراح لاغری در ایران را به شما معرفی کردیم. در این مطلب نیز یک لیست از بهترین جراح لاغری در تهران را برای شما آورده ایم و به تخصص آن ها پرداخته ایم. لازم به ذکر است که ترتیب لیست و اسامی به صورت رندوم و تصادفی است.

دکتر طاها عنبرا

اولین پزشک متخصصی که در این لیست به عنوان بهترین جراح لاغری در تهران برای شما معرفی کرده ایم، دکتر طاها عنبرا متخصص لاپاراسکوپی پیشرفته و جراحی عمومی در تهران می باشند. دکتر طاها عنبرا سال های متمادی در زمینه جراحی های لاغری، لاپاراسکوپی و انواع دیگر جراحی فعالیت داشته اند.

ایشان دارای بورد تخصصی جراحی عمومی و لاپاراسکوپی از دانشگاه تهران بوده و بیش از 19000 عمل جراحی موفق، بیش از 14000 عمل اسلیو معده موفق در سابقه پزشکی خود تا به امروز داشتند.

دکتر حامد قدسی

دومین پزشک متخصصی که در این لیست به عنوان بهترین جراح لاغری در تهران برای شما معرفی کرده ایم، دکتر حامد قدسی متولد ۱۳۴۸ می باشند. ایشان پس از پایان دوره تحصیلات تخصصی جراحی، دوره های بسیاری از جراحی لاپارسکوپی پایه و پیشرفته، تیروئید و چاقی را در داخل و خارج از کشور گذرانده اند و امروزه در زمینه جراحی های لاپاراسکوپی پیشرفته، چاقی و تیروئید و همچنین جراحی پلاستیک شکم و سینه و لیزر لیپولیز فعالیت تخصصی دارند.

دکتر مهدی سلیمی

سومین پزشک در این لیست بهترین جراح لاغری در تهران، دکتر مهدی سلیمی است. او فوق تخصص لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی لاغری و متابولیک، متخصص جراحی عمومی فلوشیپ، جراحی لاپاراسکوپی تهران و عضو انجمن بین المللی جراحان چاقی هستند.

دکتر علیرضا خلج

چهارمین پزشک متخصصی که در این لیست به عنوان بهترین جراح لاغری در تهران برای شما معرفی کرده ایم، دکتر علیرضا خلج دارای فلوشیپ فوق تخصصی جراحی لاغری و متابولیک می باشند. دکتر خلج دارای سوابق تحصیلی و مدارک دوره های تخصصی از دانشگاه ها و بیمارستان های پزشکی داخل و خارج کشور هستند.

دکتر سعید شمس

پنجمین پزشک متخصصی که در این لیست به عنوان بهترین جراح لاغری در تهران برای شما معرفی کرده ایم دکتر سعید شمس که فارغ ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی ایران و فوق تخصص جراحی‌ های چاقی و لاپاراسکوپی در تهران است. تعداد بیش از 3000 جراحی لاغری نشان دهنده تجربه و سوابق زیاد ایشان بوده است.

منبع: weightlossurgery.ir

آیا با مراقبت های بعد از عمل اسلیو آشنا هستید؟

 

دو عامل تعیین کننده در موفقیت آمیز بودن جراحی اسلیو، یکی تخصص و مهارت جراح لاغری و دیگری چگونگی مراقبت های بعد از عمل اسلیو است. به دلیل مهم بودن اقدامات پس از عمل اسلیو، ما قصد داریم در این مقاله به صورت مفصل درباره بایدها و نبایدهای بعد از عمل جراحی اسلیو صحبت کنیم.

مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده

در صورتی که در انجام مراقبت های بعد از عمل اسلیو معده دقت لازم را داشته باشید، قطعا از خطرات جراحی اسلیو تا حد زیادی در امان خواهید بود، همچنین بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد. از جمله اقداماتی که نیاز است بعد از این عمل جراحی انجام دهید عبارتند از:

مراقبت های بیمارستانی پس از عمل اسلیو معده

اصولا پس از جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی عمل اسلیو نیاز است که بیمار به منظور مراقبت های بیشتر دو شب در بیمارستان بستری بماند. از جمله مراقبت های بیمارستانی پس از این عمل عبارتند از:

·         پس از به هوش آمدن، برای کاهش درد به بیماران مسکن هایی داده می شود.

·         در روزهای اول بعد از عمل اسلیو بیمار اجازه دارد تنها از نوشیدنی های رقیق و بدون شکر استفاده کند.

·         در طی مدت بستری پرستاران به طور مرتب فشار خون و سایر علائم حیاتی بیمار را بررسی می کنند.

·         پرستاران به بیماران کمک می کنند که از تخت پایین بیایند، قدم بزنند و حرکاتی که پزشک تجویز کرده است را انجام دهند.

·         نحوه صحیح تنفس، سرفه، عطسه کردن و راه رفتن بعد از عمل اسلیو؛ به طوری که کمترین فشار به ناحیه شکم بیمار وارد شود، توسط پرستاران آموزش داده می شود.

·         برای پیشگیری از ذات الریه بعد از اسلیو معده توصیه می شود که نفس عمق بکشید به این صورت که یک دم عمیق داشته باشید و پس از حبس نفس به مدت دو ثانیه یک بازدم عمیق داشته باشد. تکرار این کار برای سه بار در روز توصیه می شود.

·         در صورتی که احساس شود شرایط بدنی بیمار ثابت شده است و حال مساعدی دارد اجازه ترخیص از بیمارستان به وی داده می شود.

مراقبت های پس از ترخیص از بیمارستان

یکی از نکاتی که در روزهای اول بعد از عمل اسلیو باید به آن توجه داشت پیاده روی روزانه است؛ چرا که این موضوع مانع لخته شدن خون در رگ ها می شود.

یکی دیگر از اقدامات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید رژیم غذایی پس از عمل جراحی است. به این صورت که بیمار تا 10 روز، تنها اجازه نوشیدن مایعاتی مانند آب، چای گیاهی و آب میوه های رقیق را دارد.

منبع: weightlossurgery.ir

اهمیت مشاوره روانشناسی قبل از جراحی لاغری

 

می دانیم که یکی از روش های کاهش وزن و لاغری تضمینی برای کسانی که بیش از حد چاق هستند و حتی با بهترین رژیم لاغری نیز نتوانسته اند به وزن دلخواه خود برسند، جراحی لاغری است که به عنوان جراحی باریاتریک نیز شناخته می شود. درست است که جنبه های فیزیکی جراحی کاهش وزن بسیار مهم است، اما پرداختن به عوامل روانی در ارتباط با آن نیز به همان اندازه با اهمیت است. به این دلیل است که ارزیابی وضعیت روانی بیمار قبل از عمل لاغری بسیار مهم است.

آشنایی مختصر با عمل های لاغری

قبل از پرداختن به اهمیت ارزیابی روانشناختی قبل از عمل لاغری، داشتن یک درک اساسی از عمل لاغری ضروری است. عمل لاغری در واقع یک مداخله پزشکی است و برای کمک به کاهش وزن در افراد با شاخص توده بدنی بالای ۴۰ طراحی شده است. در طول این عمل ها ممکن است اندام های مهم گوارشی مانند معده و روده توسط یک جراح لاغری متبحر و حاذق دستکاری شوند.

کلیه روش های جراحی لاغری معمولاً برای افرادی توصیه می شود که سایر روش های کاهش وزن را بدون هیچگونه موفقیتی انجام داده اند و با خطرات سلامتی مرتبط با چاقی مثل دیابت نوع ۲، بیماری های قلبی، فشار خون و … مواجه هستند.

دلیل اهمیت مشاوره روانشناسی قبل عمل لاغری چیست؟

مشاوره روانشناسی قبل از انجام پروسه جراحی لاغری می تواند در 8 زمینه اطلاعات ارزشمندی را به بیمار و پزشک ارائه دهد.

·         خوردن عصبی

·         تصویر بدن و اعتماد به نفس

·         بیماری ها و اختلالات سلامت روان

·         انتظارات غیر واقعی

·         آماده سازی فردی برای عمل و روزهای بعد از آن

·         شناسایی نیازهای پشتیبانی

·         ایجاد مکانیسم های مقابله ای موثر

·         بهبود نتایج درمان

ما در این مقاله قصد داریم تا به توضیح 3 مورد اول بپردازیم:

خوردن عصبی

بسیاری از افراد مبتلا به چاقی با خوردن عصبی روبرو هستند. در واقع در تلاش هستند با استفاده از غذا به عنوان راهی برای مقابله با استرس و غم و اندوه، خود را آرام کنند.

تصویر بدن و اعتماد به نفس

در طول یک جلسه ارزیابی روانشاختی به افراد گفته می شود که دلیلی برای داشتن یک تصور بد از وزن و وضعیت بدنتان نیست. حمایت روانشناختی و مشاوره می‌تواند به افراد کمک کند تا تصویری سالم‌تر از خود ایجاد کنند و  اعتماد به نفسی ایجاد کنند که صرفاً به ظاهرشان وابسته نباشد.

بیماری ها و اختلالات سلامت روان

شرایط سلامت روان از قبیل افسردگی یا اضطراب که در بیشتر افراد چاق دیده می شود، می تواند بر موفقیت جراحی کاهش وزن تأثیر بگذارد. ارزیابی و مدیریت این شرایط قبل از انجام عمل ضروری است تا اطمینان حاصل شود که افراد سیستم های پشتیبانی لازم را را تمرین خواهند کرد.

منبع: weightlossurgery.ir

مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو چه اهمیتی دارد؟

مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو که یکی از مواد مغذی بسیار مهم در رژیم غذایی افراد است، بعد از عمل اسلیو معده از اهمیت زیادی برخوردار است. دلیل اهمیت مصرف پروتئین بعد از اسلیو معده این است که با مصرف غذاهای غنی از پروتئین، در کنار کاهش وزن می توانید بافت عضلانی خود را نیز حفظ کنید. غذاهای پر پروتئین عبارتند از تخم مرغ، گوشت، ماهی، غذاهای دریایی، تن ماهی، مرغ، شیر سویا، توفو، پنیر دلمه، ماست و سایر محصولات لبنی.

میزان مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

نیاز به پروتئین در هر فرد متفاوت است، اما میانگین مقدار پروتئین توصیه شده برای بیماران تا دو ماه پس از جراحی 60-70 گرم در روز است. این مقدار مصرف روزانه پروتئین توصیه شده دقیقا برای افرادی که عمل جراحی لاغری هم انجام نداده اند لازم است.

بهترین منابع پروتئین کدامند؟

پروسه لاغری و کاهش وزن با انجام جراحی لاغری به پایان نمی رسد و تازه شروع راه است. در این راه لازم است که بعد از انجام جراحی، رژیم اسلیو را رعایت کنید و در کنار آن از ورزش هم غافل نشوید.

مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو معده بسیار مهم است. برخی از منابع خوب پروتئین که مصرف آنها به بیماران اسلیوی توصیه می شود عبارتند از:

·         سینه مرغ بدون پوست

·         بوقلمون آسیاب شده بدون چربی

·         ماهی قزل آلا بدون پوست

·         سفیده تخم مرغ

·         ماهی های سفید مانند ماهی کاد و تیلاپیا

·         ماست یونانی بدون چربی و ساده

·         پنیر کوتاژ کم چرب

·         تن ماهی

·         آجیل (بادام، بادام هندی و بادام زمینی دارای بالاترین غلظت پروتئین هستند)

·         حبوبات مانند لوبیا سیاه، نخود و عدس

·         دانه هایی مانند شاهدانه، چیا، کنجد و کتان

مصرف بیش از حد پروتئین بعد از عمل اسلیو چه عوارضی دارد؟

درست است که گفتیم مصرف پروتئین برای بعد از عمل اسلیو معده واجب است و نباید از آن غافل شد و یا آن را حذف کرد. اما مصرف بیش از حد آن هم عوارضی دارد که شامل موارد زیر می شود:

·         آسیب کلیه: کلیه ها اندام هایی هستند که پروتئین را پردازش می کنند و در صورت مصرف بیش از حد ممکن است دچار مشکل شوند.

·         یبوست: به دلیل کمبود فیبر

·         کم آبی بدن: هرچه پروتئین بیشتری بخورید، بدن شما برای از بین بردن نیتروژن از طریق ادرار به آب بیشتری نیاز دارد.

·         خطر سرطان بالا: به دلیل سطوح بالاتر مصرف پروتئین مبتنی بر گوشت.

·         خطر بالای بیماری قلبی: به خصوص اگر رژیم غذایی سرشار از چربی های اشباع شده باشد.

·         بوی بد دهان

·         نوسانات خلقی

منبع: foodonly.ir

بهترین رژیم لاغری؛ معرفی 3 رژیم لاغری پرطرفدار

امروزه انواع مختلفی از رژیم های لاغری توسط متخصصان تغذیه ابداع شده اند که افراد بسیاری برای رسیدن به تناسب اندام از آن ها پیروی می کنند. بعضی از این رژیم ها بر روی کاهش اشتها و برخی دیگر بر روی محدود کردن کالری دریافتی بدن تمرکز دارند. اگر به دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، باید به دنبال بهترین رژیم لاغری ای که برای شما مناسب است، باشید تا با سلامت کامل به هدف خود برسید.

قطعا نمی توان یک رژیم غذایی را به عنوان بهترین رژیم لاغری نام برد. اما می خواهیم 3 تا از رژیم های لاغری که طبق استانداردهای علمی طراحی شده اند و مورد تایید پزشکان مرتبط هستند را به شما معرفی کنیم.

رژیم کتوژنیک
این رژیم بر پایه کاهش کربوهیدرات دریافتی بدن استوار است. به این صورت که با محدود کردن کربوهیدرات، باعث می شود بدن برای تامین انرژی و سوخت و ساز خود از چربی ها استفاده کرده و چربی سوزی کند. بر اساس بررسی های انجام شده، رژیم کتوژنیک نه تنها باعث کاهش وزن و چربی سوزی در بدن می شود، بلکه خطر ابتلا به انواع بیماری های ناشی از اضافه وزن مانند دیابت و فشار خون بالا را هم کاهش می دهد.

در هر یک از رژیم های نام برده شده در این مقاله و همینطور سایر انواع رژیم های لاغری که در این مقاله توضیحی مفصلی درباره آنها ندادیم، شما می تواند با استفاده از بهترین اپلیکیشن های لاغری کالری دریافتی خود را به صورت جزء به جزء در آن وارد کرده تا به صورت اصولی بتوانید به کاهش وزن مورد نظر خود دست پیدا کنید.

رژیم فستینگ
رژیم فستینگ تبعیت از قانون روزه داری است؛ یعنی شما برای مدت معینی از روز چیزی به جز آب و نوشیدنی های کم کالری میل نمی کنید. مردم بسیاری در سرتاسر جهان از این نوع رژیم برای کاهش وزن و بهبود سطح کلسترول، فشار خون، چربی خون و سایر موارد مربوط به سلامتی از جمله تقویت روحیه و افزایش اعتماد بنفس پیروی می کنند و آن را بهترین رژیم لاغری می دانند.

رژیم مدیترانه ای
رژیم مدیترانه ای یکی از روش های کاهش وزن است که با الگوگیری از سبک غذایی سالم به بهترین رژیم لاغری تبدیل شده است. در رژیم مدیترانه ای مصرف خوراکی هایی مانند سبزیجات، روغن های سالم، گوشت مرغ و ماهی آزاد است اما انواع غذاهای کنسروی، شیرینی جات، فست فود ها و نان سفید در این رژیم جای ندارند. طبق مطالعات انجام شده این رژیم کمک بسیاری به سلامت بدن هم می کند و تاثیر بسیاری بر روی پیشگیری از برخی از سرطان ها دارد.

منبع: weightlossurgery.ir

با 6 تا از مهم ترین اصول تثبیت وزن آشنا شوید

رسیدن به لاغری و تناسب اندام حتی با بهترین رژیم لاغری پایان راه شما نیست. بلکه شما بعد از رسیدن به وزن ایده آل خود لازم است تا سعی کنید که وزن خود را ثابت نگه دارید و به صورت اصولی به یک تثبیت وزن دست پیدا کنید.

ثبت کالری روزانه

اگرچه میزان کالری دریافتی برای حفظ وزن بسته به سن و سطح فعالیت متفاوت است، اما مردان بالغ معمولاً برای حفظ وزن نرمال به ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری در روز انرژی نیاز دارند. در حالی که زنان بزرگسال طبق گفته وزارت بهداشت کشور ایالات متحده به حدود ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ کالری نیاز دارند. شما می توانید با استفاده از بهترین اپلیکیشن های لاغری، کالری مواد غذایی که مصرف می کنید را وارد کرده و یک کالری شماری دقیق را تجربه کنید.

پروتئین بیشتری بخورید

برای بهبود سلامتی، حفظ وزن و کمک به تناسب اندام بهتر است پروتیئن بشتری دریافت کنید. پروتئین به ساخت عضلات کمک می کند و برای یک مدت طولانی شما را سیر نگاه می دارد.

سبزیجاتی که نشاسته کمی دارند مصرف کنید

با مصرف سبزیجات مواد مغذی زیادی به دست خواهید آورد اما کالری کمتری دریافت می کنید. زیرا اساسا سبزیجات کالری کمی دارند. به عنوان مثال، دو فنجان کلم بروکلی فقط ۶۰ کالری است، در حالی که دو فنجان ماکارونی پخته شده تقریباً ۵۰۰ کالری دارد. علاوه بر این، سبزیجات غیر نشاسته ای، می تواند به کنترل سطح گرسنگی کمک کند.

ورزش کردن به صورت مداوم و پیوسته

ورزش کردن، فعالیت موثر داشتن و فعال ماندن در امورات روزمره در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم بهترین روش لاغری و حفظ وزن نرمال است. با ورزش کردن هر اندازه که بخواهید کالری می سوزانید و بدن شما شاداب تر خواهد بود. تاثیرگذاری ورزش تنها زمانی قابل اثبات است که به عنوان بخشی از یک سبک زندگی سالم و رژیم غذایی متعادل و مغذی در نظر گرفته شود.

فیبر بیشتری بخورید

فیبر، نوعی کربوهیدرات است که توسط بدن جذب نمی شود. بنابراین، خوردن فیبر بیشتر با کاهش احساس گرسنگی و کنترل بهتر وزن ارتباط دارد. از آنجا که فیبر جذب و به عنوان منبع انرژی استفاده نمی شود، بنابراین کوچکترین کالری برای بدن تأمین نمی کند.

به اندازه کافی آب بنوشید

خود نوشیدن آب باعث کاهش وزن یا تثبیت آن نمی شود، اما نوشیدن آبِ بیشتر معمولاً به معنای کاهش کالری دریافتی کمتر است. به عبارتی زمانی که آب زیاد می نوشید حجم معده خود را پر می کنید و این باعث می شود غذای کمتری بخورید.

منبع: weightlossurgery.ir

انسداد روده پس از جراحی لاغری

 

در برخی موارد، جای زخم یا التهاب ناشی از عمل لاغری انجام شده توسط جراح لاغری ممکن است راه ارتباطی معده و روده را باریک و تنگ کند. این تنگ شدگی معمولا ۴ تا ۶ هفته پس از جراحی لاغری اتفاق می افتد و کمتر از ۵ درصد از بیماران به آن مبتلا می شوند. بیمارانی که به این تنگ شدگی مبتلا می شوند، قادر نخواهند بود مانند قبل مایعات و غذا مصرف کنند. در این موارد ممکن است مشکوک به انسداد روده باشند.

انسداد روده چیست؟

این انسداد زمانی اتفاق می افتد که کل یا قسمتی از روده کوچک یا بزرگ بسته شود. این انسداد مانع عبور طبیعی غذا، مایعات و گاز ها از داخل روده شده و ممکن است با درد شدید و منقطع همراه باشد. انسداد روده به دو صورت مکانیکی و غیر مکانیکی در افراد مختلف دیده می شود که در ادامه به توضیح هر یک از این موراد خواهیم پرداخت.

انسداد مکانیکی روده

انسداد مکانیکی به معنای مسدود شدن فیزیکی روده است که در روده کوچک می تواند ناشی از:

·         چسبندگی روده که شامل تشکیل بافت فیبروز پس از هر جراحی شکمی، لگنی یا التهاب شدید باشد.

·         ولولوس یا پیچش روده ها

·         در هم روی روده ها (فشار آوردن و فرو رفتن بخشی از روده به بخشی دیگر)

·         سنگ های کیسه صفرا نیز ممکن است در برخی موارد منجر به انسداد روده شوند.

·         بیماری های التهابی روده مانند بیماری کورون

همچنین انسداد مکانیکی روده ممکن است در موارد نادر موجب بسته شدن کولون یا روده بزرگ شود. انسداد روده بزرگ ناشی از:

·         فشرده و سفت بودن مدفوع

·         چسبندگی ناشی از جراحی یا عفونت های لگنی

·         سرطان رحم

·         تنگ شدگی کولون که ناشی از زخم یا التهاب باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش جراحی لاغری

انسداد غیر مکانیکی

روده بزرگ و کوچک معمولا طبق یک سیستم هماهنگ حرکتی عمل می کنند. اگر عصب یا عضله ای در این انقباضات هماهنگ، خلل ایجاد کند، موجب انسداد عملکرد روده می شود. به این نوع انسداد، انسداد غیر مکانیکی می گویند. در صورتی که این مشکل موقتی باشد به آن ایلئوس گفته می شود و در صورت حاد و ادامه دار شدن به آن انسداد کاذب روده می گویند.

علل ایلئوس روده عبارت است از:

·         جراحی شکم یا لگن

·         برخی داروها مانند مسکن های مخدر دار

·         عدم تعادل الکترولیتی بدن

علل انسداد کاذب روده می تواند شامل موارد زیر باشد:

·         بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس(MS) و دیگر اختلالات عصبی و عضلانی

·         اختلالاتی که موجب آسیب دیدن اعصاب می شوند مانند دیابت ملیتوس

·         کم کاری غده تیروتید

منبع: weightlossurgery.ir

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد