x تبلیغات
دکتر فیت

هزینه حدودی عمل جراحی اسلیو معده چقدر است؟

هزینه عمل اسلیو معده میزان ثابتی ندارد و عوامل مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی آن تاثیرگذار هستند. قصد داریم تا در ادامه به معرفی این عوامل بپردازیم.

قیمت عمل اسلیو معده به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل زیادی بر میزان هزینه تاثیرگذار هستند و می توانند آن را کم و زیاد ند. اما این ۴ عامل از همه مهمتر بوده و بیشترین تاثیر را دارند:

·         نوع بیمارستانی که در آن عمل می شوید (خصوصی یا دولتی)

·         تخصص جراح لاغری که شما را عمل می کند (متخصص یا غیر متخصص)

·         پوشش بیمه (پایه و تکمیلی)

·         شهر محل زندگی

هزینه هایی که برای عمل اسلیو معده پرداخت می شود صرف چه چیزهایی می شود؟

بیشتر هزینه ها صرف انجام آزمایشات، اتاق عمل و بستری شدن در بیمارستان می شود. بعد از این ۳ مورد دستمزد جراح نیز باید در نظر گرفته شود. به طور کلی هزینه ای که شما برای این عمل اختصاص می دهید صرف موارد زیر خواهد شد:

·         بستری شدن در بیمارستان (تخت معمولی یا مراقبت های ویژه)

·         دارو + لوازم بخش

·         جراح    

·         هزینه اتاق عمل    

·         بیهوشی 

·         آزمایشگاه

·         تصویربرداری       

·         دارو+ لوازم اتاق عمل          

·         فیزیوتراپی          

·         متفرقه (شامل ویزیت ها+ مشاوره+ برنامه رژیمی و …)

هزینه اسلیو معده با بیمه پایه و بیمه تکمیلی چقدر است؟

بیمه های تکمیلی چندان در کاهش هزینه ها نقش ندارند و در شرایط خاصی قبول می کنند تا بخشی از هزینه ها را بپردازند. برای مثال اغلب بیمه های تکمیلی تنها افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI 40 به بالا دارند را تحت پوشش قرار می دهند. البته تحت پوشش قرار گرفتن هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی بستگی به بررسی و معاینه شما توسط بیمه، سقف بیمه و درصد فرانشیز آن دارد.

هزینه عمل اسلیو در بیمارستان دولتی چقدر است؟

معمولا بیمارستان هایی که جراحی های مختلف لاغری در آن ها انجام می شود خصوصی هستند و تعداد بیمارستان های دولتی برای انجام چنین عمل هایی معدود می باشد. اما به طور قطع، صرف نظر از دولتی یا خصوصی بودن بیمارستان، چیزی که مهم است تخصصی بودن بیمارستان یا کلینیک لاغری در تهران است. یعنی باید تمام امکانات مخصوص عمل لاغری و بستری بیماران با توجه به نیازهایشان در چنین مراکزی وجود داشته باشد تا عمل انجام شود.

قیمت جراحی اسلیو معده در برخی از ایالات های آمریکا

·         اوکلاهما – ۹،۸۰۰ دلار

·         نبراسکا – ۱۲۳۰۰ دلار

·         ماساچوست – ۳۱۱۵۰ دلار

·         آیداهو – ۲۴،۹۲۰ دلار

منبع

آیا جراحی لاغری خطرناک است؟ این خطر چقدر است؟

سال های خیلی قبل تر انواع جراحی های لاغری می توانست برای فرد خطر داشته باشد زیرا در آن زمان، جراحی های لاغری مانند امروز به دقت بررسی نشده بودند و بیماران هیچ اطلاعاتی درباره رژیم غذایی پس از جراحی لاغری، باید ها و نباید ها و دستوالعمل های لازم نداشتند. اما امروزه با وجود جدیدترین متدهای جراحی لاغری و انجام مطالعات گسترده در این خصوص، این عمل به نجات دهنده زندگی بسیاری از افراد دنیا بدل شده است و خطرات آن به شدت کاهش پیدا کرده است.

جراحی لاغری چیست؟

جراحی لاغری روش موثری برای کاهش وزن و ثبات وزن ایده آل می باشد. در این روش با کمک دستکاری حساب شده ارگان های گوارشی توسط جراح لاغری، به بیمار کمک می شود تا در مدت زمان معقولی وزن زیادی از دست داده و سلامتی او بهبود پیدا کند. البته مانند هر جراحی دیگری، جراحی لاغری نیز می تواند مزایا و معایب فراوانی داشته باشد. بیمار باید در انتخاب هر جراحی، این مزایا و معایب را در دو کفه ترازو قرار دهد و در صورت سنگین بودن مزایا آن را انجام دهد.

البته لازم به ذکر است که در همان ابتدای مسیر لاغری و کاهش وزن، انجام عمل لاغری پیشنهاد نمی شود. بلکه بهتر است بیمار بهترین روش های کاهش وزن را امتحان کند و در صورت نتیجه نگرفتن، به سراغ این راه حل سریع برود.

مزایای جراحی لاغری چیست؟

·         بهبود کیفیت زندگی

·         افزایش سیری

·         تنوع در انتخاب پوشش

·         درمان بیماری های مرتبط با چاقی

معایب و خطرات جراحی لاغری چیست؟

در کنار مزایای فراوان و غیر قابل انکاری که انواع جراحی های لاغری دارند، این جراحی معایب و عوارضی نیز دارد که جا دارد در این قسمت به برخی از آنها اشاره کنیم تا با آگاهی کامل دست به همچین تصمیم مهمی بگیرید.

برخی از معایب جراحی های لاغری شامل موارد زیر می شود:

·         ریفلاکس اسید معده

·         خطرات بیهوشی حین عمل لاغری

·         انسداد معده

·         حالت تهوع و استفراغ مزمن

·         آماس مری

·         عدم توانایی خوردن برخی غذاها

·         عفونت

·         افزایش وزن و یا عدم کاهش وزن

برخی دیگر از عوارض بلند مدت جراحی های لاغری عبارتند از:

·         سندروم دامپینگ که می تواند منجر به حالت تهوع و سرگیجه شود.

·         پایین آمدن قند خون

·         سوء تغذیه

·         استفراغ

·         زخم معده

·         انسداد روده

·         فتق های شکمی

آیا جراحی لاغری خطر مرگ دارد؟

در واقع می توان گفت که احتمال مرگ افراد چاق بدون انجام جراحی لاغری از مرگ ناشی از جراحی لاغری بسیار بیشتر است. مطالعات نشان داده است که افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند، ۲۹ درصد کمتر از افراد چاقی که جراحی نکرده اند، مستعد مردن هستند. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که اگر جراحی خود را در بهترین کلینیک لاغری در تهران انجام دهید، این خطرات به حداقل خواهد رسید.

منبع: weightlossurgery.ir

BMI و روش های کاهش شاخص توده بدنی

شاخص توده بدنی یا BMI به‌ نوعی یک شاخص غربالگری است که نشان می ‌دهد یک فرد دارای کمبود وزن، وزن سالم یا اضافه‌ وزن و چاقی است یا خیر. اگر BMI افراد خارج از محدوده سالم باشد، ممکن است سلامتی فرد به خطر بیفتد.

اضافه ‌وزن می ‌تواند زمینه ساز بیماری های مختلفی مانند دیابت نوع 2، فشارخون بالا و مشکلات قلبی و عروقی شود. همچنین وزن بسیار کم نیز می‌ تواند خطر سوء تغذیه، پوکی ‌استخوان و کم‌ خونی را افزایش دهد. نکته مهم این است که با محاسبه BMI، نمی توان میزان چربی بدن را مستقیم اندازه گیری کرد. این معیار استاندارد می ‌تواند به پزشکان در شناسایی مشکلات احتمالی کمک بسیاری کند.

محدوده BMI به چه صورت است؟

 BMIایده ‌آل برای اکثر بزرگسالان در محدوده 18.5 تا 24.9 است. برای کودکان و جوانان 2 تا 18 سال، در محاسبه BMI سن و جنس و همچنین قد و وزن را در نظر می ‌گیرند. بازه های شاخص توده بدنی افراد به صورت زیر است:

·         BMI کمتر از 18.5: نشان می‌ دهد که فرد دچار کمبود وزن است، بنابراین شاید لازم باشد روی افزایش وزن برنامه زیری کند. توصیه می ‌شود از پزشک یا متخصص تغذیه مشاوره بخواهید یک رژیم افزایش وزن اصولی برای شما درنظر بگیرد.

·         BMI بین 18.5 – 24.9: نشان می دهد که وزن، متناسب با قد است و با حفظ وزن سالم، خطر ابتلا به مشکلات جدی مرتبط با سلامتی کاهش خواهد یافت.

·         BMI بین 29- 29.9: نشان دهنده کمی اضافه ‌وزن است. توصیه می‌ شود برای کاهش وزن با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

·         BMI بالای 30: نشان می ‌دهد که فرد دچار اضافه وزن شدید است. در صورت عدم کاهش وزن ممکن است سلامت فرد به خطر بیفتد. توصیه می ‌شود برای کاهش وزن حتما با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید و تحت نظر یک رژیم لاغری اصولی قرار بگیرید.

روش های کاهش BMI

افرادی که شاخص توده بدنی آنها از 30 بالاتر است معمولا با روش های معمول کاهش وزن مانند ورزش و رژیم لاغری، موفق به کاهش وزن نمی شوند و در نهایت مجبور به انجام جراحی های لاغری مانند عمل اسلیو معده، بای پس معده و ... می شوند. در ادامه شما را با بهترین روش های کاهش وزن و کاهش BMI آشنا خواهیم کرد:

·         انتخاب یک رژیم لاغری مناسب مانند رژیم مدیترانه ای

·         انجام ورزش به صورت روزانه

·         داشتن خواب کافی

·         کنترل کردن استرس (باعث استپ وزن هم می شود.)

·         انجام عمل جراحی لاغری

منبع: foodonly.ir

جدیدترین و ایمن ترین جراحی لاغری کدام است؟

سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا چندی پیش اعلام کرد که بیش از یک سوم بزرگسالان این کشور به چاقی مبتلا هستند و در سراسر دنیا نیز با چنین معضلی مواجه هستیم. با افزایش آمار چاقی مفرط در دنیا طبیعتا نیاز به روش های لاغری مانند جراحی لاغری نیز افزایش می یابد.

همواره می دانیم که بهترین روش لاغری، داشتن یک رژیم لاغری اصولی در کنار ورزش است. با این 2 کار می توان کم خطرترین راه برای کاهش وزن را تجربه کرد. اما ممکن است گاهی اوقات حتی با استفاده از بهترین اپلیکیشن های لاغری هم به وزن ایده آل خود نرسید. در این شرایط افراد به سراغ انواع جراحی های لاغری می روند.

انواع جراحی لاغری

جراحی لاغری یک روش جراحی برای کاهش وزن است که با تغییر نحوه گوارش غذاها به کاهش کالری دریافتی کمک می کند. در ادامه به معرفی 3 جراحی لاغری که امروزه رایج هستند می پردازیم:

·         اسلیو معده

·         بای پس معده

·         حلقه معده

بر خلاف شایعات رایج درباره جراحی لاغری، این جراحی امروزه بسیار ایمن و کم خطر است و بر خلاف گذشته که به دلیل استفاده از روش های باز و تهاجمی بسیار چالش برانگیز تر بود، به روش لاپاراسکوپی که جدیدترین روش جراحی لاغری است، انجام می شوند.

در این نوع جراحی کم تهاجمی، چندین برش کوچک روی شکم زده می شود و دستگاه لاپاراسکوپ و سایر ابزارهای جراحی از طریق آنها وارد بدن شده و جراحی انجام می شود. دوران نقاهت پس از جراحی لاپاراسکوپی بسیار کوتاه تر و کم دردسر تر از جراحی باز است. در ادامه به توضیح برخی از کم تهاجم ترین و ایمن ترین جراحی های لاغری می پردازیم:

عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده جدیدترین روش جراحی لاغری است که به دلیل کم خطر بودن آن، طرفداران بسیاری دارد. در این روش، جراح لاغری 80 درصد از حجم معده را حذف می کند و فقط بخش کوچکی از آن باقی می ماند.

عمل بای پس معده

در این عمل، بخشی از معده حذف شده و بخش باقی مانده مستقیماً به روده متصل می شود. این روش موجب می شود که هم فرد غذای کمتری بخورد و هم تمام کالری غذا جذب بدن نشود و در نتیجه کاهش وزن 80 درصدی اتفاق بیفتد.

حلقه گذاری

حلقه گذاری معده از انواع دیگر روش های لاغری است که در آن با قرار دادن یک باند سیلیکونی قابل تنظیم به دور معده، باعث کم شدن حجم آن می شوند. این روش هم همانند روش اسلیو با کاهش حجم معده موجب کم شدن غذای فرد و بعد از مدتی لاغری می شود. سرعت کاهش وزن در عمل حلقه گذاری نسبت به عمل اسلیو و بای پس کندتر است.

منبع: weightlossurgery.ir

ورزش های مناسب برای درمان یبوست

با اینکه یبوست در نگاه اول مشکل بزرگی به نظر نمی آید، اما می تواند بسیار آزاردهنده باشد. از نظر پزشکی در صورتی که در هفته کمتر از 3 بار شکم شما کار کند یعنی دچار یبوست هستید و باید به فکر درمان یبوست باشید. درمان یبوست روش های مختلفی شامل اصلاح رژیم غذایی، نوشیدن آب به مقدار کافی، کنترل استرس، مصرف داروها و ملین ها و انجام ورزش دارد که ما در این مقاله قصد داریم تا به موضوع ورزش برای درمان یبوست بپردازیم.

بهترین ورزش ها برای درمان یبوست

در این قسمت از مقاله قصد داریم تا بهترین ورزش ها برای حل این مشکل را معرفی کنیم.

یوگا برای درمان یبوست

یکی از بهترین ورزش ها برای درمان یبوست، یوگا است. یوگا علاوه بر اینکه یک ورزش برای افزایش تمرکز، افزایش انعطاف پذیری، جلوگیری از تنش عضلانی و بهبود گردش خون است، بلکه یک راهکار بی نظیر برای حفظ حرکت دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست است.

گهواره

حرکت گهواره باعث آزاد شدن گاز معده و تسکین رفلاکس و یبوست می شود. این ورزش برای لاغری شکم نیز تاثیرگذار است. برای نحوه انجام حرکت گهواره به شرح زیر است:

·         به پشت دراز بکشید و پاهایتان را در کنار هم صاف قرار دهید.

·         دست هایتان را در کنار بدن قرار دهید.

·         نفس عمیق بکشید و در حین بازدم، زانوهایتان را به سمت قفسه سینه بیاورید و و ران خود را با دست هایتان روی شکم خود فشار دهید.

·         دوباره نفس عمیق بکشید و در حین بازدم، سر و سینه خود را از روی زمین بالا بیاورید و چانه خود به سمت زانوهای خود نزدیک کنید.

·         با نفس های عمیق و طولانی مدت سعی کنید برای چند دقیقه خود را در این حالت نگه دارید.

نشستن پروانه

نشستن پروانه برای آزاد شدن گاز معده، درمان نفخ معده و تسکین یبوست می تواند بسیار موثر باشد. همچین این ورزش برای لاغری پا هم می تواند عالی باشد. نحوه انجام حرکت نشستن پروانه به شرح زیر است:

·         در حالت 90 درجه کاملا صاف بنشینید و پاهایتان را کاملا صاف در مقابل خود باز کنید.

·         زانوهایتان را خم کنید و سعی کنید پاهایتان را به سمت لگن بیاورید، به حدی که کف پاهایتان یکدیگر را لمس کنند.

·         پاهای خود را با دستانتان محکم بگیرید.

·         تا حد امکان سعی کنید پاشنه پاهایتان را به سمت داخل بیاورید.

·         دم و بازدم عمیق داشته باشید.

·         به آرامی پاهای خود را به سمت پایین فشار دهید.

·         شروع به تکان دادن پاهایتان به سمت بالا و پایین کنید مانند بال های پروانه.

·         آهسته این حرکت را شروع کنید و به تدریج سرعت آن را افزایش دهید.

·         در طول مدت زمان انجام این حرکت به طور عادی نفس بکشید.

منبع: foodonly.ir

اهمیت ورزش بعد اسلیو + انواع ورزش های مناسب بعد از اسلیو معده

ورزش بعد اسلیو معده یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در نتیجه عمل شما خواهد بود. این ورزش علاوه بر کاهش وزن، برای کنترل قند خون، تقویت قلب و استخوان ها و همینطور رشد عضلات نیز بسیار مهم است. همانطور که می دانیم عمل اسلیو معده یکی از رایج ترین روش های لاغری و کاهش وزن در جوامع امروزی است و بسیار شایع است. پس لازم می دانیم تا درباره آن و انواع ورزش های مناسب بعد آن اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم.

بهترین زمان برای انجام ورزش بعد از جراحی اسلیو

نکته ای در این حین بسیار مهم است این است که شما از همان ابتدا بعد از جراحی لاغری نمی توانید به ورزش های گذشته خود برگردید و هر ورزشی می خواهید را انجام دهید. به طور مثال شما 6 ماه پس از جراحی اجازه دارید که شروع به تمرینات قدرتی کنید.

پیاده روی یکی از بهترین ورزش هایی است که می توانید بعد از اسلیو معده انجام دهید. در ابتدا این ورزش را با 10 دقیقه در روز شروع کنید و به مرور چند دقیقه به آن اضافه کنید و آن را در نهایت به 30 دقیقه در روز برسانید.

چرا ورزش بعد از اسلیو مهم است؟

انجام ورزش و حفظ آن، در سرعت کاهش وزن و عدم بازگشت دوباره وزنتان بسیار تاثیرگذار است. انجام هرگونه ورزش و فعالیت بدنی مناسب بعد از اسلیو معده مزایای زیر را دارد:

·         باعث حفظ توده عضلانی بدون چربی در بدن می شود.

·         ثبات مفاصل و استحکام استخوان های فرد افزایش پیدا می کند.

·         بعد از جراحی لاغری احتمال افتادگی و شل شدن پوست وجود دارد. با انجام ورزش می توان خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داد که همین کار باعث کاهش این افتادگی و شل شدگی در سطح پوست می شود.

·         همانطور که گفتیم ورزش مستمر باعث کاهش وزن چشمگیری در فرد می شود.

·         به افراد کمک می کند تا برخی بیماری ها مانند دیابت و فشار خون بالای آنها را کنترل کند.

چه نوع ورزش هایی بعد از جراحی اسلیو پیشنهاد می شود؟

·         ورزش های هوازی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و ایروبیک برای بالا بردن ضربان قلب

جراحان لاغری اغلب پیشنهاد می کنند با یک برنامه پیاده روی ساده شروع کنید. حتی در روزهای ابتدایی پس از اسلیو می توانید تنها چندین بار در روز در داخل خانه قدم بزنید. شنا و ایروبیک نیز گزینه ‌های ورزشی بسیار خوبی بعد از اسلیو معده هستند، زیرا روی مفاصل به آرامی تاثیر می گذارند و در عین حال تمرینات هوازی و قدرتی را ارائه می ‌دهند.

·         ورزش های قدرتی مانند بلند کردن وزنه یا انجام حرکات فشاری، برای کمک به ساخت و حفظ عضلات و استخوان‌ های قوی

در ماه ششم پس از جراحی اسلیو، برخی از فعالیت های قدرتی را نیز به روتین خود اضافه کنید.

منبع: foodonly

رژیم جنرال موتور خوب است یا بد؟ + برنامه غذایی رژیم جنرال موتور

رژیم جنرال موتورز یا GM در هر روز برای شما محدودیت های غذایی خاصی را ایجاد می کند. این رژیم یک رژیم لاغری سریع و 7 روزه است و ادعا می کند که در این مدت 15 پوند و یا تقریبا 7 کیلوگرم کاهش وزن را برای شما به ارمغان خواهد آورد. بخش زیادی از برنامه رژیم غذایی جنرال موتورز از میوه و سبزیجات مختلفی تشکیل شده است و کالری کمی دارند.

این رژیم غذایی که به رژیم تراریخته نیز معروف است ویژگی هایی دارد که از میان مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        خلاص شدن از شر سموم و همینطور ناخالصی های بدن

·        بهبود در هضم غذا

·        افزایش دادن توانایی بدن در سوزاندن چربی ها

·        کاهش وزن سریع

·        کاهش مصرف چربی و درواقع یک رژیم سم زدایی بودن به دلیل مصرف غذاهای سرشار از آب در این رژیم

مزایای رژیم غذایی جنرال موتورز

تشویق به مصرف زیاد میوه و سبزیجات در این رژیم غذایی که به دلیل کاهش مصرف کالری از این طریق، باعث کاهش وزن اصولی می شود.

محدود کردن برخی مواد غذایی و نوشیدنی های چاق کننده، یکی دیگر از مزایای مهم این رژیم است.

با وجود اینکه این رژیم قوانین سختی در برنامه خود دارد، اما این رژیم غذایی به شما این امکان را می دهد که گوشت، میوه و سبزیجات را بر اساس ترجیح شخصی خود انتخاب کنید.

معایب رژیم جنرال موتورز

متاسفانه این رژیم غذایی لاغری معایب مختلفی دارد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        هیچ تحقیق و نتیجه ای برای اثبات ادعاهای این رژیم لاغری وجود ندارد.

·        این رژیم غذایی متعادل نیست و فاقد مواد کغذی مهم است.

·        لاغری و کاهش وزن با رژیم جنرال موتورز موقتی بوده و با قطع کردن رژیم و از سر گرفتن رژیم غذایی عادی خود، به وزن قبلی خود باز خواهید گشت.

نمونه برنامه غذایی رژیم جنرال موتورز

نکته ای که لازم است در این رژیم بدانید این است که هر روز 8 تا 12 لیوان آب بنوشید تا در طول رژیم هیدراته بمانید.

روز اول: به میزان نامحدود فقط میوه بخورید. (به جز موز)

روز دوم: بدون در نظر گرفتن حداکثر میزان مصرف، سبزیجات مختلفی را به صورت خام و پخته مصرف کنید. (به جز سیب زمینی)

روز سوم: از هر وع سبزیجات و میوه ای که می خواهید میل کنید. (به جز موز و سیب زمینی)

روز چهارم: فقط 8 عدد موز کوچک و 3 لیوان شیر بدون چربی میل کنید.

روز پنجم: دو قسمت 284 گرمی گوشت گاو، مرغ یا ماهی بخورید. اگر گیاهخوار هستید می توانید به جای گوشت برنج قهوه ای و پنیر را مصرف کنید.

روز ششم: مصرف گوشتی مانند دیروز داشته باشید. علاوه بر آن، امروز می توانید هر چقدر که می خواهید سبزیجات بخورید. (به جز سیب زمینی)

روز هفتم: بدون محدودیت فقط برنج قهوه ای، میوه، آب میوه و سبزیجات بخورید.

منبع: https://www.foodonly.ir/

طرز تهیه 3 غذای رژیمی خوشمزه

برای خیلی از افراد، رژیم داشتن به معنی خوردن غذاهای بدمزه و همینطور گرسنه ماندن است. در صورتی که اصلا اینگونه نیست و یک رژیم لاغری اصولی از مواغذایی مختلفی تشکیل می شود که می تواند بسیار خوشمزه نیز باشد. در یک رژیم غذایی برای لاغری لازم به محدودیت غذایی شدید نیست، فقط لازم است تا مصرف غذاهای چرب و مضر را به حداقل رساند و به غذاهای کم کالری روی آورد. در ادامه به معرفی 3 غذای رژیمی خوشمزه می پردازیم.

سوپ نخود مدیترانه ای

این سوپ در حقیقت به عنوان یک پیش غذای مقوی و کم کالری شناخته می شود که در بین مردم سواحل دریای مدیترانه ای بسیار محبوب است. این سوپ رژیمی را می توان به عنوان یک شام رژیمی خوشمزه مصرف کرد. به دلیل وجود نخود، این سوپ سرشار از فیبر و پروتئین است و خوردن آن نه تنها باعث لاغری، بلکه باعث بهبود سیستم گوارش نیز می شود.

طرز تهیه سوپ نخود مدیترانه ای

·         2 فنجان نخود را از شب قبل در آب بخیسانید تا نفخ آن گرفته شود.

·         سپس نخودها را به همراه دو فنجان آب، 4 فنجان آب مرغ و یا سبزیجات، 1 عدد پیاز و 2 حبه سیر خرد شده، 1 عدد برگ بو و نمک و فلفل، در قابلمه ای بریزید.

·         2 الی 3 ساعت اجازه دهید تا بپزد و هر نیم ساعت آب آن را چک کنید تا آبش تمام نشود.

·         بعد از پخت کاممل نخودها، برگ بو را خارج کرده و سوپ را با گوشتکوب بکوبید و پوره کنید.

·         سپس سوپ را در ظرفی ریخته و با لیموی تازه، سماق و روغن زیتون میل کنید.  

مخلوط کبابی رژیمی

این غذای رژیمی با گوشت بسیار مقوی است که به دلیل وجو سبزیجات به نسبت زیادی در آن، جزو غذاهای کم کالری به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: لاغری با رژیم تخم مرغ

طرز تهیه مخلوط کبابی رژیمی

·         در تابه ای 2 قاشق روغن ریخته و 150 گرم گوشت تکه ای و یا فیله مرغ را به همراه روغن کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.

·         سس این غذا شامل آب، عسل، سس سویا، فلفل قرمز، زنجبیل، فلفل سیاه و پودر سیر است که لازم است تا در تابه ای جوش بخورد.

·         سپس کلم بروکلی، هویج، فلفل دلمه ای و پیاز را به سس اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه خوب تفت دهید.

·         در مرحله آخر هم سبزیجات را با گوشت ترکیب کرده و نوش جان کنید.

اسنک سیب زمینی رژیمی

اسنک سیب زمینی برای عاشقان سیب زمینی، یک غذای رژیمی خوشمزه است که می توانند از آن لذت ببرند.

طرز تهیه اسنک سیب زمینی

·         3 عدد سیب زمینی را پخته، پوست آنها را گرفته و سپس له کنید.

·         2 تا تخم مرغ به آنها اضافه کرده و مخلوط کنید.

·         سپس آویشن، نعناع، زردچوبه و نمک و فلفل را به مواد اضافه کرده و خوب ورز دهید.

·         مواد را در قیفی ریخته و سپس به صورت نوارهایی آن را بر روی کاغذ روغنی بریزید.

·         روی مواد کنجد بریزید و در فری که از قبل در دمای 180 درجه گرم کردید قرار دهید.

منبع: https://www.foodonly.ir/

استپ وزن و 4 راه درمان آن را بشناسیم

استپ وزن به معنی این است که هنگام کاهش وزن و رژیم لاغری، تا حد خوبی وزن کم می کنید اما از یک وزنی به بعد گویا رژیم کاهش وزن هیچ تاثیری ندارد و وزنتان از عددی پایین تر نمی آید. این معضل برای خیلی از افرادی که قدم در مسیر لاغری گذاشته اند و حتی طبق یک رژیم لاغری اصولی عمل می کنند نیز پیش می آید. بنابراین ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را علت ها و درمان های آن آشنا کنیم.

مهم ترین دلایل استپ وزن

مهم ترین علل استپ وزنی شامل موارد زیر می شود:

مصرف کالری اضافی یکی از دلایل استپ وزن

فرد در ابتدای مسیر لاغری خود خیلی دقیق عمل می کند و کالری غذاها را دقیقق حساب می کند و فعالیت های ورزشی را با پشتکار زیادی انجام می دهد. اما به مرور از آن شوق و ذوق و پایبندی برای رفتار دقیق کاسته می شود. حتی ممکن است صرفا این رفتار شامل مصرف یک مشت آجیل اضافه باشد. درست است که این کار باعث چاقی نمی شود، اما استپ وزن را برای شما ایجاد می کند.

به اندازه کافی غذا نمی خورید

زمانی که غذایی بسیار کمتر از همیشه می خورید، در ابتدا وزن نسبتا زیادی را کم می کنید اما این موضوع مداوم نخواهد بود. برای آنکه بدن روند متابولیسم و سوخت و ساز خود را ادامه دهد، نیاز به سوخت یا همان غذا دارد. محدودیت شدید غذایی به بدن سیگنال می دهد که انرژی را حفظ کند، نه اینکه آن را بسوزاند.

ناخواسته متابولیسم بدنتان را کند کرده اید

وقتی وزن کم می کنید، ماهیچه و چربی از دست می دهید. هرچه عضله بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید. بنابراین، با کاهش توده عضلانی، سرعت کالری سوزی نیز کاهش می یابد. به همین منظور و برای جبران متابولیسم خود حداقل سه بار در هفته دمبل بزنید.

بیشتر بخوانید: محاسبه کالری روزانه

استرس، علت استپ کردن وزن

کورتیزول یا همان “هورمون استرس” در مواقع مشکل افزایش می یابد. سطوح بالای کورتیزول مزمن باعث توقف چربی سوزی شده و ممکن است ذخیره چربی شکم را افزایش دهد.

درمان استپ وزن

·         داشتن یک رژیم متعادل: نباید رژیم لاغری شما سخت و محدود کننده باشد.

·         انجام ورزش بیشتر: برای جلوگیری از استپ وزن و یا خارج شدن از آن سعی کنید ورزش کنید یا آن را تشدید ببخشید. در این راستا با بهترین روش لاغری آشنا شوید.

·         داشتن روزهای آزاد در رژیم خود: در طول برنامه لاغری خود، هر 10 روز یک روز آزاد داشته باشید.

·         نوشیدن مقدار زیاد آب: آب سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند، در نتیجه برای شکیتن استپ وزن خود در طول روز حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید.

·         داشتن تنوع غذایی در رژیم خود: محدودیت غذایی و عدم دسترسی به همه پروتئین ها، چربی ها و مواد معدنی باعث استپ وزن می شود.

·         کنترل استرس: از طریق پیاده روی، گوش دادن به موسیقی آرام بخش، مدیتیشن و ...

منبع: https://www.foodonly.ir/

بررسی کامل هزینه اسلیو معده و عوامل تاثیرگذار بر آن

 اسلیو معده یک عمل لاغری است که در طول آن جراح حدود دو سوم از حجم معده فرد از بدن خارج می کند و باقی مانده آن به شکل موز خواهد بود. به همین ترتیب با کاهش حجم معده، میزان مصرف غذای فرد هم کاهش پیدا کرده و پس از جراحی به مرور کاهش وزن و لاغری برای فرد اتفاق می افتد.

هزینه اسلیو معده در ایران چقدر است؟

در صورتی که شما کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو معده باشید و قبل و بعد از عمل دستورالعمل های جراح لاغری را به خوبی عملی کنید، حین عمل جراحی اتفاق خاصی نیفتد، عمل شما خیلی سریع و با موفقیت انجام شود و شما پس از حداکثر 2 روز از بیمارستان مرخص شوید، هزینه عمل اسلیو معده شما تقریبا همان 60 میلیون خواهد بود.

علت هزینه بالای این عمل این است که این عمل جراحی به تجهیزات پیشرفته و پیچیده و همینطور دستیاران با مهارتی نیاز دارد. البته نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که بیشتر هزینه ای که بابت اسلیو معده پرداخت می کنید صرف انجام آزمایشات قبل و بعد عمل، اتاق عمل، بستری شدن در بیمارستان، دستمزد جراح، دارو، لوازم بخش، هزینه اتاق عمل، بیهوشی، تصویر برداری، تجهیزات اتاق عمل، فیزیوتراپی و … می شود.

معمولا بیمارستان های خصوصی جراحی های لاغری مانند اسلیو معده را انجام می دهند و تعداد بیمارستان های دولتی ای که این عمل را انجام می دهند کم است. اما در حالت کلی هزینه اسلیو معده در بیمارستان های دولتی از بیمارستان های خصوصی کمتر است.

عوامل تاثیرگذار در قیمت عمل اسلیو معده

·         تخصص جراح

·         خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان

·         نوع بیمه درمانی

·         شهری که در آن جراحی می کنید.

بیمه چه تاثیری بر هزینه اسلیو معده دارد؟

بیمه های تکمیلی عمل اسلیو معده را به عنوان یک جراحی زیبایی شناخته اند و در صورتی که شاخص توده بدنی (BMI) افراد 40 یا بیشتر از آن باشد، بخشی از هزینه عمل را پوشش می دهند. البته این تغییر قیمت در هزینه عمل اسلیو معده با داشتن بیمه به عوامل مختلفی مانند نوع بیمه، سقف آن و درصد فرانشیز بستگی دارد.

هزینه اسلیو معده در سایر کشورها چقدر است؟

امروزه به دلیل کاهش تحرک افراد جوامع و داشتن یک رژیم غذایی نامناسب، درصد چاقی و همینطور بیماری های وابسته به آن طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل انواع جراحی های لاغری مثل اسلیو معده و عمل بای پس معده نیز در دنیا گسترش پیدا کرده است. هزینه عمل اسلیو معده در کشورهای مختلف به طور میانگین صورت زیر است:

هزینه عمل اسلیو معده در آمریکا

۱۲,۵۰۰ دلار

هزینه عمل اسلیو معده در انگلیس

۱۱,۸۰۰ دلار

هزینه عمل اسلیو معده در کانادا

۱۹,۶۲۵ دلار

هزینه عمل اسلیو معده در استرالیا

۱۲,۰۰۰ دلار

هزینه عمل اسلیو معده در مکزیک

۴,۲۹۵ دلار

 

منبع: https://www.foodonly.ir/

صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد