x تبلیغات
دکتر فیت

معرفی بهترین برند فیلر بینی

تا سال های پیش تنها روش و راه حل ممکن برای برطرف کردن مشکلات بینی، جراحی بینی بود. اما در سال های اخیر و با توسعه علم و فناوری، روش جدیدی برای بهبود شکل بینی با تزریق فیلر بینی به وجود آمده است. این ژل ها با انواع برندهای مختلفی برای بهبود نقاط مختلف صورت مورد استفاده قرار می گیرند و هر برندی ممکن است مناسب تزریق به بینی نباشد.

بهترین برند فیلر بینی چه ویژگی دارد؟

در واقع، بهترین برند فیلر بینی فیلری است که بر پایه اسید هیالورونیک (HA) ساخته شده است. این ماده به طور طبیعی در پوست ما یافت می‌ شود. بنابراین پزشک می ‌تواند بدون هیچ آسیب یا عوارض جانبی خاصی، نواقص ظاهری بینی شما را اصلاح کند. همچنین از فیلرها برای جوانسازی پوست و حجم دهی به برخی نواحی صورت مانند لب ها و گونه‌ ها استفاده می ‌شود. فیلرهایی که از اسید هیالورونیک ساخته شده‌ اند، نرم و ژل ‌مانند هستند. نتایج آنها موقتی است و اصولا بین 6 تا 12 ماه ماندگاری دارند و سپس به طور تدریجی تخلیه و جذب می ‌شوند.

معرفی بهترین برند فیلر بینی

بهترین برند فیلر بینی شامل موارد زیر می شود:

آلیاکسین؛ بهترین برند فیلر بینی

فیلر آلیاکسین سوئیس را به جرات می ‌توان بهترین برند فیلر بینی دانست؛ زیرا در ساختار آن از فناوری نوین و فرمولاسیون کاربردی استفاده شده است. این فیلر به خاصیت انعطاف ‌پذیری بالا، توانایی پخش عالی و شکل ‌دهی بی ‌نظیری شناخته می شود. همچنین حضور 10 درصد هیالورونیک اسید طبیعی در ترکیب این فیلر به فعالسازی همزمان عملکرد بازسازی پوست منجر می ‌شود.

فیلر پرفکتا؛ از بهترین برندهای فیلر بینی

یکی از بهترین برندهای فیلر بینی در جهان، ژل پرفکتا از ساب ‌اسکین فرانسه است. این فیلر بر پایه هیالورونیک اسید ساخته شده و انواع مختلفی دارد که برای تزریق در نواحی مختلفی از صورت مانند بینی، لب ها، گونه و … مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

ژوویدرم؛ یکی از برندهای معروف فیلر بینی در جهان

فیلر ژوویدرم یکی از معروف ‌ترین برندهای فیلر در سراسر جهان است. این محصولات توسط کمپانی آلرگان آمریکا تولید شده و در فرانسه به بازار عرضه می‌ شوند. این برند تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرده و در لیست ژل‌ های مورد تایید وزارت بهداشت نیز جای دارد. فیلر ژوویدرم که از اسید هیالورونیک ساخته شده است، برای اصلاح شکل بینی، افزایش حجم لب ها، کاهش چین و چروک‌ های اطراف لب، رفع چین و چروک‌ های اطراف چشم و بینی، افزایش حجم گونه و کانتورینگ صورت مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

منبع: zibaieclinic.ir

رژیم ww چیست؟ مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در رژیم ویت واچرز

 رژیم ویت واچرز یک برنامه غذایی با هدف لاغری است که با اصلاح عادات ناسالم تغذیه ای همراه است. این رژیم برای زنان باردار و افراد زیر 18 سال اصلا توصیه نمی شود. رژیم WW یکی از پرطرفدارترین رژیم های لاغری در دنیا محسوب می گردد که افراد بسیاری در دنیا برای لاغری و کاهش وزن سراغ آن می روند. رژیم ویت واچرز اولین بار در دهه 1960 با هدف لایف استایل سالم و مواد غذایی سالم ارائه گشت و تاکید آن بیشتر بر روی اهمیت سلامت جسم، روح و وضعیت عمومی بدن می باشد. این رژیم تاریخ مشخصی ندارد و به این معنا که بعد از رسیدن به هدف، همچنان می‌ توان از سبک زندگی سالم‌ خواری لذت برد.

در رژیم ww چه غذاهایی می توان خورد؟

رژیم ww تاکید بسیاری بر استفاده از غذاهای کامل و فرآوری نشده مانند میوه ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی تأکید دارد، همچنین مصرف هیچ دسته از مواد غذایی را محدود نمی ‌کند. این رژیم غذایی با ارائه لیستی از مواد غذایی زیرو پوینت (Zero Point) افراد را به سوی استفاده از غذاهای کاملا سالم تشویق می نماید. غذاهای زیروپوینت عبارت اند از:

·         میوه‌ ها

·         سبزیجات حاوی نشاسته و غیر نشاسته ‌ای

·         پروتئین بدون چربی

·         حبوباتی همچون عدس و لوبیا

·         لبنیات فاقد چربی

·         تخم‌ مرغ

·         توفو

·         غذاهای دریایی و صدف

·         غلات کامل

در واقع رژیم ویت واچرز یک برنامه تغذیه ای به منظور مراقبت از وزن است که مقصود آن سالم ‌خواری و اصلاح عادات بد غذایی است. مصرف مواد غذایی همانند میوه ها و سبزیجات، پروتئین فاقد چربی، روغن ‌های سالم، لبنیات فاقد چربی، تخم مرغ و غلات کامل توصیه می ‌گردد.

مواد غذایی مجاز در رژیم WW

استفاده از مواد غذایی زیر در رژیم ویت واچرز مجاز می باشد:

·         سبزیجات بدون نشاسته‌

·         پروتئین بدون چربی

·         کمپوت تازه و بدون قند

·         کربوهیدرات ‌های دارای فیبر بالا مانند سیب ‌زمینی شیرین، بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ ای، لوبیا، عدس و فرآورده‌ های غلات کامل

·         چربی ‌های سالم مانند روغن زیتون

·         آووکادو

·         مغزها و آجیل

مواد غذایی غیر مجاز در رژیم WW

گرچه در این رژیم محدودیت غذایی وجود ندارد، اما تأکید آن بر حذف مواد غذایی ناسالم همچون است:

·         غذاهای دارای چربی ‌های اشباع

·         نوشیدنی‌ های حاوی قند

·         تنقلات ناسالم مانند چیپس

·         گوشت ‌های فرآوری شده

·         شیرینی و کیک ‌های غیر خانگی دارای مواد نگهدارنده

·         کره

·         آشامیدنی ‌های الکلی

·         بستنی

·         فست ‌فودها

منبع: dietplanner.ir

رژیم اتکینز از چه فازهایی تشکیل شده است و چگونه باعث لاغری می شود؟

یکی از مشهورترین رژیم های لاغری در جهان، رژیم اتکینز است که مانند رژیم کتوژنیک با کاهش مصرف کربوهیدرات و کنترل انسولین بدن، باعث کاهش وزن می شود. اما آیا رژیم اتکینز رژیم مناسبی است؟ در این رژیم چه غذاهایی باید مصرف کرد؟ در این مقاله قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم.

اصول پایه در رژیم اتکینز چیست؟

در ورژن ابتدایی و اصلی این رژیم، 68% تمام کالری دریافتی افراد از چربی، 27% از پروتئین و 5% هم از انواع کربوهیدرات ‌ها تامین می شد. در حقیقت در رژیم لاغری اتکینز مصرف کربوهیدرات ها بسیار محدود شده و حدود 95% کل کالری مصرفی از چربی ‌ها و پروتئین ‌ها تامین خواهد شد.

فازهای رژیم غذایی اتکینز

این برنامه لاغری شامل 4 فاز است که در ادامه به معرفی آنان می پردازیم:

فاز القا؛ مرحله ابتدایی

سخت ترین مرحله این رژیم، فاز 14 روزه القا است و در آن فرد در هر روز فقط مجاز است که 20 گرم کربوهیدرات مصرف کند. این کربوهیدرات مصرفی نیز از سالاد و سبزیجات کم نشاسته مانند سبزیجات برگ دار تامین می شود.

مرحله تعدیل (کاهش وزن پیوسته)

در این مرحله به تدریج مواد غذایی غنی از فیبر و مواد مغذی به‌ عنوان منابع کمکی کربوهیدرات ‌ها مانند مغز و دانه ها، سبزیجات حاوی کربوهیدرات کم و میزان کمی از انواع توت، به رژیم غذایی اضافه می ‌گردند. لازم به ذکر است که این مرحله تا زمانی که افراد به کاهش وزن حدودا 2.5 الی 4.5 کیلو برسند ادامه خواهد داشت. در فاز تعدیل، در هر روز در هفته اول 20 الی 25 گرم کربوهیدرات مصرف می شود و این میزان در هفته سوم به 30 گرم می رسد.

مرحله تنظیم دقیق

بعد از نزدیک شدن به وزن مطلوب، افراد می توانند در هر هفته 10 گرم مصرف کربوهیدرات خود را بیشتر کنند. در این مرحله، کاهش وزن به ‌آهستگی صورت خواهد گرفت. در این مرحله از رژیم غذایی می ‌توان حبوباتی همچون لوبیا و عدس، میوه ها، سبزیجات دارای نشاسته و غلات کامل را به برنامه غذایی اضافه کرد. این مرحله تا رسیدن به وزن مطلوب و حفظ وزن در بازه زمانی یک ‌ماهه، ادامه پیدا خواهد کرد.

مرحله حفظ وزن (تثبیت وزن)

در این مرحله از رژیم، با کنترل صحیح وزن، دامنه گسترده ای از منابع کربوهیدرات به برنامه غذایی اضافه خواهد شد. مقدار مصرف کربوهیدرات در افراد می بایست به یک اندازه (به طور معمول ما بین 40 الی 120 گرم) باشد.

منبع: dietplanner.ir

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

کاشت ابرو با توجه به مشکل ریزش ابرو در بین خانم‌ها که دلایل بسیاری دارد که می‌توان به این موارد اشاره نمود: استرس، تغذیه نامناسب، سرطان که با شیمی‌درمانی باعث ریزش مو در ناحیه ابرو نیز می‌شود و تأثیر بسیاری در زیبایی ظاهری هر فردی دارد. بنا به همین علت خانم‌ها به دنبال روش‌هایی هستند تا بتوانند ابروهای خوش‌حالتی داشته باشند.

اغلب خانم‌ها بر این باور هستند که فقط با انجام هاشور و تاتو می‌توانند به نتیجه دلخواه از حالت ابروهای خود برسند ولی متأسفانه این دو روش دارای یک سری معایبی است که در ظاهر صورت تأثیرگذار است ازجمله مصنوعی بودن شکل ابرو، کاربرد رنگ‌های شیمیایی در طرح ابرو، محدودیت در مدل‌های ارائه ‌شده ابرو و درد و خطراتی است که این روش به همراه دارد که باعث می‌شود که شکل ظاهری ابرو جذاب نباشد. برای اینکه از مزایای کاشت و ترمیم ابرو اطلاع یابید، بهتر است در ادامه به مراحل مختلف و نکاتی که در مورد کاشت ابرو بیان می‌گردد دقت کنید.

کاشت ابرو چیست؟

یکی دیگر از مراحل زیبایی که می‌تواند زیبایی را به‌صورت افراد ببخشد، کاشت ابرو است. مراحل این عمل نیز همانند کاشت مو است با این اختلاف که به علت ظرافتی که ابرو دارد نیاز به‌دقت بالاتری نیز است. کاشت ابرو یا در اصطلاح همان پیوند ابرو یک فرآیندی است که در طی آن موهای کناره گوش یا بغل گوش جدا می‌شود و سپس در ناحیه ابرو کاشت می شود. بعد از کاشت موهای ابروهایی که کاشته می‌شود ریزش می‌یابد و بعد از گذشت تقریبا یک سال به‌صورت کامل رشد می کند.

روش‌های مختلف کاشت ابرو تقریبا با روش‌های کاشت مو یکسان است و می‌توان آن را نوعی کاشت مو در ناحیه ابروها دانست. در این فرآیند علاوه بر موها، ارگان‌های کوچک تولیدکننده مواد موردنیاز برای رشد تار موها نیز منتقل می‌شوند. همین موضوع است که باعث می‌شود نتایج کاشت ابرو برای همیشه باقی بمانند و ابروهایی طبیعی حتی بهتر از روز اول را به شما هدیه دهند. موهای کاشته شده کاملا شبیه به موهای طبیعی هستند و رشد می‌کنند؛ بنابراین شما نیاز به اصلاح و کوتاهی ابروها بعد از کاشت خواهید داشت.

عوامل مؤثر در هزینه کاشت ابرو

به‌صورت کلی هزینه کاشت ابرو بر مبنای چند عامل تعیین می‌گردد که عبارتند از:

تجربه و تخصص پزشک: پزشکانی که دارای مهارت بالاتری هستند به‌راحتی می‌توانند زاویه کاشت را تعیین نمایند که نتیجه کار طبیعی‌تر است. پس این پزشکان درازای کاری که انجام می‌دهند پول بیشتری نیز دریافت می‌نمایند. چراکه این پزشکان برای کسب مهارت زمان و هزینه بالاتری نیز صرف کرده‌اند.

منبع:  zibaieclinic.ir

انواع رژیم گیاهخواری را بشناسیم + فواید و عوارض گیاهخواری

گیاهخواری چیست و آیا باعث لاغری می شود؟ هدف از این رژیم چیست؟ حتما بارها نام این رژیم را شنیده اید و برایتان سوال شده است که به چه کسی گیاهخوار گفته می شود؟ در حقیقت رژیم گیاهخواری یک برنامه غذایی بر پایه مصرف مواد غذایی گیاهی و همینطور حذف تمامی گوشت ها است. البته بر اساس نوع رژیم در برخی از موارد، مصرف محصولات حیوانی مانند تخم مرغ مجاز است و در برخی موارد دیگر نیز ممنوع است.

رژیم گیاهخواری شامل چه نوع هایی می شود؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم، رژیم گیاهخواری انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهید پرداخت:

رژیم گیاهخواری پسکاترین

در رژیم پسکاترین مصرف گوشت قرمز و ماهی غیرمجاز است، اما می توان در برخی مواقع ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ و محصولات لبنی نیز مصرف کرد.

رژیم لاکتو اوو وجترین

در این نوع رژیم گیاهخواری که با نام لاکتو اوو وجترین شناخته شده است، فرد منع مصرف گوشت دارد اما می تواند تخم مرغ و محصولات لبنی مصرف کند.

برنامه غذایی وگان

رژیم وگان رایج ترین و معروف ترین برنامه غذایی گیاهخواری است. در این رژیم غذایی باید انواع گوشت های قرمز، مرغ، ماهی و حتی محصولات حیوانی مانند تخم مرغ، محصولات لبنی، ژلاتین و عسل را حذف کرد و فرد تنها مجاز به مصرف سبزیجات و محصولات گیاهی است.

فواید رژیم گیاهخواری

پیروی از رژیم های گیاهخواری فواید زیادی برای بدن دارد که در زیر به طور خلاصه به این فواید می پردازیم:

·         رژیم گیاهخواری برای پیشگیری از بروز دیابت نوع 2

·         کنترل وزن با گیاهخواری

·         سلامت قلب و عروق و تقویت آن ها

·         پیشگیری از سرطان؛ یکی دیگر از مزایای رژیم گیاهخواری

·         سلامت مغز و کاهش بیماری های مربوط به سیستم عصبی

رژیم گیاهخواری چه عوارضی دارد؟

هر رژیمی که مصرف برخی مواد غذایی را محدود و یا به کل حذف می کند، می تواند برای بدن عوارضی داشته باشد؛ که این عوارض برای رژیم گیاهخواری عبارتند از:

کمبود برخی مواد مغذی موردنیاز بدن مانند انواع ویتامین ها، کلسیم و ... که می توانند عللی برای مشکلاتی مانند کم خونی، پوکی استخوان، ریزش مو و غیره شوند. البته برای درمان ریزش مو در رژیم لاغری می توان از روش هایی کمک گرفت.

چون فرد خیلی از مواد غذایی را نمی تواند مصرف کند، بنابراین هنگام تهیه مواد غذایی موردنیاز خود و یا رفتن به رستوران با چالش های زیادی مواجه خواهد شد و این موضوع می تواند افسرده کننده باشد.

منبع: foodonly.ir

لیست غذاهای مناسب و ممنوعه در زمان ارتودنسی؛ تغذیه بعد از ارتودنسی دندان

نوع غذایی که فرد با وجود بریس های ارتودنسی مصرف می کند، می تواند بر حرکت دندان ها و طول درمان ارتودنسی دندان تاثیرگذار باشد. معمولا برای افرادی که کاندیدای درمان ارتودنسی هستند، این سوال پیش می آید که بعد از تصب بریس های ارتودنسی ثابت چه غذاهایی باید مصرف کرد؟ آیا یک برنامه غذایی در زمان ارتودنسی برای آنان وجود دارد؟

اهمیت تغذیه بعد از نصب ارتودنسی

درست است که براکت های ارتودنسی ثابت مقاومت بسیار بالایی دارند، اما این به معنای عدم شکنندگی 100 درصدی آنان نیست و ممکن است با مصرف برخی مواد غذایی، براکت ها بشکنند. این اتفاق باعث اختلال در روند درمان و طولانی شدن پروسه ارتودنسی دندان می شود. پس تغذیه در زمان ارتودنسی دندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

خوردن غذاهای سخت باعث دو چندان کردن فشار و درد حاصل از ارتودنسی می شود و اگر به صورت مداوم و بدون توجه به بریس های شکننده مصرف شوند، ممکن است مشکلاتی زیادی را بوجود آورده و تا به پایان رسیدن دوره درمان بارها مجبور به تعویض و نصب دوباره بریس ها شوید که همین امر هزینه ارتودنسی دندان را افزایش می دهد. همچنین گاز گرفتن مواد غذایی سفت می تواند باعث برگشت درمان ارتودنسی شود.

مواد غذایی مناسب بعد از ارتودنسی ثابت دندان

در ارتودنسی متحرک این امکان وجود دارد که هنگام غذای خوردن و همینطور مسواک زدن، پلاک های ارتودنسی را از دهان خارج کرد. بنابراین هنگام درمان با ارتودنسی متحرک، نیاز به رعایت رژیم غذایی خاصی نیست و این تغذیه بیشتر در ارتودنسی ثابت اهمیت دارد.

·         مصرف انواع نان های نرم

·         مصرف مواد غذایی نرم و آبکی مانند سوپ و پوره سیب زمینی

·         لبنیات مختلف مانند ماست، پنیرهای نرم و دوغ

·         میوه جات و سبزیجات نرم مانند کدو، اسفناج و خیار و میوه های نرم مانند موز، هلو، خرمالو و پرتقال و هندوانه (مصرف میوه های مانند سیب، هویج و ... در این دوران پیشنهاد نمی شود، مگر اینکه رنده شده باشد)

·         مصرف گوشت به صورت نازک و با برش های کوچک، مرغ و ماهی (و همینطور ماهی تن)

مواد غذایی غیر مجاز در تغذیه بعد از ارتودنسی ثابت

·         تنقلات ترد یا چسبناک مانند چیپس و یا پفک

·         کلوچه های خشک و شیرینی های سفت بعد از ارتودنسی؛ چون ممکن است در بین دندان ها و یا براکت ها گیر کند.

·         نان های ترد و سفت مانند لبه های ترد پیتزا و یا سنگک و بربری

·         ذرت بو داده به دلیل هسته های سفتی که دارد

·         پیتزا با پنیر زیاد بخاطر چسبناک بودن آن

·         میوه های هسته دار که هسته آنها به راحتی جدا می شود.

منبع: implantdr.ir

بلیچینگ و جرمگیری دندان چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

همیشه صرفا مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای تمیز کردن و حفاظت از دندان ها کافی نیستند. جرمگیری و بلیچینگ دندان 2 روش رایج برای روشن تر شدن دندان ها هستند که در این مقاله قصد داریم درباره هریک از آنها و همچنین تفاوت بایچینگ و جرمگیری دندان توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

جرمگیری دندان چیست؟

بزاق دهان انسان به صورت طبیعی با میکروب ‌ها، باکتری ‌های دهان و مواد غذایی مختلف ترکیب می شود و باعث تشکیل پلاک بر روی دندان می‌ شود. پلاک‌ ها معمولا در قسمت پایین لثه و نواحی که به آنها دسترسی سخت ‌تری داریم، جمع می شوند. پلاک ها باید به مرور زمان با جرم گیری دندان از بین برده شوند زیرا اگر نادیده گرفته شوند، می ‌توانند به پوسیدگی دندان منجر شوند. جرم‌ گیری به از بین بردن رسوب‌ هایی که بین دندان و لثه ایجاد شده است، کمک می‌ کند و این موضوع به روشن ‌تر شدن لثه و دندان افراد کمک می‌ کند.

بلیچینگ دندان چگونه باعث سفید کردن دندان ها می شود؟

سفید کردن دندان با استفاده از بلیچینگ، یک روش غیر تهاجمی و سریع به حساب می آید و لکه ها و رنگدانه های روی دندان ها را از بین می برد. بلیچینگ دندان به دور روش خانگی و بلیچینگ در مطب، باعث سفید شدن دندانها می شود. در این روش از یک ماده به نام هیدروژن پراکسید استفاده می شود که به رنگدانه های سطح رویی دندان نفوذ کرده و باعث تغییر رنگ دندان فرد می‌ شود.

تفاوت‌ های بلیچینگ و جرم گیری دندان

در ادامه به معرفی 3 تا از تفاوت های این دو روش می پردازیم:

میزان سفید کردن دندان ها

اصلی ترین تفاوت بلیچینگ و جرمگیری دندان را می توان در میزان سفید کردن دندان ها دانست. جرم گیری دندان به طور مستقیم روی رنگدانه های دندان تاثیری ندارد و تنها با حذف جرم و پلاک، دندان‌ ها را روشن ‌تر می‌ کند. در مقابل، بلیچینگ با از بین بردن لکه‌ های رنگدانه‌ ای، رنگ دندان‌ ها را چند درجه روشن ‌تر می‌ کند.

هدف درمان

اصلی ترین هدف جرمگیری دندان، حذف جرم و پلاک از سطح دندان‌ ها است. در حالی که بلیچینگ دندان به عنوان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند، سفید کردن دندان‌ ها و از بین بردن لکه‌ های رنگدانه ‌ای جهت بهبود ظاهر زیبایی دندان‌ هاست.

نحوه انجام

جرم گیری دندان با استفاده از ابزار جرم گیری نظیر ابزار دستی، اولتراسونیک یا لیزر توسط دندانپزشک انجام می‌ شود. در حالی که بلیچینگ، با اعمال ماده هیدروژن پراکسید بر روی دندان باعث سفید شدن دندان ها می شود.

منبع: bestdentist.ir

هفته به هفته یک رژیم غذایی اصولی بعد از اسلیو معده

امروزه افراد به دنبال روش های سریع برای لاغری و کاهش وزن هستند و سریعترین آنها استفاده از جراحی لاغری به منظور کاهش وزن است. حیلی از افراد فکر میکنند که با انجام جراحی، پروسه لاغری آنها به پایان رسیده است. در حالی که اینگونه نیست و این تازه ابتدای مسیر لاغری است. بیمار با رعایت یک برنامه غذایی بعد از اسلیو معده می تواند به هدف لاغری خود برسد. در این مقاله قصد داریم تا برنامه هفته به هفته رژیم غذایی مناسب بعد از جرحای اسلیو را برای شما شرح دهیم.

بهترین رژیم غذایی بعد از اسلیو معده

همانطور که تا اینجای مقاله متوجه شده اید، رعایت تغذیه بعد از جراحی اسلیو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چون در طی جراحی حجم زیادی از معده بیمار برداشته شده است و برای مدتی هورمون گرسنگی فرد از کار می افتد، در روزهای ابتدایی بعد از جراحی باید مایعات و غذاهای نرم استفاده کنید و از مصرف غذاهای جامد و پرچرب خودداری کنید.

هفته اول بعد از عمل

معده جدید شما بعد از عمل به رژیم و زمان نیاز دارد تا به نتیجه و وزن دلخواه برسد. بنابراین در روزهای ابتدایی برای جلوگیری از بروز اسهال، یبوست و نشتس معده باید مایعات فراوانی مصرف کرد و از مصرف نوشیدنی های کافئین دار و گازدار خودداری کرد.

7 تا 14 روز بعد از عمل

در هفته دوم بعد از عمل لاغری می توان به مقدار کمی سوپ های رقیق را نیز به برنامه غذایی خود اضافه کرد. توصیه می شود در این هفته حتما شیک های بدون قند دارای پروتئین مصرف کرد. همچنین مصرف پودینگ های بدون چربی و بدون قند بسیار مفید هستند.

هفته سوم بعد از جراحی اسلیو

با شروع هفته سوم، پزشک متخصص به شما اجازه خوردن غذاهای نرم و پوره شده را می دهد. در این هفته مصرف تخم مرغ به شکل آبپز و یا املت برای تامین پروتئین بدن ضروری است. پیشنهاد می کنیم که موز و آووکادوی نرم و پوره شده را در برنامه این هفته خود بگنجانید.

1 ماه بعد از عمل

بعد از گذشت یک ماه از عمل لاغری اسلیو غذاهای جامد به رژیم غذایی اضافه می شوند. در این دوره رعایت نکات تغذیه سالم از اهمیت بسیاری برخوردار است. توجه داشته باشید که همچنان باید از غذاهای پرچرب و دیر هضم خودداری کنید. مصرف انواع میوه ها، پنیر کم چرب، مرغ و ماهی، سیب زمینی پوره شده و سبزیجات پخته شده در این بازه زمانی توصیه می شود.

بعد از گذشتن از این فازها، می توان با داشتن یک رژیم تثبیت وزن نتیجه تلاش های خود را فیکس کرد.

منبع: dietplanner.ir

بعد از تزریق فیلر چه نکاتی را باید رعایت کرد؟ مراقبت های بعد از تزریق فیلر

این روزها تزریق فیلر یکی از روش های پرطرفدار زیبایی و جوانسازی پوست و همینطور حجم دهید به نواحی مختلف صورت و بدن است. اما تنها با تزریق نمی توان 100 درصد به نتیجه دلخواه خود رسید. بلکه باید مراقبت های بعد از تزریق فیلر را به درستی رعایت کرد تا بتوان به نتیجه مدنظر خود رسید.

فیلر چیست؟

در ابتدا لازم می دانیم که تعریف کوتاهی از فیلر در اختیارتان قرار دهیم. فیلر یا پر کننده های پوستی، موادی طبیعی یا مصنوعی هستند که به داخل بافت های صورت و چین و چروک ها تزریق می شوند. کسانی که به دنبال این روش زیبایی می روند دوره نقاهتی را سپری نخواهند کرد و عوارض جانبی به وجود آمده در آن ها بسیار کم است. البته این در صورتی است که مراقبت های بعد از تزریق فیلر را به درستی رعایت کنند.

تزریق فیلر در چه مواردی کاربرد دارد؟

·         ژل یا فیلر برای موارد زیر به کار می رود:

·         رفع چین و چروک صورت

·         اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر بینی

·         حجم دهی به اعضای بدن

·         کانتورینگ صورت

·         زاویه دار کردن فک و چانه با تزریق فیلر چانه

مراقبت های بعد از تزریق فیلر شامل چه مواردی می شود؟

همانطور که اشاره کردیم مراقبت های بعد از تزریق فیلر، بر روی نتیجه حاصل از تزریق و ماندگاری آن تاثیر بسیاری دارد. در ادامه به برخی از مهم ترین مراقبت ها اشاره می کنیم:

·         ماساژ دادن ناحیه تزریق شده را فراموش کنید.  زیرا با این حرکت ممکن است ژل تزریق شده را حرکت دهید و باعث نامتقارن شدن نتیجه درمان شود.

·         از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپیرین، نوافن، انواع ویتامین و … به مدت سه روز خودداری کنید. زیرا این داروها باعث کبودی بیشتر در ناحیه تزریق شده می شوند.

·         استفاده از کمپرس یخ را می توان اولین و مهم ترین مراقبت بعد از تزریق فیلر دانست و معمولا در کلینیک زیبایی به شما داده می شود تا از همان دقایق اولیه بر روی ناحیه تزریق شده قرار دهید.

·         اگر می خواهید به طور کامل از فیلر تزریق شده خود مراقبت کنید، به مدت چند روز از گرمای شدید و نور خورشید دوری کنید. اگر تزریق در ناحیه صورت انجام داده اید هنگام بیرون رفتن در طول روز استفاده از کلاه لبه دار را فراموش نکنید.

·         در دو روز اول تزریق به توصیه پزشکان از انجام فعالیت های بدنی و ورزش شدید خودداری کنید.

منبع: zibaieclinic.ir

ارتودنسی کودکان چیست و مدت زمان آن چقدر است؟

در برخی موارد، رشد فک کودکان به صورت نامتعادل است که می تواند به دلایل محیطی و یا وراثتی باشد. مسائل مربوط به همترازی فک ها در کودکان بسیار رایج است. در این شرایط می توان از ارتودنسی کودکان برای برطرف کردن مشکلات فکی یا دندانی کودک استفاده کرد. سلامت دهان و دندان در هر سنی مهم است، اما هنگامی که دندان های شیری فرزند شما جای خود را به دندان های دائمی می دهند، مشکلات فکی و دندانی نیز ظاهر می شوند. اگر در این سن مشکلات او شناسایی شود، درمان آن بسیار راحت تر صورت می گیرد.

درمانی که به برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های دندانی در بزرگسالان می پردازد، ارتودنسی بزرگسالان نام دارد و به درمانی که برای پیشگیری از رشد نامنظم دندان ها و درمان به موقع مشکلات دندانی در کودک استفاده می شود، ارتودنسی کودکان گفته می شود.

مشکلاتی که نیازمند درمان ارتودنسی کودکان هستند

·         باز ماندن دهان در اغلب اوقات و تنفس دهانی

·         دندان های شلوغ یا کج

·         ناهماهنگی در رشد فک ها ( جلو یا عقب زدگی یکی از فک ها)

·         مکیدن انگشت شست بعد از پنج سالگی

·         ساختار غیر معمول فک

·         فاصله بین دندان های جلو حین بستن دهان

·         وجود فاصله بین دندانی زیاد

·         زودتر یا دیرتر افتادن دندان شیری

مدت زمان درمان ارتودنسی کودکان چقدر است؟

در کا طول درمان ارتودنسی به نوع و شدت مشکل دندان و فک و همینطور وشعیت کلی دندان های کودک بستگی دارد. در صورتی که در فاز اول ارتودنسی  دندان از فضا نگهدارنده یا وسیع کننده کام استفاده شود، ممکن است از 4 تا 8 ماه طول بکشد تا مشکل دندان او برطرف شود. در فاز دوم ارتودنسی که می توان از ارتودنسی ثابت استفاده کرد نیز مدت درمان ارتودنسی بین 6 ماه 1.5 سال طول می کشد.

سن مناسب برای ارتودنسی کودکان

بهتر است کودکان با شروع رشد اولین دندان شیری خود، به دندانپزشک و متخصص ارتودنسی مراجعه کنند و مورد معاینه قرار بگیرند. در این مراجعه می توان مشکلات فک و یا دندان ها را خیلی زود شناسایی و اقدام به درمان کرد. اغلب کودکان تمام دندان های دائمی خود را تا سن 13 سالگی دارند. اما رشد فک در اواخر نوجوانی متوقف می شود و درمان ارتودنسی در این سن قدری دشوارتر است. اگر مشکلات فکی تا قبل از 13 سالگی برطرف نشود، ممکن است در آینده راهی جز جراحی باقی نماند. پس بهترین سن درمان ارتودنسی در کودکان بین 10 تا 13 سالگی است.  

منبع: implantdr.ir

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد