x تبلیغات
دکتر فیت

روکش دندان چیست؟ معرفی انواع روکش دندان

روکش های دندانی پوسته های نازکی هستند که به سطح دندان شما چسبانده می شوند و تمامی دندان را می پوشانند. این روکش ها برای بهبود ظاهر لبخند شما و با توجه شکل، رنگ و هم ترازی دندان های شما طراحی می شوند و از طرفی از دندان ها محافظت می کنند.

انواع روکش دندان

برای روکش کردن دندان می توان از انواع روکش های دندانی استفاده کرد. این روکش شامل موارد زیر هستند:

روکش های سرامیکی

روکش سرامیکی یکی از بهترین روکش های است که به دندان ها چسبانده می شود و همانطور که نامش پیدا است، از جنس سرامیک ساخته می شود. این روکش ها برای حل مشکلات ظاهری مانند رنگ غیر طبیعی، شکل نامتعارف و فاصله های بین دندان ها بسیار مفید هستند.

روکش دندان سرامیکی به دلیل شباهت زیاد به دندان های طبیعی و عدم حساسیت به لیزر و نور UV، بسیار محبوب هستند. همچنین، روکش های سرامیکی مقاومت بالایی در برابر لکه ها و رنگ پذیری دارند و می توانند به مدت طولانی از 10 تا 15 سال استفاده شوند.

روکش دندان فلزی

روکش های فلزی از جنس فلزهای مانند آلیاژهای طلا، نقره و پلاتین ساخته می شوند. این روکش ها بسیار قوی و مقاوم هستند و معمولاً برای درمان دندان های شکسته، فرسوده و یا با آسیب های بزرگ استفاده می شوند. با این حال، یکی از نقاط ضعف روکش های دندانی فلزی این است که ظاهر طبیعی و شفافیت آنها کمتر از روکش های سرامیکی است.

روکش دندان فلز – سرامیک

روکش های دندانی فلز-سرامیک با هدف بهبود ظاهر و استحکام دندان استفاده می شوند. در این روکش ها از فلز برای لایه درونی و به منظور استحکام و استواری استفاده می کنند. از طرفی دیگر، سطح بیرونی روکش از سرامیکی است که به دندان ها ظاهر طبیعی می بخشد. روکش های دندانی فلز – سرامیک مزیت هایی مانند مقاومت در برابر شکستن، استحکام بالا و طول عمر بیشتر را دارند و در عین حال، ظاهر طبیعی و زیبایی را ارائه می دهند.

تاج های دندانی زیرکونیا

روکش دندان زیرکونیا، روکش هایی شبیه به روکش فلز- سرامیک هستند که بر روی دندان ها قرار می گیرند. با این تفاوت که لایه داخلی این روکش به وسیله فلزی به نام زیرکونیای سفید رنگ محکم می شوند. زیرکونیا به دلیل استحکام بالا و قابلیت تحمل فشار بیشتری که نسبت به روکش های دندانی دیگر دارد، قادر به تحمل فشارهای بیشتر از طریق مکانیسم های مانند قوس ها و پیچ ها است.

منبع: bestdentists.ir

سندروم دامپینگ چیست؟ چه روش هایی برای درمان آن وجود دارد؟

سندروم دامپینگ مجموعه ای از علائم است که به دلیل تخلیه سریع و ناگهانی محتویات معده (در حقیقت غذای مصرفی) به داخل روده به وجود می آید. در این مقاله قصد داریم تا با این بیماری، علت ها و روش های درمان آن بیشتر آشنا شویم.

انواع سندروم دامپینگ

این بیماری ممکن است در دو حالت بروز کند که در ادامه به توضیح کوتاه آنها می پردازیم:

سندروم دامپینگ زودرس

۱۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از مصرف غذا به دلیل ورود ناگهانی غذا از معده به روده علائمی مانند اسهال، گرفتگی عضلات شکم، نفخ، حالت تهوع و استفراغ بروز می کنند. در این شرایط روده نیز موادی را آزاد می کند که باعث افزایش ضربان قلب و کاهش فشارخون می شوند.

سندروم دامپینگ دیررس

فرد ۳ ساعت بعد از مصرف غذا، به دلیل آزاد شدن بیش از حد انسولین و کاهش قند خون علائمی مانند ضعف، بی حالی، خستگی، سرگیجه، تعریق و افزایش ضربان قلب را تجربه می کند.

سندروم دامپینگ به چه علت هایی بروز می کند؟

مواردی که باعث تشدید علائم و تخلیه سریع معده از طریق سندروم دامپینگ می شوند، عبارتند از:

·         مصرف بیش از حد آب در هنگام غذا خوردن

·         مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات بالا

·         پرخوری

·         انجام عمل های لاغری مانند اسلیو معده و بای پس معده

·        

درمان سندروم دامپینگ با چه روش هایی انجام می شود؟

برای درمان این بیماری می توان از روش های زیر استفاده کرد:

تغییر در رژیم و عادات غذایی فرد

در مرحله اول بیمار باید یک تغییر اساسی در عادت ها و برنامه غذایی خود بدهد. با رعایت موارد زیر می توان تا حدودی سندرم دامپینگ را درمان کرد:

·         باید مصرف مواد غذای حاوی کربوهیدرات مانند آبنبات ها، مواد غذایی پخته شده و آماده را قطع کرد.

·         پیروی از رژیم غذایی با فیبر بالا توصیه می شود.

·         مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین مانند مرغ، ماهی و کره بادام زمینی در برطرف کردن علائم سندروم دامپینگ موثر هستند.

·         مصرف آب به همراه غذا و تا نیم ساعت بعد از غذا ممنوع است.

مصرف دارو

اگر رعایت برنامه غذایی مناسب و تغییر عادت های غذایی به درمان این بیماری کمک نکند، باید به سراغ مصرف دارو رفت. با مصرف دارو، ترشح انسولین کاهش و روند هضم غذا و حرکت آن بهبود می یابد.

جراحی برای درمان سندروم دامپینگ

جراحی خاصی برای درمان این سندروم وجود دارد. فقط باید دلیل بروز بیماری را تشخیص داد و در صورت نیاز باید جراحی لازم را برای برطرف کردن عامل ایجاد سندروم انجام داد.

منبع: foodonly.ir

لیست مواد غذایی کم کالری و مناسب برای کاهش وزن

برای لاغری و کاهش وزن لازم است تا کالری دریافتی بدن را کاهش داد. بهم همین دلیل تمامی رژِم های لاغری به دنبال غذاهای کم کالری و رژیمی هستند. اما باید به این نکته توجه کرد که همه غذاهای کم کالری ارزش یکسانی ندارند و برخی با وجود کم کالری بودن سرشار از مواد مغذی هستند.

برای کاهش وزن چه غذاهایی بخوریم؟

برای لاغر شدن باید غذاهایی میل کنید که هم کالری کمتری داشته باشند و هم احساس سیری بیشتری به شما بدهند. اما خب این غذاها را چطور پیدا کنیم؟! برای تشخیص این غذاها باید به سه عامل زیر توجه داشته باشید:

·         مقدار آب موجود در غذا: آب بدون کالری است و خوردن غذاهایی که حاوی آب فراوان هستند باعث می شود بدون دریافت کالری، احساس سیری زیادی داشته باشید.

·         مقدار پروتئین موجود در غذا: پروتئین با کاهش هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی، باعث می‌ شود مدت زمان بیشتری سیر بمانید و میلی به خوردن غذای دیگر نداشته باشید.

·         میزان فیبر موجود در غذا: فیبر یکی از مواد مغذی است که روند هضم غذا را کند می کند. از این رو غذاهای دارای فیبر، احساس سیری طولانی مدتی در شما ایجاد می‌ کنند.

لیست مواد غذایی کم کالری

در ادامه مقاله به معرفی بهترین و مهم ترین مواد غذایی کم کالری می پردازیم:

گوشت سفید و قرمز

گوشت قرمز و سفید بدون چربی به دلیل اینکه سرشار از پروتئین هستند و باعث احساس سیری بیشتری می شوند، از بهترین مواد غذایی کم کالری هستند. این گوشت های کم چربی شامل استیک بدون چربی، سینه مرغ بدون پوست و سینه بوقلمون می شوند.

ماهی ها و غذاهای دریایی

انواع ماهی ها و غذاهای دریایی سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، ید، ویتامین B12 و اسید های چرب امگا 3 هستند که در لیست غذاهای کم کالری قرار دارند. ماهی هایی مانند کاد و سالمون از معروف ترین این ماهی های کم کالری هستند.

انواع میوه ها

اکثر میوه ها کم کالری بوده و جایگاه ویژه ای در غذاهای کم کالری و همینطور رژیم های لاغری دارند. معروف ترین میوه های مناسب برای لاغری و کاهش وزن عبارتند از: توت فرنگی، هندوانه و کیوی.

سبزیجات

سبزیجات یکی از اصلی ترین غذاهای توصیه شده در رژیم های لاغری هستند که منبع غنی از ویتامین ها، فیبر و آنتی اکسیدان می باشند و کالری خیلی کمی دارند. اسفناج، کرفس، حبوبات، لوبیا سبز و عدس از مهم ترین این سبزیجات هستند.

منبع: dietplanner.ir

انواع قرص لاغری را بشناسیم + مزایای انواع قرص های لاغری

از آنجایی که امروز لاغری و تناسب اندام به یکی از بزرگترین دغدغه های افراد تبدیل شده است، افراد برای رسیدن به آن از روش های مختلفی مانند انواع رژیم های لاغری، ورزش های سخت، عمل های لاغری و حتی قرص های کاهش وزن استفاده می کنند. ما در این مقاله قصد داریم تا درباره قرص های لاغری اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

قرص لاغری چگونه باعث کاهش وزن می شود؟

قرص لاغری یا همان قرص چربی سوز نوعی دارو محسوب می شود که بر روی میزان اشتها تاثیرگذار است. از همین رو مصرف این قرص ها موجب کاهش اشتها و میل فرد به غذا خوردن می شود. کاهش غذای دریافتی فرد باعث می شود بدن برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده در بدن برود و آن ها را بسوزاند. این فرایند نشان دهنده چگونگی کاهش وزن توسط قرص های لاغری می باشد.

انواع قرص لاغری

قرص های کاهش وزن انواع مختلفی دارند که با وجود شباهت عملکردشان، تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

قرص لاغری کاهش اشتها

این قرص لاغری با فیبر ساخته شده اند و با افزایش احساس سیری و کاهش اشتها، باعث لاغری در فرد می شوند. برای کسانی که نمی دانند فیبر چیست باید گفته که فیبر نوعی کربوهیدرات است که در بدن هضم نمی شود و مصرف آن باعث سیری بیشتر و طولانی مدت تری در فرد می شود.

قرص لاغری چربی سوز

این قرص همانطور که از نامشان پیداست، باعث چربی سوزی می شوند. اثر گذاری این قرص ها به این صورت است که در طی روند طبیعی هضم غذا در سیستم گوارشی، مواد غذایی در روده کوچک جذب می شوند. در این مرحله، قرص چربی سوز وارد عمل شده و با تاثیرگذاری بر روی سیستم گوارش بدن از جذب چربی ها جلوگیری می کند.

قرص کاهش وزن افزایش دهنده متابولیسم بدن

این نوع از قرص های لاغری با افزایش متابولیسم بدن و همچنین افزایش دمای بدن موجب می شوند چربی سوزی در بدن سرعت گرفته و بیشتر شود. معمولاً این قرص ها بر اساس کافئین تهیه می شوند؛ چرا که کافئین دارای اثرات فراوان چربی سوزی است.

قرص های چربی سوز چه مزایایی دارند؟

قرص های کاهش وزن به صورت مستقیم بر روی سلامت افراد تاثیرگذار هستند. پس بهتر است قرص هایی که تائیدیه سازمان غذا و دارو دارند را مصرف کرد. این قرص مزایایی دارند که شامل موارد زیر می شوند:

·         سرکوب اشتها

·         افزایش متابولیسم بدن

منبع: weightlossurgery.ir

بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان کدام نوع است؟

افرادی که به دلایل مختلفی یک یا تعدادی از دندان های طبیعی خود را از دست داده اند، همواره به دنبال راه حل های مختلفی برای جایگزین کردن دندان از دست رفته خود هستند. اغلب افراد تصور می کنند که دندان مصنوعی برای افراد مسن که همه دندان های خود را از دست داده اند، استفاده می شود. اما این دندان های مصنوعی گزینه مناسبی برای جوانانی است که به دلایل مختلفی یک یا چند دندان خود را از دست داده اند.

انواع دندان مصنوعی مناسب برای جوانان

پروتزهای پارسیل یا تکه ای متحرک

پروتزهای تکه ای یا پارسیل متحرک، یک گزینه عالی برای جوانانی است که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند. این پروتزها با استفاده از یک پایه فلزی یا اکریلیک که دندان‌ های مصنوعی را در جای خود نگه می‌ دارد، به‌ صورت سفارشی و متناسب با دهان فرد ساخته می‌ شوند. این پروتز شامل پروتز پارسیل ژله ای، دندان مصنوعی تکه ای اکریلیکی و دندان مصنوعی با پایه فلزی می شود.

دندان مصنوعی ثابت

این پروتز به صورت دائمی و با پایه های خاصی در دهان قرار می گیرد و به لثه و سایر دندان متکی می شود. پروتز ثابت با ایمپلنت و یا بریج دندان از بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان هستند. در ادامه توضیح کوتاهی درباره ایمپلنت دندان و بریج در اختیارتان می گذاریم.

ایمپلنت دندان توسط پیچ های تیتانیومی و با جراحی در استخوان فک قرار می گیرد و در جای خود محکم می شود. ایمپلنت دندان پایه محکمی برای دندان مصنوعی ایجاد می کند و از لغزش یا حرکت در هنگام غذا خوردن یا صحبت کردن جلوگیری می کند. این ویژگی مهم باعث می شود که ایمپلنت دندان نیز جزء بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان باشد.

لازم به ذکر است که وجود ایمپلنت های دندانی، باعث تحریک استخوان فک می شود و از تحلیل استخوانی که می تواند با پروتزهای سنتی رخ دهد، جلوگیری می کند.

این پروتز با توجه به نیاز و درخواست بیمار از جنس های مختلفی مانند سرامیکی، زیرکونیا یا فلز – سرامیک ساخته می شود. بریج دندان نیز مانند ایمپلنت، ثابت است. البته این پروتز با کمک دندان های اطراف که عنوان پایه در نظر گرفته می شوند، در جای خود ثابت می شوند و به دلیل ثابت و طبیعی بودن، جزء بهترین دندان مصنوعی برای افراد جوان در نظر گرفته می شوند. پروتز دندان مصنوعی بریج با استفاده از سیستم قوی و استحکام بالا، به دندان‌ های اصلی متصل می‌ شود.

منبع: bestdentists.ir

معرفی 4 نوشیدنی چربی سوز برای لاغری و کاهش وزن

افرادی که برای لاغری و کاهش وزن به ورزش و یک رژیم غذایی مناسب روی آورده اند، می توانند با مصرف برخی نوشیدنی ها، سوخت و ساز و چربی سوزی بدن خود را افزایش دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا 5 نوشیدنی چربی سوز را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

بهترین نوشیدنی های چربی سوز

معمولا برای افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی در بدن از نوشیدنی های زیر استفاده می شود:

آب کرفس

کرفس برای بدن فواید زیادی دارد و حاوی ویتامین K، ویتامین C و پتاسیم است. این ماده کم کالری در مقابله با سرطان و بیماری های کبد، کاهش التهابات، بهبود سلامت قلب و عروق تاثیرگذار است. از طرفی به دلیل داشتن کالری کم و فیبر بالا، برای کاهش وزن مفید است.

آب کرفس یکی از معروف ترین نوشیدنی های چربی سوز است که به دلیل فیبر بالایی که دارد، به مدت طولانی مدت شما را سیر نگه می دارد. با نوشیدن آب کرفس، بدن کالری کمی دریافت می کند و برای تامین انرژی خود به سراغ چربی های بدن می رود.

آب کرفس را می توان به صورت ترکیبات زیر مصرف کرد:

·         آب کرفس، خیار، سیب و زنجبیل

·         آب آناناس، کرفس، خیار و جعفری

·         آب کرفس و لیمو

معجون لیموناد زنجبیل

لیموناد زنجبیل یک نوشیدنی چربی سوز قوی است. لیمو و زنجبیل سوخت و ساز بدن و چربی سوزی را افزایش می دهند و سرعت هضم غذا را بالا می برند. مصرف این نوشیدنی به همراه ورزش برای کاهش وزن بسیار مفید است.

برای تهیه معجون لیموناد زنجبیل باید تکه کوچکی از زنجبیل را رنده کرده و در آب جوش دم کرد. بعد از دم کشیدن و خنک شدن آن باید سه عدد لیمو را در دمنوش زنجبیل چکاند و با کمی عسل مصرف کرد.

آبمیوه مرکبات برای چربی سوزی

مرکبات حاوی ویتامین C و فیبر بالا هستند؛ بنابراین با مصرف آبمیوه مرکبات فرد زودتر احساس سیری می کند و اشتهای او با این نوشیدنی ها کاهش می یابد. معمولا ورزشکاران در تمرینات ورزش خود از این نوشیدنی استفاده می کنند و بدن برای تامین انرژی خود در هنگام ورزش به سراغ چربی ها می رود.

چای سبز یک نوشیدنی چربی سوز

یک فنجان چای سبز هر روز به کاهش وزن و چربی سوزی کمک زیادی می کند. این چای حاوی آنتی اکسیدان است که باعث چربی سوزی در شکم و پهلو می شود. البته مصرف بیش از حد این چای برای کبد مضر است.

منبع: foodonly.ir

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران چه کسی است؟

 

دندانپزشک عمومی بعد از اتمام دوره عمومی، دوره های تخصصی ارتودنسی را می گذراند تا به یک متخصص در این حوزه تبدیل شود. نقش متخصص ارتودنسی در نتیجه درمان، موضوع غیر قابل انکاری است. به همین دلیل انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی مخصوصا در تهران که بازار رقابت بسیار بالا است، اهمیت زیادی دارد.

لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران

نام ارتودنتیست

آدرس مطب

شماره تماس

  دکتر هادی درویش پور      

تهران، مترو قیطریه، ابتدای بلوار صبا نبش، کوچه خلیلی، طبقه دوم

02122243679

  دکتر امیر کامیار خضری   

تهران، خیابان مقدس اردبیلی، ابتدای خیابان فرخ، طبقه اول

02126708010

  دکتر امیر بیرقی  

تهران زعفرانیه، خیابان بهزادی، نبش مردای، پلاک ۵۱، طبقه ۴، واحد ۴۰۱ 

02122408022

  دکتر هومن زرنگار

تهران، بلوار میرداماد، میدان مادر، خیابان بهروزی (سنجابی)، پلاک۱۷، واحد ۴۳ 

02122907505

 

یک متخصص ارتودنسی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

برای انتخاب یک متخصص ارتودنسی مناسب در تهران و یا سایر شهرها باید ویژگی های زیر را در نظر بگیرید.

تخصص و تجربه

مهم ترین ویژگی یک متخصص ارتودنسی این است که دارای دانش تخصصی، مهارت و تجربه عملی خوبی در درمان های ارتودنسی باشد. یک ارتودنتیست که تجربیات بالایی در زمینه روش های مختلف ارتودنسی دندان دارد، می تواند مناسب ترین روش درمانی را  برای شما انتخاب کند و شما را به نتیجه دلخواه خود برساند.

توجه به جزئیات

درمان ارتودنسی نیاز به دقت و ظرافت دارد. یک متخصص ارتودنسی خوب که در لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران قرار می گیرد، به جزئیات توجه زیادی دارد و اطمینان حاصل می کند که هر تنظیم و برنامه درمانی متناسب با نیازهای بیمار است.

یادگیری مستمر و توسعه حرفه ای

متخصصان ارتودنسی، زمانی در لیست بهترین متخصص ارتودنسی در تهران قرار می گیرند که متعهد به یادگیری مادام العمر و رشد حرفه ای باشند. بهترین متخصصان، فعالانه به دنبال فرصت هایی برای گسترش دانش و مهارت های خود از طریق سمینارها، کنفرانس ها و برنامه های آموزشی پیشرفته هستند.

لازم به ذکر است که بی توجهی به این ویژگی ها می تواند عواقبی برای فرد داشته باشد. به طور مثال اگر دندان های خود را به یک متخصص ارتودنسی بدون تجربه و تخصص بسپارید، ممکن است با یک درمان غیر استاندارد و نامناسب، باعث یک نتیجه ناکارآمد و یا ناقص شود. این موضوع می تواند منجر به طولانی شدن مدت زمان درمان ارتودنسی، ناامیدی و نارضایتی شود.

همچنین نداشتن مهارت در انجام ارتودنسی می تواند خطر عوارضی مانند آسیب ریشه، مشکلات لثه و اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) را افزایش دهد. این مسائل ممکن است به درمان های اضافی یا حتی اصلاح جراحی نیاز داشته باشد.

منبع: bestdentists.ir

آنفولانزای کتو چیست و چه علائمی دارد؟

افرادی که برای کاهش وزن خود شروع به گرفتن رژیم کتوژنیک می کنند، در اوایل شروع رژیم خود، با علائمی شبیه به علائم آنفولانزا مواجه می شوند که به آن آنفولانزای کتو گفته می شود. این علائم در همه افرادی که رژیم کتوژنیک می گیرند ظاهر نمی شود. جالب است بدانید که آنفولانزای کتو زمانی ایجاد می شود که به درستی از رژیم کتوژنیک پیروی کنند و همه چیزی به خوبی پیش برود و روند کاهش وزن با این رژیم شروع شده باشد.

علائم آنفولانزای کتو را بشناسیم

در ادامه به معرفی برخی علائم آنفولانزای کتو می پردازیم:

سردرد در حالت کتوز

به دلیل کاهش قند خون، کم آبی، عدم تعادل الکترولیت ها فرد در روزهای اولیه شروع رژیم کتوژنیک به سردرد مبتلا می شود.

احساس خستگی در هفته اول شروع رژیم کتوژنیک

از مهم ترین علائم اولیه آنفولانزای کتو، ضعف و بی حالی است که طبیعی بوده و بدن به مرور مجبور می شود خود را با وضعیت جدید سازگار کند. در برخی موارد به دلیل کاهش کربوهیدرات در بدن، فرد نمی تواند و توانی ندارد که به راحتی فعالیت ورزشی داشته باشد. اما با گذشت مدت کوتاهی بدن به چربی سوزی عادت می کند و مشکل حل خواهد شد.

تپش قلب

زمانی که بدن با کاهش کربوهیدرات مواجه می شود، ضربان قلب افزایش می یابد و منجر به تپش قلب می شود. در صورت برطرف نشدن این مشکل و افزایش شدت آن باید مصرف کربوهیدرات را دوباره شروع کرد.

بوی بد دهان

بوی بد دهان یک عارضه معمول در رژیم کتوژنیک است که به دلیل افزایش سطح کتون در بدن، این حالت بروز می کند. این کتون ها از طریق نفس یا ادرار از بدن خارج می شوند و سبب تغییر بوی دهان می شود.

برخی مشکلات گوارشی

ممکن است فرد در اوایل رژیم کتوژنیک دچار برخی مشکلات گوارشی مانند اسهال و یا یبوست شود، که پس از یک دوره کوتاه برطرف خواهد شد.

گرفتگی پا

معمولا به دلیل از دست دادن آب بدن و کمبود مواد معدنی و مغذی در بدن فرد به گرفتگی عضلات پا دچار می شود در طی یک هفته تا چند هفته این عارضه نیز رفع می شود.

چرا آنفولانزای کتو ایجاد می شود؟

با کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن برای تامین انرژی برای سوخت و ساز خود به سراغ چربی های ذخیره می رود، چربی ها را می شکند و به کتون تبدیل می کند. در این حالت در بدن یک تغییر متابولیکی رخ داده و به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع سوخت استفاده می کند که به آن کتوز گفته می شود. این تغییر باعث می شود که به بدن شوک وارد شود و در هفته اول دچار آنفولانزای کتو شود.

منبع: foodonly.ir

رژیم دوکان چه مراحلی دارد؟ مزایا و معایب رژیم لاغری دوکان

رژیم دوکان یکی از معروف ترین رژیم های لاغری جهان است که شما در آن فقط باید غذاهای پروتئینی بخورید و مصرف غذاهای چرب و دارای کربوهیدرات ممنوع است. تحقیقات نشان داده است که این رژیم علاوه بر کاهش وزن، باعث تثبیت وزن نهایی نیز می شود.

مراحل رژیم لاغری دوکان

رژیم لاغری دوکان دارای چهار مرحله می باشد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم:

فاز حمله

مرحله اول، فاز حمله نام دارد که با توجه به میزان وزنی که می خواهید کم کنید، ممکن است تا ده روز ادامه داشته باشد. در طی این مرحله شما می توانید انتظار داشته باشید که در مدت زمان کوتاهی بیشترین مقدار کاهش وزن را تجربه کنید. این کاهش وزن به افزایش انگیزه برای ادامه رژیمتان و پایبندی به آن هم کمک می کند.

فاز کروز

فاز کروز طولانی ترین مرحله این رژیم لاغری است. هدف ما کاهش وزن تدریجی و ثابت حدود یک کیلو در هفته می باشد که با ترکیبی از روزهای پروتئین خالص و روزهای پروتئین و سبزیجات است. این مرحله تا رسیدن به هدف کاهش وزن ادامه پیدا می کند.

فاز تحکیم

در مرحله سوم که فاز تحکیم نام دارد، شما می توانید از لیست غذاهای مجاز در این رژیم به طور نامحدود استفاده کنید. در این مرحله، مصرف مقدار کمی غذای پرکالری و غذای مهمانی نیز آزاد است. علاوه بر این، گروه های غذایی دیگر هم به تدریج وارد وعده های شما می شوند؛ مانند کربوهیدرات های نشاسته ای و میوه ها که کاملاً کنترل شده باید مصرف شوند.

در طی این رژیم حتماً باید در هفته یک روز پروتئین خالص بخورید چرا که بر اساس تحقیقات این کار وزن شما را ثابت نگه می دارد.

فاز تثبیت

فاز تثبیت که مرحله آخر رژیم لاغری دوکان است به شما امکان می دهد تا زمانی که از قوانین زیر پیروی کنید، مجاز باشید طبق دلخواه خود غذا بخورید و همچنان وزن ثابتی داشته باشید.

·         روزانه حدود 20 دقیقه پیاده روی کنید و به جای استفاده از آسانسور و پله برقی از پله بالا و پایین بروید.

·         هفته ای یک روز فقط پروتئین خالص مصرف کنید.

·         روزانه سه قاشق غذاخوری سبوس جو دو سر مصرف کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت رژیم اتکینز با کتوژنیک

مزایای پیروی از رژیم دوکان

·         کاهش وزن بسیار در مراحل اولیه

·         هیچ محدودیتی در خوردن غذاهای مجاز وجود ندارد.

·         در رژیم دوکان احساس گرسنگی کمتری می کنید.

معایب رژیم لاغری دوکان شامل چه مواردی می شود؟

·         کمبود مواد غذایی

·         بروز مشکلات کبدی و کلیوی

·         مشکلات ناشی از کاهش وزن سریع مانند بی حالی، سرگیجه و افت فشار خون

منبع: dietplanner.ir

اصلاح فرم بینی با فیلر دائم بینی

زمانی که در مورد روش درمانی فیلر صحبت می‌ کنیم، اولین سوالی که به ذهن افراد می ‌آید این است که فیلر بینی چیست؟ فیلر بینی در واقع همان اصلاح فرم بینی بدون نیاز به عمل جراحی است. معمولاً پزشکان و متخصصان زیبایی به افرادی که بینی‌ شان دارای مشکلات کوچک و جزئی است، فیلر دائم بینی را پیشنهاد می‌ دهند.

فیلر که به آن پرکننده نیز گفته می‌ شود، مواد ژل مانندی هستند که به قسمت‌ های مختلف بینی تزریق می‌ شوند. این ژل ‌ها نه تنها چروک ‌های پوستی را از بین می‌ برند، بلکه به بینی فرم و شکل زیبایی می ‌دهند.

با استفاده از مواد فیلر می‌ توان نوک بینی را کمی به سمت بالا متمایل کرد و اگر در تیغه آن انحنایی وجود داشته باشد، آن را برطرف کرد. بسیاری از افرادی که بینی‌ شان دارای قوز است می‌ توانند با این روش، قوز بینی خود را از بین ببرند. متخصص زیبایی با تزریق ژل در اطراف قوز بینی، باعث ایجاد یک سطح یکنواخت و زیبا برای آن می‌ شود.

مهم ترین مزایای فیلر دائم بینی

نتایج آنی: فیلر بینی تغییرات سریعی را به همراه می ‌آورد و شما می ‌توانید در عرض چند روز از تغییرات آن لذت ببرید. در صورت نیاز، ترمیم تغییرات نیز به سرعت انجام می ‌شود.

هزینه مقرون به صرفه: در مقایسه با عمل جراحی بینی، هزینه فیلر بینی بسیار کمتر است. این امر به افرادی که ممکن است از نظر مالی نتوانند عمل جراحی بینی انجام دهند، امکان انتخاب این روش را می ‌دهد.

ریکاوری سریع: پس از انجام فیلر بینی، نیاز به مدت زمان کمی برای استراحت دارید و سپس می ‌توانید به فعالیت ‌های روزمره خود بپردازید.

بدون کبودی: فیلر بینی باعث کبودی یا زخم در اطراف بینی نمی ‌شود. این امر به شما اطمینان می ‌دهد که تغییرات بدون آثار جانبی ناخوشایند صورت می ‌گیرد.

روش غیر تهاجمی: انجام فیلر بینی بدون نیاز به بیهوشی یا بستری شدن انجام می ‌شود. از سوزن ‌های نازک برای تزریق مواد به بینی استفاده می‌ شود که این روش را غیر تهاجمی و ایمن می ‌کند.

به طور کلی، فیلر دائم بینی یک راهکار موثر و کم هزینه برای بهبود شکل بینی و چهره است که مزایای مهمی از جمله نتایج سریع و ریکاوری سریع را ارائه می ‌دهد.

انواع فیلر بینی

·         فیلر بینی از جنس هیالورونیک اسید

·         فیلر کلسیم‌ هیدروکسید ‌آپاتیت

·         فیلر پلی لاکتیک ‌اسید و پلی‌ کربولاکتون

·         فیلر چربی

منبع: zibaieclinic.ir

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد