x تبلیغات
دکتر فیت

کالری چیست؟ نقش آن در بدن به چه صورت است؟

همه ما روزانه کلمات کالری مواد غذایی، مصرف فلان قد کالری در روز و ... را از زبان اطرافیانمان شنیده ایم. اما واقعا می دانید که کالری چیست؟ یا می دانید کالری در بدن ما چه نقشی دارد؟ برای اینکه به پاسخ این سوالات دست پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

کالری چیست؟

کالری یک واحد اندازه گیری برای میزان انرژی در شیمی و فیزیک است و به صورت فیزیکی به معنای مقدار گرمای لازم برای افزایش دمای یک گرم آب به اندازه یک درجه سلسیوس است. معمولا ما از این واژه برای بیان انرژی مواد غذایی و انرژی مورد نیاز برای بدن و یا انرژی مصرفی در بدن استفاده می کنیم. به مقدار انرژی که با خوردن مواد غذایی وارد بدن می شود و یا مقدار انرژی که بدن برای انجام سوخت و ساز مصرف می کند، کالری گفته می شود.

کالری در بدن چه نقشی بازی می کند؟

بدن یزا اناحم فعالیت های روزانه، سوخت و ساز بدن و در نتیجه زنده ماندن، به انرژی نیاز دارد و این انرژی از طریق مصرف مواد غذایی دریافت می شود. انرژی دریافت شده از مواد غذایی بیشتر حاوی درشت مغذی ها است. انرژی حاصل از درشت مغذی های پروتئین، چربی، کربوهیدرات به ازای هر گرم از آن ها به ترتیب ۴، ۹، ۴ کالری است. هنگامی که این انرژی وارد بدن می شود باید در سیستم گوارش هضم و جذب شود.

سلول های بدن نیز برای انجام وظایف روزانه خود به انرژی نیاز دارند که آن را از طریق مواد جذب شه بدست می آورند. مواد مغذی مورد نیاز بدن از طریق جریان خون به سلول هایی که به آن ها نیاز دارد، وارد می شوند. این انرژی برای برای سوخت و ساز بدن، پیام رسانی، عضله سازی و تولید سلول های جدید مصرف می شود.

کالری مورد نیاز روزانه برای افراد مختلف

همان طور که گفتیم انرژی مورد نیاز روزانه هر فرد به شاخص توده بدنی یعنی سن، قد و وزن بستگی دارد. در محاسبه کالری روزانه، شاخصه های سن، قد و وزن افراد دخیل هستند.

کالری مصرفی و دریافتی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

کالری دریافتی به مقدار انرژی که فرد از طریق غذا دریافت می کند گفته می شود. از طرفی به انرژی که فرد برای انجام فعالیت ها و سوخت و ساز بدن مصرف می کند نیز کالری مصرفی گفته می شود.

منبع: foodonly.ir

هزینه فیلر بینی در کلینیک ها به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تزریق فیلر برای رفع برآمدگی های بینی با کمک تزریق فیلر به عوامل بسیاری بستگی دارد. ابتدایی ترین چیزی که بر هزینه فیلر بینی موثر است، نواحی تزریقی و همچنین تعداد نواحی که نیاز به تزریق فیلر دارند. هر اندازه نواحی تزریق بزرگتر باشد و ناحیه مورد نظر گسترده تر باشد، قطعا فیلر بیشتری نیاز دارد و بنابراین هزینه ‌های بیشتری به همراه خواهد داشت.

عامل بعدی که در هزینه فیلر بینی موثر خواهد بود، شدت وجود مشکل در نواحی تزریقی است. به این معنا که هر میزان شخصی که قصد تزریق با فیلر را دارد، در نواحی مورد نظر خطوط عمیق‌ تر و یا چین و چروک بیشتری داشته باشد، نشانگر این مسئله است که برای درمان این نواحی می بایست میزان بیشتری از فیلر یا محصولات پر کننده دیگر استفاده کرد. در نتیجه هزینه تزریق به صورت طبیعی افزایش می یابد.

متخصصانی که دارای تجربیات بیشتری هستند بی شک هزینه بالاتری را دریافت خواهند کرد، به همین علت به نسبت پزشکانی که تبحر و تجربه کافی در این مورد را ندارند بهترین تزریق ژل بینی را برای شما انجام خواهند داد.

در واقع نوسانات قیمت ارز نیز در هزینه تزریق فیلر بینی بسیار موثر خواهد بود. درحقیقت می بایست بدانید از آن رو که فیلرها وارداتی هستند، با توجه به این مسئله که امکان دارد نرخ قیمت‌ های ارز بالا برود و شما هم باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت نمایید.

بیشتر بخوانید: بهترین برند فیلر بینی کدام است؟

در برخی از موارد باید بدانید که هزینه تزریق ژل بینی به موقعیت مکانی کلینیک و یا موقعیت مکانی مطب پزشک نیز وابسته خواهد بود. در حقیقت هر میزان که کلینیک زیبا و تمیزتر باشد، افراد با خیالی راحت تزریق فیلر بینی خود را به متخصص می‌ سپارند.

آیا هزینه فیلر بینی شامل بیمه می شود؟

کسانی که تحت پوشش بیمه ها هستند، معتقدند که ممکن است بیمه هزینه تزریق فیلر آن‌ ها را پرداخت نماید و یا اینکه هزینه پرداختی آن را از طریق بیمه تکمیلی خواهند گرفت. آن ‌ها باید بدانند که تزریق فیلر بینی یکی از عمل های بدون تهاجم محسوب می شود و بر همین پایه بیمه هیچ مبلغی را برای پرداخت آن به عهده نمی گیرد.

از جمله فواید و مزایای تزریق فیلر بینی عبارتند از:

·         هزینه تزریق ژل به بینی نسبت به هزینه جراحی بینی بسیار کم تر و یا حتی ناچیز می باشد.

·         برای انجام این شیوه نیازی به بیهوشی نیست.

·         درد خاص و دوره نقاهتی وجود نخواهد داشت.

·         عوارضی در انجام آن وجود ندارد.

·         اگر پس از انجام تزریق به هر علتی ناراضی باشید به سادگی امکان ترمیم بینی  بعد از تزریق وجود خواهد داشت.

منبع: zibaieclinic.ir

رژیم بارداری اصولی چه ویژگی هایی دارد؟

آیا در دوره حساس بارداری قرار دارید؟ آیا در مورد رژیم بارداری چیزی می دانید؟ ابتدا به شما تبریک می گوییم و دوران طلایی بارداری را برایتان آرزو می کنیم. حتماً می دانید که در این دوره رژیم غذایی شما از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر سلامتی خودتان و رشد جنین تاثیر مستقیم دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به شما اطلاعات دقیقی از رژیم بارداری ارائه دهیم.

ویژگی های یک رژیم بارداری اصولی

داشتن یک رژیم غذایی مقوی و اصولی، بخش مهمی از سبک زندگی سالم است که در دوران بارداری اهمیت آن چند برابر می شود. در این دوران نیازی نیست به خودتان سخت بگیرید و خود را محدود کنید؛ بلکه مهم است که در برنامه روزانه خود انواع غذاها را داشته باشید تا مواد مغذی و معدنی لازم را به بدن خود و جنین برسانید. بهترین روش برای دریافت مواد مغذی این است که مواد غذایی سالم و خوراکی های مقوی میل کنید. در هر صورت ویژگی های یک رژیم بارداری اصولی به شرح زیر می باشد:

 به قدر لازم و کافی کالری داشته باشد

گرسنه شدن و افزایش اشتها بخشی از روند طبیعی دوره بارداری است که برای برطرف کردن آن لازم نیست دو برابر روزهای عادی غذا بخورید.  بلکه باید روزتان را با یک صبحانه کامل و مقوی شروع کرده و در طول روز هم از میان وعده های سالم استفاده کنید و به سراغ خوراکی های پرچرب و شیرین نروید. اگر قبل از دوره بارداری تان در محدوده وزنی سالم قرار داشتید نیاز بدنتان به کالری در دوران بارداری به شرح زیر می باشد:

·         سه ماهه اول: تقریباً بدون نیاز به کالری اضافه

·         سه ماهه دوم: حدود 340 کالری اضافه در طول روز

·         سه ماهه سوم: تقریباً 450 کالری اضافه در روز

دارای میان وعده های سالم باشد

در رژیم غذایی بارداری میان وعده برای مادر از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر در طول روز و بین وعده های اصلی گرسنه می شوید، به جای مصرف میان وعده هایی مانند بیسکوییت، شیرینی، شکلات و ... که هیچ خاصیت غذایی ندارند از خوراکی های زیر استفاده کنید:

·         ماست های میوه های کم چرب و بدون قند

·         لقمه های کوچک پنیر و گردو

·         انواع مغزها و آجیل

·         یک کاسه غلات

·         میوه های تازه و سبزیجات

·         سوپ سبزیجات

·         خوراک لوبیا

بیشتر بخوانید: انواع رژیم های لاغری

حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی و مغذی باشد

رژیم بارداری اصولی باید سرشار از منابع لبنی مانند شیر، ماست و پنیر باشد چرا که این مواد دارای مقادیر زیادی از کلسیم و سایر مواد معدنی مورد نیاز مادر و جنین می باشند.

مصرف مایعات در دوران بارداری

مصرف مایعات از بحث تغذیه بارداری جدا نیست و آب نیز بخش مهمی از تغذیه شما در این دوران محسوب می ‌شود. لازم است ضمن مصرف غذاهای آبکی مانند آش و سوپ و آبمیوه‌ ها در طول روز چند لیوان آب بیشتر بنوشید تا بدنتان دچار کم ‌آبی نشود.

منبع: dietplanner.ir

تفاوت فیلر و بوتاکس در چیست و کدام بهتر است؟

در این مقاله می خواهیم از تفاوت فیلر و بوتاکس صحبت کنیم. یکی از روش‌های بسیار محبوب جهت جوانسازی و بهبود ظاهر پوست در این روزها، تزریقات زیبایی است. از میان این تزریقات، تزریق فیلر و بوتاکس به عنوان مورد علاقه ‌ترین‌ موارد به حساب می ‌آیند و توانسته ‌اند جایگاه ویژه‌ ای در میان افراد داشته باشند. نوع تزریق مورد نیاز به میزان چین و چروک‌ ها و اولویت ‌های شما بستگی دارد. برای مثال، اگر چروک ‌ها سطحی باشند، بوتاکس می ‌تواند به شما کمک کند تا جلوی عمیق‌ شدن آن‌ها را بگیرید و به طور موقت آن‌ها را درمان کنید. اما اگر چروک‌ ها عمیق باشند، فیلر بهترین انتخاب خواهد بود. بوتاکس عضلات را ضعیف کرده و فعالیت آن‌ها را متوقف می‌ کند، در حالی که فیلر برای پرکردن و ایجاد حجم زیر پوست استفاده می‌ شود و کاربردهای مختلفی دارد.

تفاوت فیلر و بوتاکس از جنبه های مختلف

تفاوت فیلر و بوتاکس در تاثیر گذاری

مهمترین تفاوت فیلر و بوتاکس در ماده تشکیل دهنده آنها و در نتیجه تاثیر گذاری و کاربرد آنهاست. بوتاکس ماده ای است که با فلج کردن موقت عضلات، چین و چروک‌ های ناشی از حالات صورت را متوقف می ‌کند. این اثرات عمدتا در قسمت بالایی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم قابل مشاهده هستند.

فیلرها از اسید هیالورونیک و مواد مشابه تشکیل شده اند که برای پرکردن نواحی که حجم و صافی خود را از دست داده‌اند، استفاده می شوند. این تاثیرگذاری شامل چین و چروک‌ های اطراف دهان، لب‌ های نازک و پر کردن گونه‌ ها است. همچنین ممکن است برای چین و چروک‌ های پیشانی، جای زخم و نواحی دیگر که نیاز به حجم بیشتری دارند، استفاده شود.

تفاوت فیلر و بوتاکس از نظر عوارض

مانند تمام روش‌ های درمانی پزشکی، هم بوتاکس و هم فیلر می‌ توانند با عوارض جانبی همراه باشند.

عوارض بوتاکس تاثیرات جانبی

بوتاکس تنها برای افرادی که از سلامت عمومی خوبی برخوردارند، پیشنهاد می ‌شود. عوارض احتمالی تزریق بوتاکس شامل موارد زیر خواهد بود:

·         کبودی در محل تزریق

·         افتادگی پلک ها

·         قرمزی و سوزش چشم

·         سر درد

استفاده از قطره چشم قبل از تزریق بوتاکس ممکن است به کاهش برخی از عوارض کمک کند. همچنین باید برای جلوگیری از کبودی، از مصرف داروهای رقیق ‌کننده خون چند روز قبل از تزریق خودداری کنید.

عوارض فیلر

از جمله تفاوت فیلر و بوتاکس این است که فیلرهای پوستی نسبت به بوتاکس احتمال خطرات و عوارض جانبی بیشتری دارند. با این حال، عوارض جانبی شدید نادر است. عوارض جانبی خفیف تا متوسط معمولا طی دو هفته از بین می ‌روند و می‌ توان به مواردی مانند واکنش‌ های آلرژیک، کبودی، عفونت، خارش، بی‌ حسی و قرمزی اشاره کرد.

قیمت بوتاکس و فیلر

از تفاوت‌ های بوتاکس و فیلر می‌ توان به قیمت آنها اشاره کرد. یکی از مزایای بوتاکس این است که تزریق، بدون نیاز به عمل جراحی یا زمان بهبودی، ایمن و مؤثر انجام می شود. بسته به اینکه چه مناطقی از صورت تحت درمان قرار می‌ گیرد و همچنین نوع مواد مصرفی، قیمت بوتاکس متفاوت خواهد بود که در جلسه مشاوره مشخص خواهد شد. در برخی موارد باید درمان‌ های بیشتری جهت بهبودی کامل انجام شود که یکی از این روش‌ ها ترکیب بوتاکس با فیلر است.

فیلرهای پوستی معمولا توسط متخصص پوست یا جراح پلاستیک تزریق می ‌شود. هزینه نیز بستگی به نوع فیلر و نواحی تزریق دارد. برخی از فیلرها مواد مصنوعی و برخی دیگر از مواد طبیعی مانند اسید هیالورونیک را شامل می ‌شوند، که ممکن است تاثیر متفاوتی داشته باشند.

منبع: zibaieclinic.ir

رژیم فستینگ چگونه باعث لاغری می شود؟ انواع رژیم روزه داری را بشناسیم

 

در رژیم فستینگ که با عنوان رژیم روزه داری نیز شناخته می شود، بدن در طول روز از ذخایر چربی خود استفاده می کند که همین اتفاق باعث لاغری و کاهش وزن در فرد می شود. این ویژگی رژیم فستینگ شبیه به رژیم کتوژنیک است. در این رژیم، پروتئین سوزی کمتری نسبت به بقیه رژیم ها در بدن فرد انجام می شود و بیشتر چربی های ذخیره شده هستند که در این رژیم می سوزند.

کارکرد رژیم فستینگ چگونه است؟

در رژیم فستینگ چون فواصل میان دریافت مواد غذایی زیاد می شود، بدن بعد از این که چند ساعت بدون غذا ماند، ذخایر قندی آن تمام شده و برای تامین انرژی از چربی ‌ها استفاده می کند. این یک نوع تغییر متابولیسم در جهت مثبت است و همان چیزی است که افراد را به نتیجه می رساند.

چندین شیوه متنوع برای برنامه غذایی فستینگ وجود دارد، اما همه آن ها بر پایه انتخاب دوره ‌های زمانی مداوم برای صرف غذا و پس از آن اجتناب از غذا هستند. در نتیجه این رژیم لاغری باعث کاهش کالری دریافتی در طول روز و در نتیجه سوزاندن چربی ها می شود.

انواع رژیم فستینگ

رژیم روزه داری شامل 5 نوع می شود که در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها می پردازیم:

فستینگ یک روز در میان

در شایع ‌ترین نوع رژیم روزه داری، افراد به صورت یک روز در میان 500 کالری می‌ خورند. اما در روزهای آزاد مجاز هستند تا هرچه که می‌ خواهند صرف کنند.

رژیم روزه داری 5:2

فستینگ 5:2 در انگلیس بسیار محبوب است و در طی آن فرد 2 روز غیر پیاپی مجاز اند که فقط 500 کالری دریافت کنند. مابقی هفته را می توانند برنامه غذایی عادی خود را دنبال کنند.

رژیم فستینگ جنگجو

در این نوع از رژیم، فرد در طی روز فقط می تواند از میوه ها و سبزیجات استفاده کند؛ اما شب مجاز به مصرف یک وعده شام آزاد می باشد.

فستینگ در یک روز

در این نوع از رژیم، فرد ۲۴ ساعت کامل اما فقط یک یا دو روز در هفته، هیچ گونه غذایی مصرف نمی‌ کند. اما در باقی روزهای هفته برنامه غذایی نرمال خود را دارد.

رژیم 8:16

این رژیم بیشتر از انواع دیگر، شبیه به روزه داری است. در رژیم 8:16 فرد به مدت 16 ساعت نباید چیزی بخورد و 8 ساعت بعدی مجاز است هر غذایی که می خواهد بخورد. رایج ترین بازه زمانی برای این نوع از رژیم فستینگ، این ست که فرد از ساعت 12 ظهر تا 8 شب غذا بخورد و باقی روز را ناشتا باشد.

منبع: dietplanner.ir

رژیم لاغری یک ماهه چه اصولی دارد و چگونه باعث لاغری می شود؟

با توجه یا افزایش روز افزون چاقی در جوامع مختلف، انواع رژیم های لاغری مختلفی به وجود آمده اند که بعضی از آنها ادعا می کند که می تواند در مدت زمان کوتاعی باعث لاغری در فرد شود. این رژیِم های لاغری سریع مانند رژیم لاغری سه روزه به دلیل محدودیت های بسیاری که در بدن ایجاد می کنند، در اغلب اوقات به بدن افراد آسیب وارد می کنند. یک رژیم اصولی، رژیم است که در کنار کاهش وزنی که برای فرد به ارمغان می آورد، سلامت او را به خطر نیندازد. یکی از انواع رژیم های لاغری اصولی، رژیم لاغری یک ماهه است که ما در این مطلب قصد دریم نکاتی را درباره آن به شما ارائه دهیم.

یک رژیم متعادل چگونه است؟

برای کاهش وزن لازم نیست به مدت 30 روزه بدنتان را از برخی مواد غذایی محروم کنید و به خودتان سخت بگیرید. منظور از یک رژیم متعادلی رژیمی است که همه گروه های غذایی زیر را شامل شود:

پروتئین

تقریباً تمامی رژیم های لاغری یک ماهه و سریع پروتئین را به طور کامل حذف می کنند. در حالی که پروتئین از مواد اساسی مورد نیاز بدن است و برای کمک به بدن در ساخت و ترمیم ماهیچه ها، بافت، غضروف و پوست ضروری می باشد.

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی بدن بوده و تقریبا نصف کالری دریافت روزانه فرد باید از این گروه ماه غذایی تامین شود. البته توجه داشته باشید که در رژیم لاغری یک ماهه خود باید به جای استفاده از کربوهیدرات های ساده مانند نان، بیسکوئیت، آرد گندم و برنج سفید از کربوهیدرات های پیچیده مانند برنج قهوه ای و جو دو سر استفاده کنید که فیبر و مواد مغذی بالایی دارند.

انواع ویتامین ها

انواع ویتامین ها مانند A، E، D و B12 و مواد معدنی دیگر برای بدن ضروری هستند و موجب بهبود عملکرد اعصاب و عضلات، حفظ استخوان ها، افزایش متابولیسم و تولید سلول می شوند. این مواد را می توانید از سبزیجات، گوشت قرمز و ماهی به دست بیاورید.

چربی های سالم

چربی ها جزو آن گروه های غذایی است که برای بدن ضروری است اما به اشتباه در خیلی از رژیم های لاغری حذف می شوند. چربی ها، هورمون ها را می سازند، ویتامین ها را ذخیره و انرژی را تامین می کنند. بر اساس پیشنهاد متخصصین تغذیه، 20 درصد از رژیم لاغری یک ماهه شما باید از چربی های سالم تشکیل شود.

استفاده از روغن های زیر بهترین راه برای رساندن چربی های سالم به بدن می باشد:

·         روغن زیتون

·         روغن خردل

·         روغن کنجد

·         روغن دانه سویا

·         روغن بادام زمینی

·         روغن آفتابگردان

·         روغن سبوس برنج

منبع: dietplanner.ir

چاقی چه دلایلی دارد؟ چگونه می توان از چاقی جلوگیری کرد؟

امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی افراد جامعه و گشسترش زندگی ماشینی و کارمندی، مردم بیش از پیش دچار چاقی و افزایش وزن می شوند. چاقی و افزایش وزن بیماری های مختلفی به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و چربی خون اشاره کرد. علت چاقی به عوامل مختلفی برمی گردد که قصد داریم تا در این مقاله به آنها اشاره کنیم.

تعریف چاقی  

شاخص توده بدنی (BMI) یک شاخص ساده برای ارزیابی نسبت وزن به قد است. زمانی که این شاخص در فردی بالاتر از ۲۵ باشد، می گویند که فرد به اضافه وزن یا چاقی مبتلا شده است. برای اینکه متوجه این شوید که چاق محسوب می شوید یا نه، مقاله محاسبه BMI سایت ما را مطالعه کنید.

دلایل چاقی کدام اند؟

معمولا افراد به دلایل مختلفی دچار چاقی می شوند. در ادامه این مقاله به دلایل اضافه وزن و چاقی می پردازیم:

نداشتن تحرک

نداشتن تحرک و عدم انجام ورزش منظم، از مهم ترین دلایل چاقی در افراد مختلف است. اگر فرد ورزش نکند، میزان سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کند، کالری کمتری می سوزاند و به مرور چربی بیشتر در بدن ذخیره می شود و در نتیجه فرد چاق می شود. اما آیا می دانید بهترین زمان برای لاغری چه زمانی است؟

دریافت کالری بیش از حد

زمانی که کالری دریافتی روزانه فردی بیشتر از کالری مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن باشد، مقدار  اضافی آن در بدن ذخیره می شود و به تدریج باعث افزایش وزن و چاقی در فرد می شود.

مصرف برخی از داروها

بعضی از داروها عوارضی مانند اضافه وزن دارند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف هرگونه دارو، در ابتدا تحقیقات کاملی درباره اثرات و همینطور عوارض جانبی آن بکنید تا بهترین دارو با کمترین عارضه جانبی را مصرف کنید.

وجود برخی از بیماری ها

برخی از بیماری ها باعث افزایش وزن در افراد می شوند؛ مثلا سندروم تخمدان پلی کیستیک در زنان، دیابت و تیروئید باعث افزایش وزن و تجمع چربی در بدن می شوند.

از دیگر دلایل چاقی می توان به عوامل روان شناختی، عدم خواب کافی و دلایل ژنتیکی نیز اشاره کرد.

راه های پیشگیری از چاقی

با شناخت دلایل چاقی و رعایت برخی از نکات می توان از افزایش وزن جلوگیری کرد:

·         داشتن رژیم غذایی مناسب

·         ورزش کردن منظم و فعالیت بدنی متناسب با بدن

·         داشتن خواب کافی

·         دور بودن ار استرس و اضطراب (این کار یکی از راه های افزایش متابولیسم بدن نیز است.)

منبع: foodonly.ir

رژیم جنرال موتورز چگونه باعث لاغری می شود؟

در رژیم غذایی جنرال موتورز که یک رژیم 7 روزه است برای هر روز از برنامه خود باید قوانین خاصی را رعایت کنید. اصلی ترین قاعده در این رژیم لاغری این است که هر روز مقدار کالری کمتری دریافت کنید به نسبت کالری که می سوزانید. رژیم جنرال موتورز کاهش وزن 7-8 کیلویی در هفته را برای فرد ایجاد می کند. این روش از رژیم، محدودیت شدیدی در کالری ‌های مصرفی روزانه دارد؛ به صورتی که اکثر مواد مصرفی در این دوره شامل مقدار کالری منفی هستند. به معنای آن که کالری صرف شده برای جویدن و هضم غذاهای مقرر شده در این برنامه، نسبت به میزان کالری دریافت شده بیشتر است.

رژیم جنرال موتورز چه مزایایی دارد؟

·         مهم ترین مزیت این رژیم این است که در مدت زمان کوتاه (7 روز) می توانید به کاهش وزن 7-8 کیلو گرمی دست پیدا کنید.

·         این رژیم در واقع نوعی رژیم سم زدایی است.

·         رژیم جنرال موتورز باعث بهبود سیستم گوارش بدن می شود.

·         برنامه غذایی جنرال موتورز متابولیسم بدن را افزایش داده و توانایی بدن در سوزاندن چربی‌ ها را افزایش می دهد.

عوارض احتمالی رژیم غذایی جنرال موتورز شامل چه مواردی می شود؟

رژیم لاغری جنرال موتورز مانند سایر رژیم های غذایی دیگر در کنار تمامی مزایایی که دارد، ممکن است عوارض و معایبی نیز برای فرد داشته باشد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:

·         کم شدن قدرت عضلات برای انجام کارهای سنگین، ورزش و تحرک بدنی شدید

·         کم‌ آب شدن بدن به‌ علت از کم شدن ذخایر گلیکوژن عضلانی

·         خستگی، بی حالی و ضعف به سبب عدم دریافت ویتامین ‌ها و ریز مغذی ‌ها

·         ضعیف شدن عضلات به علت کم شدن مقدار مناسب پروتئین در برنامه غذایی

·         سرگیجه و سر درد به دلیل کم شدن انرژی بدن

·         در این دوره ریز مغذی‌ های مهم بدن مانند چربی ‌ها، ویتامین B12، کلسیم و آهن به مقدار کافی به اندام ها نمی رسد.

·         به علت کم بودن کربوهیدرات در این رژیم، قند خون افت می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین اپلیکیشن های لاغری کدام اند؟

نکات قابل توجه در رژیم جنرال موتورز

پس از اتمام دوره، برای تثبیت وزن خود لازم است که مقدار مصرف کربوهیدرات خود را کم کنید و به میزان پروتئین و فیبر مصرفی خود اضافه کنید. 

در روزهایی از رژیم که مجاز به مصرف سبزیجات هستید، می تواند از حبوبات نیز استفاده کنید. اما لازم به ذکر است که مصرف لوبیا به دلیل کالری بالایی که دارد در طول رژیم ممنوع است. همچنین بهتر است در سه روز ابتدایی این رژیم از ورزش کردن خودداری کنید زیرا به بدن انرژی کافی نمی رسد.

منبع: dietplanner.ir

چگونه می توان از استپ وزن بعد از اسلیو معده خارج شد؟

یکی از مشکلاتی که برخی افرادی که برای لاغری خود جراحی اسلیو معده را انتخاب کرده بودند با آن روبرو هستند، استپ وزن بعد از اسلیو معده است. استپ وزن اتفاقی است که در طی داشتن رژیم لاغری هم گاهی اتفاق می افتد. در ابتدای مسیر لاغری معمولا افراد کاهش وزن خوبی را تجربه می کنند. اما ممکن است بعد از مدتی سرعت لاغری و کاهش وزنشان کم شده و اصلا متوقف شود. در این مطلب قصد داریم تا علت این اتفاق و همچنین روش های خروج از آن را معرفی کنیم.

علت استپ وزن بعد از عمل اسلیو چیست؟

در این قسمت مهم ترین علل استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده را به شما معرفی خواهیم کرد:

ریزه خواری

می توان ریزه خواری را مهم ترین علت استپ شدن کاهش وزن بعد از عمل لاغری اسلیو معده دانست. افراد ممکن است تصور کنند که ریزه خواری مشکلی برایشان پیش نمی آورد زیرا میزان کالری و مصرف آن ها محدود است. در حالی که اینطور نیست و به مرور زمان ریزه خواری ها باعث دریافت کالری بیشتر و متوقف شدن روند کاهش وزن می شود. بنابراین برای دوری از استپ وزن باید از ریزه خواری در طول روز پرهیز کرد.

کم آبی بدن

کم آبی بدن از دیگر دلایلی است که موجب استپ وزن بعد از جراحی لاغری می شود. بعد از انجام جراحی اسلیو معده توصیه می شود که روزی 8 لیوان آب بخورید. نوشیدن آب کافی و هیدراته ماندن بدن به شما احساس سیری می دهد و کنترل تغذیه را آسان تر می کند.

ابتلا به بیماری ها و اختلالات

ابتلا به آپنه خواب، اختلالات تیروئیدی، سندروم تخمدان پلی کیستیک، نوسانات هورمونی، عدم تعادل روده، بی خوابی، مسمومیت و … از جمله اختلالات و بیماری هایی هستند که می توانند منجر به استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده و یا حتی بازگشت وزن بعد از عمل لاغری شوند. برای درمان این مشکلات باید داروهای خاصی مصرف کرد.

عدم ورزش و فعالیت بدنی

بعد از انجام انواع عمل لاغری، تمرکز بیشتر افراد بر روی رژیم غذایی سالم است؛ این در حالی است که نمی توان تاثیر ورزش بعد از عمل جراحی را انکار کرد. سبک زندگی بدون تحرک نه تنها برای سلامتی آسیب زاست، بلکه رسیدن به کاهش وزن را هم سخت تر می کند.

روش های خروج از استپ وزن بعد از عمل اسلیو معده

·         تغییر برنامه ورزشی

·         تغییر دادن وعده ها و سبک غذایی

·         پیگیری کردن برنامه روزانه

·         کنترل استرس

·         داشتن خواب کافی

منبع: weightlossurgery.ir

ارتودنسی پیشگیری چیست و چگونه عمل می کند؟

  

موقعیت دندان ها  همینطور فکین در آینده، به نحوه رشد فک و صورت در دوران کودکی بستگی دارد. به این صورت که اگر در هر مرحله ای از رشد فک مشکلی به وجود بیاید، زمینه ساز نامرتبی و ناهنجاری های دندانی و فک خواهد بود. اما درمان ارتودنسی پیشگیری می تواند از بروز بسیاری از مشکلات دندانی در آینده جلوگیری کند.

ارتودنسی پیشگیری چیست؟

در حقیقت در ارتودنسی پیشگیری یا ارتودنسی پیشگیرانه سعی می کنیم تا مشکلات دندان ها و فک را در سنیم کودکی و قبل از رشد دندان های دائمی شناسایی کنیم و از بروز ناهنجاری های فک و دندان در سنین بالاتر پیشگیری کنیم تا از همان سن کودکی دندان های دائمی به صورت صحیح رشد کنند.

دندان و فکین در سنین کودکی به طور کامل رشد نکرده اند و استخوان فک به طور کامل جوش نخورده است. به همین منظور درمان و اصلاح مشکلات دندانی راحت تر و سریع تر از ارتودنسی در بزرگسالی اتفاق می افتد.

علاوه بر این مورد، با درمان در سنین کودکی می توان کلا از ارتودنسی بزرگسالان در آینده و پرداخت هزینه بیشتر بابت ارتودنسی دندان در آن دوران جلوگیری کرد.

چه کودکانی نیاز به ارتودنسی پیشگیری دارند؟

برای اطلاع از اینکه آیا کودک شما به ارتودنسی زودهنگام و پیشگیرانه نیاز دارد یا نه، باید به یک متخصص ارتودنسی متبحر در شهر خود مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج مراجعه کرد تا او با استفاده از تخصص، مهارت و ابزارهای مختلفی که در اختیار دارد تشخیص دهد که آیا کودک شما یک کاندید مناسب برای این ارتودنسی است یا نه. اگر کودک شما قبل رشد دندان های دائمی خود مشکلات زیر را داشته باشد، یک کاندیدای مناسب برای ارتودنسی پیشگیری به حساب می آید:

  • بیرون زدگی دندان های جلویی فک بالا (اوربایت)
  • بیرون زدگی دندان های جلویی فک پایین (آندربایت)
  • اگر دندان‌ های کودک شما هنگام جویدن به درستی به هم نمی‌ رسند (مثلاً دندان جلوی بالایی پشت دندان جلوی پایین قرار می‌ گیرد)
  • موقعیت بیرون زده و یا نامتقارن فک پایین
  • درد در لثه یا سقف دهان هنگام جویدن
  • در صورت مکیدن انگشت خود بعد از سن 5 سال

ارتودنسی پیشگیرانه چه مزایایی دارد؟

داشتن دندان های مرتب و در حقیقت اصلاح طرح لبخند فرد، مهم ترین هدف و مزیت ارتودنسی دندان است. در ادامه به مزایای مادام العمر ارتودنسی پیشگیرانه می پردازیم:

  • دندان های مرتب شده
  • زاویه مناسب دندان ها
  • بهداشت آسانتر
  • دندان های تراز

منبع: implantdr.ir

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد